Thessaloniki Helexpo Forum: Κερδισμένο το τουριστικό brand της Ελλάδας μέσα στην πανδημία

15 Sep 2020, 10:36 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ

TornosNews.gr

Thessaloniki Helexpo Forum: Κερδισμένο το τουριστικό brand της Ελλάδας μέσα στην πανδημία

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Στις προκλήσεις της επόμενης μέρας του τουρισμού επικεντρώθηκε το τελευταίο πάνελ της σημερινής ημέρας του Thessaloniki Helexpo Forum, το οποίο διοργανώνει η ΔΕΘ-Helexpo στο Συνεδριακό Κέντρο «Ι.Βελλίδης». 

Από το βήμα του Forum ο υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, μετέφερε τη δέσμευση ότι θα στηριχθούν στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της χώρας, με ειδική μεταχείριση, περιοχές όπου εφαρμόσθηκαν αυστηρότερα μέτρα εξαιτίας επιδημιολογικών λόγων, ώστε να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος. Σύμφωνα με τον κ. Θεοχάρη, το μήνυμα της επόμενης ημέρας θα είναι να επικεντρωθούμε στην ποιότητα και να χτίσουμε πάνω στο brand της χώρας που βγήκε κερδισμένο, παρά την πρωτόγνωρη κατάσταση που διαμόρφωσε η πανδημία. 

Την ανάγκη του ριζικού μετασχηματισμού του τουριστικού μοντέλου, ώστε να μεταβούμε από έναν μονοθεματικό, μαζικό τουρισμό, χωρίς οικονομική απόδοση, σε ένα νέο, διαφοροποιημένο, ποιοτικότερο τουριστικό μοντέλο, που θα διασυνδέεται και με άλλους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας, όπως ο πρωτογενής, υπογράμμισε από την πλευρά της η βουλευτής και Τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ, κα Κατερίνα Νοτοπούλου. 

Με τη σειρά της η βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΜέΡΑ 25, κα Κωνσταντίνα Αδάμου, κάλεσε την κυβέρνηση να δώσει έμφαση στον εγχώριο ελληνικό τουρισμό και να διευρύνει περαιτέρω τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού, με δεδομένες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά νοικοκυριά. 

Την αγωνία των επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου εξέφρασε ο πρόεδρος του ΕΕΘ και τουριστικός πράκτορας, κ. Μιχάλης Ζορπίδης, σημειώνοντας πως ο ελληνικός τουρισμός δεν πρόκειται να ανακάμψει, αν δεν στηριχθούν οι τουριστικές επιχειρήσεις. «Τι έγινε με τα τουριστικά γραφεία που τόσο καιρό δεν δουλεύουν;» αναρωτήθηκε, ενώ τόνισε πως σε μια πορεία 44 ετών στον τουρισμό, δεν αισθάνθηκε ποτέ ότι έχει το κράτος στο πλευρό του. 

Την προετοιμασία του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης στα θέματα της ψηφιακής προβολής πολύ καιρό πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, που τον βοήθησε να επιβιώσει τη δύσκολη αυτή περίοδο, υπογράμμισε η πρόεδρός του, κα Βούλα Πατουλίδου. Πρόσθεσε δε πως στο επόμενο διάστημα τρεις λέξεις θα είναι ο οδηγός: εκπαίδευση, ευελιξία και προσαρμοστικότητα.

Τη διεξαγωγή ποιοτικής και ποσοτικής έρευνας, για να διαπιστώσει πού βρίσκεται ως προορισμός, προκειμένου να αλλάξει τον στρατηγικό της σχεδιασμό, ξεκίνησε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπως έκανε γνωστό ο Τομεάρχης Τουρισμού, κ. Αλέξανδρος Θάνος. Μάλιστα, σύντομα οι άνθρωποι του τουρισμού της περιοχής θα κληθούν σε διαβούλευση επί της στρατηγικής αυτής, η οποία θα επικεντρωθεί στον επαναπροσδιορισμό του branding και θα δώσει έμφαση στο digital marketing. 

Από την πλευρά της η αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης, κα Μαρία Καραγιάννη, τόνισε πως η επόμενη μέρα βρίσκει σε εγρήγορση τον δήμο, που πιστεύει όμως στην εφαρμογή εθνικής πολιτικής, προκειμένου να αποφευχθεί η διάσπαση δυνάμεων. Μάλιστα, ανέφερε πως θα επιδιωχθεί ο συντονισμός με όμορους δήμους και όμορους νομούς για τη διοργάνωση κοινών τουριστικών δράσεων. 

Γρ.Τάσιος «Ο τουρισμός είναι εδώ και παραμένει δυνατός»

«Η φετινή χρονιά μπαίνει στο καλεντάρι ως μια μεγάλη μετεκπαίδευση των ανθρώπων του τουρισμού», σημείωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, κ. Γρηγόρης Τάσιος και πρόσθεσε: «Πρέπει να δούμε το 2021 ως έτος επιβίωσης για το τουριστικό επιχειρείν. Πρέπει να επιβιώσουμε, ταυτόχρονα όμως να κάνουμε και το επόμενο βήμα». Επισήμανε δε πως ο τουρισμός άνοιξε, μπήκε στον ανταγωνισμό και παρά τις δυσκολίες, η Ελλάδα αποδείχθηκε ένας από τους καλύτερους προορισμούς της Μεσογείου, δημιουργώντας μια καλή εικόνα, ενώ κέρδισε και τουρίστες από άλλες ανταγωνίστριες χώρες. Αυτή η εικόνα, είπε, είναι και το καλύτερο διαβατήριο για το 2021 για τη χώρα μας. «Ο τουρισμός είναι εδώ και παραμένει δυνατός» τόνισε. 

Η επιβίωση είναι η μαγική λέξη για τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, κ. Ανδρέα Μανδρίνο. Ο ίδιος είπε πως οι πληρότητες στο οκτάμηνο ήταν 32% και συγκεκριμένα τον Αύγουστο 20%, ενώ ο μέσος ετήσιος τζίρος των ξενοδοχείων της πόλης δεν θα ξεπερνά το κόστος μισθοδοσίας του 2019. Αναφέρθηκε επίσης στα εμπόδια που δημιουργούν στα ξενοδοχεία οι περιορισμοί στην εστίαση και τη διασκέδαση, με τους πελάτες που έρχονται με βραδινές πτήσεις να μένουν νηστικοί. 

Πτώση κατά 75% κατέγραψε η επιβατική κίνηση στα 14 αεροδρόμια της Fraport στο οκτάμηνο, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο γενικός διευθυντής εμπορικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης της εταιρείας, κ. Γιώργος Βήλος. Παρά ταύτα, όπως είπε, η Fraport δεν σκέφτηκε ούτε στιγμή να αναβάλλει ή να αναστείλει τις επενδύσεις που είχε σε εξέλιξη στα αεροδρόμια. Έτσι πλέον έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στα 11 από τα 14 (απομένουν Κως, Θεσσαλονίκη και Σαντορίνη).  

Το πάνελ συντόνισε ο δημοσιογράφος κ. Γιώργος Μπούζος.

 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα