Πώς μπορεί η Ελλάδα να επεκτείνει τον κλάδο του τουρισμού με το καθεστώς των «nondom»
23 Feb 2021, 20:41 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ
TornosNews.gr
Πώς μπορεί η Ελλάδα να επεκτείνει τον κλάδο του τουρισμού, συμπεριλαμβάνοντας το καθεστώς των «nondom», δηλαδή τους πολίτες που δεν έχουν ελληνική ιθαγένεια, αλλά θέλουν να μείνουν στην Ελλάδα, τον ασημένιο τουρισμό, την golden visa κτλ.;
Σε αυτό το ερώτημα κλήθηκαν να απαντήσουν, στη συζήτησή τους στο πλαίσιο της ψηφιακής εκδήλωσης «Greece: Competing for Global Talent» που οργανώθηκε από το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών οι: Αθηνά Καλύβα, Γενική Γραμματέας Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας, Θοδωρής Γεωργακόπουλος, Διευθυντής Περιεχομένου, διαΝΕΟσις, Ιωάννα Δρέττα, CEO Marketing Greece, Έρη Μητσοστεργίου, Πρόεδρος, ULI Greece & Cyprus και Παναγιώτης Μπερνίτσας, Managing Partner, Μπερνίτσας Δικηγορική Εταιρεία.
Τον λόγο πήρε η κ. Καλύβα, η οποία αναφέρθηκε στο ζήτημα της φορολογίας, που σύμφωνα με την ίδια «μπορεί να αποτελέσει εργαλείο για την ενίσχυση του τουρισμού». Ήδη η κυβέρνηση έχει κάνει σημαντική προσπάθεια για τη μεταρρύθμιση της φορολογίας, δημιουργώντας έναν εναλλακτικό, ευνοϊκό τρόπο φορολόγησης για ανθρώπους που επιθυμούν να μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα. Τα κίνητρα αυτά αφορούν τόσο τους nondom όσο και τους συνταξιούχους. Βέβαια, η πανδημία δημιούργησε πρακτικά προβλήματα, λόγω του περιορισμού των ταξιδιών, αλλά υπάρχουν πάνω από 60 αιτήσεις, τις οποίες επεξεργάζεται η αρμόδια αρχή, ενώ έχουν διεκπεραιωθεί 10 αιτήσεις ανθρώπων που θέλουν να μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα. Συμπλήρωσε, μάλιστα, πως «για πρώτη φορά έχουμε μια step by step προσέγγιση του θέματος, μια ανταγωνιστική, πρωτογενή νομοθεσία για τους ανθρώπους που θέλουν να έρθουν και να επενδύσουν στη χώρα μας».
Από την πλευρά του ο κ. Μπερνίτσας, τόνισε ότι οι εν λόγω διατάξεις βρίσκονται «προς τη σωστή κατεύθυνση» και είναι «πρωτοπόρες για την Ελλάδα». Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στα κίνητρα για εταιρείες ειδικού σκοπού- διαχείρισης οικογενειακής περιουσίας, που δείχνουν ότι υπάρχει η φιλοδοξία να προσελκυσθούν όχι μόνο οι μεγαλοεπενδυτές, αλλά και οι οικογένειες των συνεργατών τους. Το πρόβλημα, όμως, της υλοποίησης παραμένει, καθώς όπως ανέφερε ο κ. Μπερνίτσας, οι φορολογικές υπηρεσίες για τους κατοίκους του εξωτερικού είναι μόνο δύο, και έτσι γίνεται δύσκολη η επεξεργασία του μεγάλου όγκου των αιτήσεων, που μάλιστα αναμένεται να αυξηθεί στο μέλλον.
Η διαΝΕΟσις, αποτελεί έναν από τους οργανισμούς που έχουν πραγματοποιήσει έρευνες πάνω στον τουρισμό και τις «χαμένες ευκαιρίες» της Ελλάδας. Τέτοιες υπάρχουν, σύμφωνα με τον κ. Γεωργακόπουλο, στον τουρισμό της υγείας και της τρίτης ηλικίας, καθώς η χώρα μας δεν διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές και υπηρεσίες για την κάλυψη των αναγκών του τέτοιου είδους τουριστών. Πρόκειται πράγματι για μια χαμένη ευκαιρία αν αναλογιστεί κανείς ότι αν η Ελλάδα εκμεταλλευόταν αυτή την αγορά, θα μπορούσε να έχει έσοδα 13,6 δισ. ευρώ σε μια δεκαετία και πάνω από 105.000 θέσεις εργασίας.
Υπάρχει, όμως, θέληση να έρθουν οι άνθρωποι αυτοί στην Ελλάδα; Σύμφωνα με την κ. Μητσοστεργίου, η χώρα μας μπορεί να αποκτήσει έναν καινούριο ρόλο στον επενδυτικό χάρτη, καθώς η εικόνα της ενισχύεται από την αντιμετώπιση της πανδημίας. Υπάρχει η ανάγκη για ένα νέο προϊόν που θα περιλαμβάνει τις νέες κατηγορίες τουριστών (ανθρώπους τρίτης ηλικίας, φοιτητές) αλλά και την ενίσχυση του ήδη υπάρχοντος.
Αυτό το σημείο υπογράμμισε και η κ. Δρέττα που όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, «ο τουρισμός δεν περιορίζεται πλέον στο παραδοσιακό brand “ήλιος-θάλασσα”, αλλά μετατρέπεται σε μια “οικονομία των επισκεπτών” και αφορά ανθρώπους που έρχονται και μένουν στην Ελλάδα, ακόμα και για ένα μεγάλο διάστημα. Αυτός ο τρόπος σκέψης θα μας βοηθήσει να δούμε το προϊόν πιο γενικευμένα. Για παράδειγμα, θα μπορούσαμε να απευθυνθούμε και στους digital nomads, που αποτέλεσε μια τάση που γνώρισε ιδιαίτερη ανάπτυξη την περίοδο της πανδημίας».
Φυσικά, για την προσέλκυση των digital nomads, σημαντικός παράγοντας είναι η ύπαρξη ακινήτων και κατάλληλων υποδομών. Σύμφωνα με την κ. Μητσοστεργίου, μέχρι πρόσφατα τον ρόλο αυτό έπαιξε το Airbnb, αλλά το ζήτημα από εδώ και πέρα απαραίτητη είναι η εγκαθίδρυση δομών που προσφέρουν μια ποικιλία υπηρεσιών και τη γρήγορη συνδεσιμότητα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την έλευση του 5G και της ευνοϊκής φορολογίας.
Σημαντικό παραμένει, όπως υπογράμμισε ο κ. Μπερνίτσας να απλοποιηθούν οι διαδικασίες, με τον περιορισμό της γραφειοκρατίας, έτσι ώστε να μπορούν πιο εύκολα να έρθουν οι ενδιαφερόμενοι στη χώρα μας.
Σε «προβλέψεις» για το πως θα κινηθεί φέτος ο τουρισμός προέβη η κ. Δρέττα, βάσει των εκτιμήσεων του ΣΕΤΕ και ΙΝΣΕΤΕ, αναφέροντας ότι θα είναι περίπου στο 40% του 2019, σε ένα καλό-ρεαλιστικό σενάριο, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε 8 δισ. ευρώ σε εισπράξεις. «Η πανδημία διέκοψε μια τρελή κούρσα ανόδου των τελευταίων επτά χρόνων και συντάραξε τις επιχειρήσεις τουρισμού. Ήταν όμως και μια ευκαιρία για τις δημόσιες υποδομές να επιλύσουν τα ζητήματά τους, αλλά και για τις επιχειρήσεις του τουρισμού για επανατοποθέτηση», ανέφερε η κ. Δρέττα.
Κλείνοντας, υποστήριξε ότι το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας θα πρέπει να βελτιωθεί αλλά και να επεκταθεί. Το σημαντικότερο θέμα, όπως τόνισε, είναι ότι «ο τουρισμός πλέον δεν περιορίζεται στο ήλιος- θάλασσα, αλλά είναι κάτι μεγαλύτερο και ευρύτερο.
διαβάστε ακόμα
- 19.400 επιχειρηματικές συναντήσεις στο Φόρουμ προώθησης των κρητικών προϊόντων στα ξενοδοχεία 23/03 | 19:49
- Δεύτερο Messinia Forum από τον Σύλλογο Εστίασης Μεσσηνίας 22/03 | 22:39
- Το Σάββατο το Forum προώθησης κρητικών προϊόντων στα κρητικά ξενοδοχεία και Super Market 21/03 | 16:51
- Διευθυντές Ξενοδοχείων Δωδεκανήσου | Ημερίδα για τη διαχείριση πιστοποιήσεων και τροφίμων αποβλήτων 20/03 | 14:10
- Συνέδριο | Στρατηγικές μετάβασης σε ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο στην Πάρο και στις Κυκλάδες 12/03 | 07:12
- ΙΤΒ'24 | Δυνατό ξεκίνημα στις κρατήσεις για Ελλάδα 05/03 | 10:42
- "Digital Marketing Workshop" στη Ρόδο από την ΕΠΟΤ Τourism Think Tank 04/03 | 22:06
- Προβολή της Ελλάδας σε Μόναχο και Βιέννη - τιμώμενες περιοχές ο Βόλος και η Κρήτη 01/03 | 09:34
- Συνέδριο με θέμα Crete: Top Destination in Europe 28/02 | 06:07
- Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου - ΕΒΕΔ | Σεμινάριο για την επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης 21/02 | 12:50
δημοφιλέστερα
- 1 Co-Lab Rhodes | Πώς η Ρόδος θα γίνει φάρος για τον αειφόρο τουρισμό - παρουσίαση από την TUI 29.03.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 2 Διάκριση για το ξενοδοχείο Athina Palace Resort & Spa 28.03.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 3 Διαγωνισμός 140.000 ευρώ για διαμονή και ημιδιατροφή σε ξενοδοχεία 29.03.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 4 Handelsblatt | Προς νέο ρεκόρ ο ελληνικός τουρισμός το 2024, αλλά ποιος θα στρώσει τα κρεβάτια; 28.03.2024 | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
- 5 Σε ποιους κλάδους δραστηριοποιούνται οι 450 εταιρείες ελληνικών συμφερόντων στα Εμιράτα 29.03.2024 | ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- 6 Καθολικό Πάσχα τον Μάρτιο | Οι ξενοδόχοι στη Μαγιόρκα προβληματίζονται 29.03.2024 | ΚΟΣΜΟΣ
- 7 Brown Hotels: Νέο πρόγραμμα σπουδών στον τουρισμό, νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα 29.03.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 8 Οι τιμές πώλησης πολυτελών ακινήτων στις δημοφιλέστερες περιοχές του Μιλάνου 29.03.2024 | ΚΟΣΜΟΣ
- 9 Βέλγοι φοιτητές εκπαιδεύονται στον σχεδιασμό τουριστικών προϊόντων στη Θεσσαλονίκη 28.03.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 10 Τρίτο This is Athens – City Festival: 32 ημέρες, 250 εκδηλώσεις σε 129 γειτονιές 29.03.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