Thessaloniki Helexpo Forum: Η αναπτυξιακή δυναμική του πολιτισμού και οι δυνατότητες συνεργασίας δημοσίου - ιδιωτικού τομέα
17 Sep 2021, 13:01 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ
TornosNews.gr
Η οικονομική και αναπτυξιακή διάσταση του πολιτισμού είναι απολύτως συμβατή με το πολιτιστικό αγαθό επισήμανε από το βήμα του Thessaloniki Helexpo Forum η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, κα. Λίνα Μενδώνη.
“Η πολιτιστική κληρονομιά είναι συνδεδεμένη με μία κοινότητα, έναν τόπο, προκαλεί άμεση και έμμεση επαγγελματική και οικονομική δραστηριότητα” τόνισε η Υπουργός και πρόσθεσε ότι “μας ενδιαφέρει να συντηρήσουμε και να αναδείξουμε την πολιτιστική κληρονομιά για να την παραδώσουμε λίγο καλύτερη στις επόμενες γενιές”. Η Υπουργός σημείωσε ότι ο πολιτιστικός τουρισμός αποτελεί περίπου το 40% της παγκόσμιας τουριστικής κίνησης και είναι σαφές γιατί η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει σε αυτόν.
Αναφερόμενη στις επιπτώσεις της πανδημίας στον πολιτισμό, η κα. Μενδώνη δήλωσε πως αναδείχθηκαν πολλά προβλήματα, παθογένειες δεκαετιών στον χώρο του σύγχρονου πολιτισμού και ζητήματα με τους δημιουργούς και με τα χρονίζοντα θέματα των εργασιακών τους σχέσεων, των ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων κτλ.
“Ο πολιτισμός είναι σαφώς αγαθό, αλλά είναι και προϊόν και δεν είναι κακό να είναι προϊόν” κατέληξε η ίδια.
Από την πλευρά της η κα. Σία Αναγνωστοπούλου, Τομεάρχης Πολιτισμού της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, υπογράμμισε πως ο πολιτισμός είναι προωθητική δύναμη.
“Στην νέα εποχή που όρισε η πανδημία με καταλυτικό και αιφνιδιαστικό τρόπο, το πολιτισμικό αγαθό είναι δημόσιο. Η πανδημία έδειξε την ευαλωτότητα των εργαζόμενων στον πολιτισμό, αλλά και της ίδιας της πολιτιστικής κληρονομιάς. Αναδείχθηκαν πολλά ζητήματα. Μπορεί να διασφαλίζει το κράτος τον δημόσιο χαρακτήρα του πολιτισμού;” αναρωτήθηκε η κα. Αναγνωστοπούλου.
Ο κ. Βασίλης Γάκης, Πρόεδρος του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, έκανε λόγο για πολύ μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης των πολιτιστικών δραστηριοτήτων. “Ο κλάδος ως οικονομική δραστηριότητα έχει στρεβλώσεις, όπως ο πολυκερματισμός, η απουσία γνώσης χρηματοδοτικών πόρων κα. Ο καλλιτέχνης είναι ένας ιδιώτης, έχει και αυτός τις ανάγκες του. Διαθέτει ένα προϊόν και περιμένει ένα πρόσοδο” είπε ο κ. Γάκης, ενώ συμπλήρωσε πως “η πολιτιστικοκεντρική τοπική ανάπτυξη είναι μία ολιστική, ολοκληρωμένη ανάδειξη ενός τόπου με την ανάδειξη ενός μνημείου, την δημιουργία θεσμών κα.”.
Τέλος, ο κ. Σταύρος Ανδρεάδης, Πρόεδρος της Πολιτιστικής Εταιρίας Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδας και Πρόεδρος Δ.Σ. του Ομίλου SANI / IKOS, τόνισε πως “ο πολιτισμός δεν είναι προϊόν. Πολιτισμό δεν κάνουμε για να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας ή να φέρουμε περισσότερους τουρίστες”. Ο κ. Ανδρεάδης σημείωσε ότι “ο πολιτισμός έχει να κάνει με την συνοχή της κοινωνίας, με τον σεβασμό του κοινού χώρου. Ο πολιτισμός δεν είναι η αρχαιολατρεία”.
διαβάστε ακόμα
- Η Μεσόγειος αποτελεί πλέον ένα «hot spot» κλιματικής αλλαγής 10/04 | 16:54
- "Ο Πολιτισμός της Ελιάς", εκδήλωση - προπομπός του 2ου «Elia Lesvos Confest 2024» 09/04 | 16:50
- Στην Κωνσταντινούπολη το παγκόσμιο συνέδριο της SITE - 500 επαγγελματίες Incentive travel στην Πόλη 05/04 | 14:15
- Προβολή της Ελλάδος στη Βαρσοβία μέσω της Choose Greece - τιμώμενοι δήμοι ο Βόλος και τα Χανιά 05/04 | 10:15
- ΕΠΟΤ | Ημερίδα στη Ρόδο: «Brand Value | Ψηφιακά Εργαλεία Μάρκετινγκ» 02/04 | 14:23
- Προώθηση της Ελλάδας στην αγορά της Ρουμανίας - «Be Greek for a day» 01/04 | 11:40
- 19.400 επιχειρηματικές συναντήσεις στο Φόρουμ προώθησης των κρητικών προϊόντων στα ξενοδοχεία 23/03 | 19:49
- Δεύτερο Messinia Forum από τον Σύλλογο Εστίασης Μεσσηνίας 22/03 | 22:39
- Το Σάββατο το Forum προώθησης κρητικών προϊόντων στα κρητικά ξενοδοχεία και Super Market 21/03 | 16:51
- Διευθυντές Ξενοδοχείων Δωδεκανήσου | Ημερίδα για τη διαχείριση πιστοποιήσεων και τροφίμων αποβλήτων 20/03 | 14:10
δημοφιλέστερα
- 1 ΚΥΑ: Αυτές είναι οι 198 «Απάτητες παραλίες» - Δεν παραχωρούνται, δεν μπαίνουν ξαπλώστρες 19.04.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 2 X. Design Week × Marketing Greece: Ένα τριήμερο event από και για τον τουρισμό 19.04.2024 | ΣΕΤΕ
- 3 Ελληνικός τουρισμός: +24,5% οι ταξιδιωτικές εισπράξεις το α’ δίμηνο του 2024 19.04.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 4 Expedia: Δύο νέα προγράμματα αειφόρου τουρισμού για τους προορισμούς 19.04.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 5 «MyCoast»: Νέα ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες 19.04.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 6 Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων: Πρώτη στην ικανοποίηση επισκεπτών η Ήπειρος 19.04.2024 | ΠΟΞ
- 7 Ryanair: Μεγάλη προσφορά για 500.000 θέσεις από 12,99 ευρώ 19.04.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 8 Ο τουρισμός στην Ελλάδα ξεκινά πλέον νωρίς την άνοιξη και φτάνει μέχρι τις αρχές του χειμώνα 04.04.2023 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 9 ΕΣΠΑ: 6.669 αιτήσεις για ίδρυση νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων 19.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 10 Τουρισμός: Οι 4 μεγάλες τάσεις στα ταξίδια το 2024 06.12.2023 | ΤΑΣΕΙΣ