Τέλος και στον επιχειρηματικό τουρισμό;
06 Jan 2021, 15:26 | ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
TornosNews.gr
Εκθέσεις ακυρώνονται, συνέδρια γίνονται διαδικτυακά. Η πανδημία έχει καθηλώσει τους επιχειρηματίες. Επιστροφή στα παλιά καλά χρόνια δεν αναμένεται άμεσα. Τα επιχειρηματικά ταξίδια μπαίνουν σε άλλη οικονομική λογική. Διαβάστε το θέμα της DW...
Το κοσμοπολίτικο ξενοδοχείο της Φρανκφούρτης Grandhotel „Hessischer Hof“ απέναντι από τον εκθεσιακό χώρο της Φρανκφούρτης έκλεισε τέλος του 2020. Η αλυσίδα ξενοδοχείων Novum Hospitality παίρνει οικονομική στήριξη ύψους πολλών εκατομμυρίων από το κρατικό ταμείο οικονομικής σταθερότητας. Κι αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα παντού στον κόσμο. Η κρίση πανδημίας πλήττει σκληρά τους ξενοδόχους. Δεν λείπουν μόνο οι τουρίστες στις πόλεις, αλλά κυρίως επιχειρηματίες που θεωρούνται καλοί πελάτες, γιατί μπορούν να ξοδέψουν χωρίς πολλές σκέψεις. Αλλά πώς να ταξιδέψουν αφού εκθέσεις ακυρώνονται η μια μετά την άλλη, διασκέψεις και συνέδρια γίνονται πλέον διαδικτυακά. Και όπως φαίνεται, μετά το τέλος της κρίσης, ο κλάδος δεν πρόκειται να επιστρέψει στις παλιές καλές ημέρες.
“Επιστροφή στο 2019 δεν θα υπάρξει”
Και για να έχουμε πεδίο σύγκρισης την χρονιά 2019, όταν ο κορωνοϊός δεν είχε μπει στο καθημερινό λεξιλόγιο, οι γερμανικές επιχειρήσεις και οι δημόσιοι θεσμοί, ενέκριναν σε μεγάλη κλίμακα τα ταξίδια εργαζομένων τους, ανεξαρτήτως κόστους. Σύμφωνα με τον Γερμανικό Σύνδεσμο Ταξιδίων Μάνατζερ VDR οι δαπάνες αυξήθηκαν κατά 3,5% σε σχέση με το 2018, ήτοι 55,3 δις ευρώ. Μια τέτοια χρονιά-ρεκόρ ανήκει καταρχήν στο παρελθόν. Το VDR υπολογίζει ότι την μετά κορώνα εποχή η ταξιδιωτική κινητικότητα των επιχειρηματιών θα μειωθεί ανάμεσα στο 10 με 30% σε σχέση με όσα ίσχυαν πριν την πανδημία. “Ο ξενοδοχειακός κλάδος βρίσκεται ενώπιον μεγάλων ανακατατάξεων. Θεωρούμε ότι ένα τμήμα των επιχειρηματικών συναντήσεων, ημερίδων, συνεδρίων και εκθέσεων θα γίνονται μελλοντικά είτε διαδικτυακά είτε υβριδικά”, εκτιμά ο Τομπίας Βάρνεκε από την Γερμανική Ένωση Ξενοδόχων IHA. “Επιστροφή στο 2019 δεν πρόκειται να υπάρξει”. Με βάση υπολογισμούς το 25% του τουρισμού στη Γερμανία και των επιχειρηματικών ταξιδίων υπό τη στενή έννοια του όρου, δεν γίνονται πια. Σε αυτό θα πρέπει να προστεθούν εκθέσεις, συνέδρια και άλλες εκδηλώσεις που ακυρώνονται ή δεν προγραμματίζονται καν. “Προς το παρόν η επιλογή για διανυκτερεύσεις επιχειρηματιών είναι πολύ μικρή. Αλλά υπάρχουν ξενοδοχεία που είναι ανοιχτά, η πληρότητά τους δεν υπερβαίνει το 10 με 11%” σημειώνει ο Βάρνεκε.
Πόσα ξενοδοχεία και πανσιόν θα επιζήσουν από την κρίση, δεν είναι δυνατόν να το πει κανείς με βεβαιότητα από τώρα. “Εξαρτάται από τόσο γρήγορα θα καταβληθούν τα ποσά βοήθειας, αλλά σε γενικές γραμμές η συγκεκριμένη αγορά θα υποστεί μεταβολές. Στις πόλεις, όπου πριν από την κρίση υπήρχε υπερπληθώρα προσφοράς, θεωρείται βέβαιο ότι θα γίνουν μειώσεις”. Ως παράδειγμα ο Βάρνεκε φέρνει την Φρανκφούρτη, όπου γονάτισε στην κυριολεξία ο ξενοδοχειακός κλάδος λόγω ακύρωσης των εκθέσεων. Ο επιχειρηματικός όμιλος “Πρίγκιπας της Έσσης” επιχειρηματολόγησε για το κλείσιμο του Hessischer Hof μαζί με το εμβληματικό Jimmy΄s Bar με τις απελπιστικές προοπτικές του ξενοδοχειακού κλάδου σε ό,τι αφορά στον επιχειρηματικό και εκθεσιακό τουρισμό. “Όλα τα προγνωστικά δείχνουν καθαρά ότι οι τομείς των εκθέσεων, ημερίδων και επιχειρηματικού τουρισμού θα ανακάμψουν σε βάθος χρόνου και ότι ακόμη και σε δύο χρόνια ο κλάδος θα καταγράφει μεγάλες απώλειες” επισημαίνει ο Δονάτος Πρίγκιπας της Έσσης, διευθύνων σύμβουλος του οικογενειακού Ιδρύματος της Έσσης (Hessische Hausstiftung).
