Με πολλά μέτρα προστασίας η Mobile World Congress Barcelona και με μικρό αριθμό συμμετεχόντων και επισκεπτών

07 Jul 2021, 10:15 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ

Σοφία Κοντογιάννη

Με πολλά μέτρα προστασίας η Mobile World Congress Barcelona και με μικρό αριθμό συμμετεχόντων και επισκεπτών

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Σε υβριδική μορφή, πραγματοποιήθηκε η σημαντικότερη διεθνής έκθεση κινητής τηλεφωνίας και τηλεπικοινωνιών, Mobile World Congress Barcelona.

Η έκθεση με φυσική παρουσία πραγματοποιήθηκε στους χώρους Gran Via της Fira Barcelona, επίσημου διοργανωτή εμπορικών εκθέσεων της Βαρκελώνης. Παράλληλα, όπως και κάθε έτος, διοργανώθηκε και το συνέδριο 4YFN, το οποίο επικεντρώνεται στις νεοφυείς επιχειρήσεις. Τονίζεται ότι, ο εορτασμός του MWC αποτέλεσε την πρώτη έκθεση αντίστοιχου βεληνεκούς, που πραγματοποιήθηκε με φυσική παρουσία, παγκοσμίως, ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fira Barcelona, κ. Constantí Serrallonga, δήλωσε ότι η φετινή έκθεση αποτέλεσε το προοίμιο για το 2022, οπότε εκτιμάται ότι θα έχει επιστρέψει πλήρως η κανονικότητα, σε επίπεδα προπανδημίας. Η διοργανώτρια αρχή GSMA, ανακοίνωσε ότι, το επόμενο έτος, η έκθεση θα πραγματοποιηθεί κανονικά μεταξύ 28 Φεβρουαρίου και 3 Μαρτίου.

Προκειμένου να τονωθεί η εμπιστοσύνη και να αποτραπεί η μετάδοση του κορωνοϊού στους συμμετέχοντες με φυσική παρουσία, λήφθηκαν αυστηρά μέτρα για τον έλεγχο των ατόμων, τη συχνή απολύμανση των χώρων καθώς και την αντιμετώπιση τυχόν κρουσμάτων. Για να επισκεφθεί κανείς την έκθεση, ήταν αναγκαία η επίδειξη αρνητικού τεστ κορωνοϊού, με ισχύ έως και 72 ώρες, ενώ για τη διευκόλυνση της πραγματοποίησής τους, είχαν στηθεί ειδικά περίπτερα έξω από την έκθεση. Εντός της έκθεσης, ο αέρας των κτηρίων ανανεωνόταν συνεχώς ενώ σε περίπτωση αδιαθεσίας εκάστου συμμετέχοντα, υπήρχαν ειδικοί χώροι απομόνωσης και παροχής ιατρικής βοήθειας. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η φετινή έκθεση ήταν διαφορετική από τις προηγούμενες, αφού ο φόβος της πανδημίας, οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί από τα κράτη και από τους διοργανωτές καθώς και η έλλειψη συμμετοχής κολοσσών τεχνολογίας είχαν, ως συνέπεια, τη μειωμένη επισκεψιμότητα. Παρά το γεγονός ότι, σε προηγούμενες εκθέσεις, οι χώροι της Fira Barcelona ήταν ασφυκτικά γεμάτοι από επισκέπτες, λ.χ. το 2019 παρευρέθηκαν 109.000 άτομα, η τωρινή χαρακτηρίστηκε από ηρεμία και έλλειψη συνωστισμού, με φωτογραφίες από τις ημέρες της διοργάνωσης να παρουσιάζουν τα ογκώδη κτήρια της Gran Via σχεδόν άδεια. Η μειωμένη συμμετοχή γίνεται καλύτερα αντιληπτή, εάν αναλογιστεί κανείς, ότι χρησιμοποιήθηκαν μόνον τρία κτήρια της Fira Barcelona, έναντι οκτώ, κατά τα προηγούμενα έτη, εκ των οποίων, το ένα αφορούσε την 4YFN, η οποία συνήθως διοργανωνόταν στον εκθεσιακό χώρο Montjuïc της Fira Barcelona. Βασικό χαρακτηριστικό ήταν, όπως αναμενόταν, η τήρηση αποστάσεων μεταξύ των συμμετεχόντων, με τα περίπτερα των εκθετών και τους χώρους ανάπαυσης να βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση μεταξύ τους. Οι διοργανωτές ήλπιζαν σε συμμετοχή 35.000 ατόμων, έχοντας κάνει έκκληση στους Ισπανούς να επισκεφτούν την έκθεση, με τις εκτιμήσεις, ωστόσο, να αναφέρονται σε αρκετά μικρότερο τελικό αριθμό συμμετεχόντων.

 Πέραν των ανωτέρω, η υφιστάμενη διαφορά με τις προηγούμενες εκθέσεις παρατηρήθηκε και από τις εταιρείες. Συγκεκριμένα, το MWC αποτελεί ορόσημο ανακοινώσεων νέων καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών των μεγαλύτερων τεχνολογικών εταιρειών παγκοσμίως, με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να παρουσιάζουν λ.χ. τα νέα καινοτόμα μοντέλα κινητών. Λαμβάνοντας υπόψιν τη μειωμένη συμμετοχή επισκεπτών και εταιρειών, μόλις 300 εκθέτες σε σύγκριση με 2.400 το 2019, με τις λίγες από τις εταιρείες κολοσσούς που συμμετείχαν και συγκεκριμένα τις Telefónica, Orange, Cellnex, Accenture, Huawei και ZTE, μόνο η ZTE παρουσίασε καινοτόμα προϊόντα, ενώ η Huawei είχε το μεγαλύτερο περίπτερο. Δεδομένης της απουσίας συσκευών και περιφερειακών προϊόντων, η έκθεση επικεντρώθηκε περισσότερο στη συνδεσιμότητα 5ης γενιάς (5G). Η έκθεση πλαισιώθηκε και από τις ομιλίες, στους χώρους της έκθεσης καθώς και διαδικτυακά, στελεχών τεχνολογικών εταιρειών, με τα βλέμματα κυρίως στραμμένα στη διαδικτυακή παρουσίαση του κ. Έλον Μασκ, ο οποίος αναφέρθηκε στο πρόγραμμα Starlink της εταιρείας του SpaceX, με το οποίο θα παρέχεται διαδικτυακή κάλυψη υψηλών ταχυτήτων σε όλη την υφήλιο. Παράλληλα, όπως προαναφέρθηκε, η 4 Years From Now (4YFN), επικεντρωμένη στις νεοφυείς επιχειρήσεις, πραγματοποιήθηκε και αυτή σε υβριδική μορφή.

 

Η ελληνική συμμετοχή

 

 Η Ελλάδα συμμετέχει από το 2013 σε κάθε διοργάνωση του Mobile World Congress, με εθνικό περίπτερο και πολυμελή αποστολή που απαρτίζεται από υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη, επιχειρηματίες, ακαδημαϊκούς και ερευνητές καθώς και πλειάδα επιχειρήσεων και φορέων του ψηφιακού κλάδου. Τη διοργάνωση του εθνικού περιπτέρου ανέλαβε, όπως κάθε χρόνο, ο Σύνδεσμος Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδας (ΣΕΚΕΕ), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την υποστήριξη του Enterprise Greece. Δεδομένων των συνθηκών, η φετινή ελληνική αντιπροσωπεία αποτελούνταν από μικρότερο αριθμό ατόμων, εκπροσώπων των επιχειρήσεων καθώς και εκπροσώπους των ΣΕΚΕΕ και ΕΔΥΤΕ, επιχειρησιακού βραχίονα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Η τελική απόφαση συμμετοχής τους με εθνικό περίπτερο πάρθηκε λίγες μόλις εβδομάδες, πριν από την έναρξη της έκθεσης, προκειμένου να συνεχιστεί και να αξιοποιηθεί η ελληνική παρουσία στη μεγάλη αυτή εκδήλωση για τη διεθνή προβολή και δικτύωση των καινοτόμων επιχειρήσεων και των σημαντικών εξελίξεων και πρωτοβουλιών, που έχει επιδείξει η Ελλάδα, στην περίοδο της πανδημίας και, ιδιαίτερα, στον ψηφιακό μετασχηματισμό του δημόσιου τομέα καθώς και στην ευρύτερη ανάπτυξη του οικοσυστήματος της καινοτομίας. Προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα προβολής, δικτύωσης και παρουσίασης των προϊόντων και των υπηρεσιών των ελληνικών επιχειρήσεων και, ιδίως, των μικρομεσαίων, διοργανώθηκε και η διαδικτυακή συμμετοχή της Ελλάδας, με σκοπό την αξιοποίηση των δυνατοτήτων τηλεπαρουσίας και αξιοποίηση επαφών από την έκθεση (follow-up). Πραγματοποιήθηκαν πέντε Υβριδικές εκδηλώσεις, εκ των οποίων οι δύο πριν από την έκθεση και οι υπόλοιπες τρεις, κατά τη διάρκεια αυτής. Πέραν της εθνικής αποστολής, αυτόνομα συμμετείχε και η Intracom Telecom με δικό της περίπτερο, εκθέτοντας τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρει.

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα