Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στην παγκόσμια σκηνή του αθλητικού τουρισμού
28 Apr 2025, 17:37 | ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
TornosNews.gr
«Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στην παγκόσμια σκηνή του αθλητικού τουρισμού. Διαθέτει τη φύση, τον πολιτισμό, την αυθεντικότητα και, πλέον, την τεχνογνωσία να δημιουργεί εμπειρίες που ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο» , τονίζει στο Τornos News, ο Άκης Τσόλης, ιδρυτής και CEO της Active Media Group και συμπληρώνει ότι η Ελλάδα έχει ήδη ξεκινήσει να γράφει τη δική της ιστορία στον αθλητικό τουρισμό.
Με διοργανώσεις όπως το Navarino Challenge στην Costa Navarino, που συνδυάζει wellness, γαστρονομία και αθλητισμό, η χώρα αναδεικνύεται ως ιδανικός προορισμός για όσους επιδιώκουν εμπειρίες πέρα από τα συνηθισμένα, εξηγεί ο κ. Τσόλης.
Εν όψει μάλιστα και της φετινής διοργάνωσης του Navarino Challenge στις 9 με 11 Μαιου, πάντα στην Costa Navarino, ο CEO της Active Media Group υπογραμμίζει ότι ο αθλητισμός ανέκαθεν αποτελούσε πηγή ενθουσιασμού, πάθους και κοινωνικής συνοχής. Σήμερα όμως, εξελίσσεται και σε έναν ισχυρό μοχλό τουριστικής ανάπτυξης, με σημαντικά οικονομικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες.
Εταιρείες όπως η Miele και ο Όμιλος ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ (Porsche & SIXT) επενδύουν στρατηγικά στον χώρο, όχι απλώς ως χορηγοί, αλλά ως δημιουργοί εμπειριών. Η Miele, για παράδειγμα, συμμετέχει ενεργά σε multi-sport events, συνδέοντας την κορυφαία τεχνολογία με τη μεσογειακή διατροφή και τον αθλητισμό. Η Porsche παρουσιάζει νέα μοντέλα μέσω αθλητικών δράσεων, ενώ η SIXT προσφέρει την άνεση και την πολυτέλεια της μετακίνησης ως μέρος μιας συνολικής εμπειρίας.
Ο αθλητικός τουρισμός αντιπροσωπεύει ήδη το 10% της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, ο αθλητικός τουρισμός αντιπροσωπεύει ήδη το 10% της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς. Οι προβλέψεις είναι εντυπωσιακές: αναμένεται να φτάσει σε αξία τα 1,8 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 17,5%. Αυτό το δυναμικό δεν περνά απαρατήρητο — ούτε από τους ταξιδιώτες, ούτε από τα πολυτελή brands.
March Madness: Όταν το πάθος μετατρέπεται σε παγκόσμιο φαινόμενο
Ο Μάρτιος είναι συνώνυμος με το "March Madness", ένα φαινόμενο που ξεκίνησε ως τουρνουά μπάσκετ NCAA και εξελίχθηκε σε αθλητικό και οικονομικό υπερθέαμα. Με 136 ομάδες και αγώνες σε όλη την επικράτεια των ΗΠΑ, οι φίλαθλοι καλούνται να οργανώσουν ταξίδια σε χρόνο-ρεκόρ. Η παράνοια δεν περιορίζεται στο γήπεδο — εκτείνεται στα αεροδρόμια, στα ξενοδοχεία, στα εστιατόρια, παντού. Το Final Four ανδρών του 2024 στην Αριζόνα είχε εκτιμώμενο οικονομικό αντίκτυπο 250-300 εκατομμύρια δολάρια σε μόλις τέσσερις ημέρες.
Μιλάμε για έσοδα 73 εκατ. δολαρίων σε καταλύματα, 12,9 εκατ. σε γεύματα, σχεδόν 44 εκατ. σε εισιτήρια, και όλα αυτά από μια μόνο αθλητική διοργάνωση. Δεν είναι τυχαίο ότι brands όπως η **Mercedes-Benz** και η **Marriott** έχουν εντάξει στρατηγικά τον αθλητικό τουρισμό στα πλάνα τους, σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Τσόλης
Ο αθλητισμός ως εμπειρία ζωής
Σύμφωνα με τον Christopher Ross της Collinson International, «η αξία βρίσκεται πλέον στην εμπειρία». Το ταξίδι, ο σχεδιασμός, ο ενθουσιασμός — όλα αποτελούν μέρος της περιπέτειας. Και αυτό ακριβώς είναι που ζητούν οι σύγχρονοι ταξιδιώτες. Είναι οι ίδιοι που γεμίζουν τα ξενοδοχεία στο Final Four, που ανεβάζουν την πληρότητα στο 81% και τις ημερήσιες τιμές κατά 105%, όπως έγινε πρόσφατα στο Κλίβελαντ.
Η Ελλάδα έχει όλα τα φόντα
Με τον πολιτισμό της, το κλίμα της, τη γαστρονομία, τα φυσικά τοπία και τις συνεχώς αναβαθμιζόμενες υποδομές της, η Ελλάδα έχει όλα τα φόντα να εξελιχθεί σε κορυφαίο hub αθλητικού τουρισμού. Το στοίχημα είναι να δούμε τον αθλητισμό όχι απλώς ως θέαμα, αλλά ως στρατηγικό εργαλείο για την ενίσχυση του τουριστικού μας προϊόντος, της τοπικής επιχειρηματικότητας και της διεθνούς προβολής της χώρας. Ο αθλητισμός είναι κάτι πολύ περισσότερο από ψυχαγωγία. Είναι εμπειρία. Είναι πάθος. Είναι οικονομία. Και στην Ελλάδα, είναι μια τεράστια ευκαιρία που δεν πρέπει να μείνει ανεκμετάλλευτη.
διαβάστε ακόμα
-
Οι τουρίστες με αυτοκινούμενα φεύγουν από την Ελλάδα | Χάνεται μια σημαντική αγορά- Δηλώσεις στο ΤΝ 07/05 | 06:15
-
Θρησκευτικός τουρισμός | Το πανεπιστήμιο του Παλέρμο έρχεται στην Παναγία τη Ναυπακτιώτισσα 21/04 | 19:12
-
Οι δασμοί Τραμπ προκαλούν ανησυχία στη διεθνή αγορά επαγγελματικών ταξιδιών 17/04 | 10:43
-
Sleep Tourism: Ο ύπνος γίνεται ο νέος "προορισμός" - οι ευκαιρίες για την Ελλάδα 06/04 | 13:17
-
Επιχειρηματικά Ταξίδια: Τάσεις και Προβλέψεις για το 2025 23/03 | 08:03
-
«Συμμαχία» Ελλάδας - Ιταλίας σε τουρισμό, γαστρονομία και αγροδιατροφή 22/02 | 07:30
-
Πώς η Volkswagen επιμηκύνει την τουριστική σαιζόν στην Ελλάδα - ποιο ξενοδοχείο άνοιξε για χάρη της 13/02 | 11:41
-
Θεματικός τουρισμός στην Ελλάδα | Έως 7 φορές υψηλότερες δαπάνες ανά επισκέπτη από τον μέσο τουρίστα 27/01 | 06:15
-
4 βεβαιώσεις λειτουργίας για επισκέψιμα οινοποιεία 08/01 | 07:21
-
Αγροτουρισμός | Η νέα γενιά ανέλαβε τα ηνία για το μέλλον - Το νέο Δ.Σ. της Αγροξενία 10/12 | 13:46
δημοφιλέστερα
- 1 Πιερία: Ταξίδι γνωριμίας με Ουκρανούς ταξιδιωτικούς πράκτορες 24.05.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 2 Διεθνής Διάκριση για την Ελλάδα και τη Σαντορίνη | Leisure Lifestyle Awards 25.05.2025 | ΕΟΤ
- 3 Ελληνικός τουρισμός: Ποιοι προορισμοί «κερδίζουν» πτήσεις φέτος από Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία 17.05.2025 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 4 Ο δήμαρχος Νίκος Κομηνέας στο Τ.Ν. | Θέλουμε μια αυθεντική, βιώσιμη Αστυπάλαια – όχι ένα μαζικό μοντέλο διακοπών 24.05.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 5 Διάσκεψη της Πρωτοβουλίας Αδριατικής & Ιονίου | Κεφαλογιάννη: Προώθηση των ειδικών μορφών τουρισμού 24.05.2025 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 6 10 εκατ. τουρίστες το 2025 στην Αθήνα - Θέλουμε ισορροπία με τη βιωσιμότητα 24.05.2025 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 7 Συνεργασία Amadeus - Google για την τεχνητή νοημοσύνη στον ταξιδιωτικό κλάδο 25.05.2025 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
- 8 Πότε η Ryanair θα εισέλθει στην αγορά διακοπών 24.05.2025 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 9 Μεγάλη τουριστική επένδυση 75,9 εκατ. ευρώ από τον λιβανέζικο όμιλο Μπερζάουι στη Σύρο 17.05.2025 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 10 Αττάλεια: Παγκόσμια πρωταθλήτρια στις Γαλάζιες Σημαίες 24.05.2025 | ΚΟΣΜΟΣ