Μειώνονται τα ταξίδια, αυξάνεται το κόστος τους
Σύμφωνα με δημοσκόπηση του Ινστιτούτου Ifo του Μονάχου που διενεργήθηκε το περασμένο καλοκαίρι το 57% των Γερμανών επιχειρηματιών δήλωσε πως θεωρεί πολύ πιθανό να περιορίσει γενικά τα υπηρεσιακά ταξίδια ως απότοκο της πανδημίας. Στην πρώτη θέση με ποσοστό 64% βρίσκονται εκπρόσωποι βιομηχανικών κλάδων ακολουθούμενοι από εκπροσώπους παρόχων υπηρεσιών με 60%. Το VDR βέβαια περιμένει ότι μετά την πανδημία θα αυξηθεί κατακόρυφα η ανάγκη για προσωπικές συναντήσεις και επαφές. Στις τακτικές δημοσκοπήσεις ανάμεσα στα μέλη του μόνο ένα 8,6% υπολογίζει ότι η κατάσταση θα επιστρέψει σε επίπεδα προ κρίσης. Οι επιχειρήσεις κινούνται με βάση την αρχή, βλέποντας και κάνοντας, και θέλουν να πάρουν αποφάσεις, αφότου περάσει η πανδημία. Για προορισμούς μέσα στη Γερμανία τρεις στις τέσσερεις επιχειρήσεις δήλωσαν ότι θα επιστρέψουν στο αυτοκίνητο ως μέσο μετακίνησης.
Πάντως το κόστος ανά ταξίδι υπολογίζεται ότι θα ανέβει σύμφωνα με το βαρόμετρο του VDR. Σχεδόν το 90% των ερωτηθέντων επιχειρηματιών υπολογίζει ότι ο σχεδιασμός μετακινήσεων θα γίνει πιο περίπλοκος και το κόστος υψηλότερο. Και βέβαια στον μελλοντικό σχεδιασμό θα μπουν και κριτήρια, όπως κατά πόσο ένα ταξίδι είναι πράγματι απαραίτητο να γίνει. Η μείωση της κινητικότητας θα μπορούσε να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην επιχειρηματική δραστηριότητα. Για παράδειγμα, ένα 60% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι υπολογίζει πως θα χάσει πελάτες και ένα 70% θα αυξηθεί το κόστος παραγωγής και παροχής υπηρεσιών.
Πηγή: DW
διαβάστε ακόμα
- Φ. Μακαντάση (διαΝΕΟσις) | Τρίτη σημαντικότερη απειλή για το μέλλον της Ελλάδας είναι η κλιματική κρίση 10/04 | 21:22
- Ποδηλατικός τουρισμός | Ημερίδα: Οι προοπτικές στην Ελλάδα 03/04 | 14:20
- Το Sharing is Caring 2023 του Navarino Challenge στήριξε 11 μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς & φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες 26/01 | 10:26
- Πάνω από 600 συμμετέχοντες από 25 χώρες, 340 εταιρείες & 65 ομιλητές στο Front Runners 5.0 15/12 | 12:47
- Οι πόλεις του Euro 2024 και τα φαβορί του θεσμού 13/12 | 09:43
- Ιατρικός τουρισμός: 22 θάνατοι Βρετανών από αισθητικές επεμβάσεις στην Τουρκία την τελευταία 4ετία 22/11 | 15:34
- Η Τουρκία προσδοκά έσοδα 3 δισ. δολ. από τον ιατρικό τουρισμό 16/11 | 12:42
- Το Front Runners in Sports Management 5.0 έρχεται με κορυφαία ονόματα στις 7-9 Δεκεμβρίου 15/11 | 10:08
- Τουρισμός ευεξίας | Έρχεται εκρηκτική ανάπτυξη- στα 1,4 τρισ. δολ. το μέγεθος της αγοράς το 2027 12/12 | 09:19
- Η αθλητική δημοπρασία Sharing is Caring 2023 του Navarino Challenge ξεκίνησε 10/11 | 09:32
δημοφιλέστερα
- 1 Expedia: Δύο νέα προγράμματα αειφόρου τουρισμού για τους προορισμούς 19.04.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 2 ΕΣΠΑ: 6.669 αιτήσεις για ίδρυση νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων 19.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 3 ΚΥΑ: Αυτές είναι οι 198 «Απάτητες παραλίες» - Δεν παραχωρούνται, δεν μπαίνουν ξαπλώστρες 19.04.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 4 Ελληνικός τουρισμός: +24,5% οι ταξιδιωτικές εισπράξεις το α’ δίμηνο του 2024 19.04.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 5 Ryanair: Μεγάλη προσφορά για 500.000 θέσεις από 12,99 ευρώ 19.04.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 6 Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων: Πρώτη στην ικανοποίηση επισκεπτών η Ήπειρος 19.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 7 «MyCoast»: Νέα ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες 19.04.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 8 Πιο ρυπογόνες από ποτέ οι low cost αεροπορικές εταιρίες 19.04.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 9 WTTC - Microsoft | Τουρισμός: Επείγουσα ανάγκη η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης από τις επιχειρήσεις 19.04.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 10 X. Design Week × Marketing Greece: Ένα τριήμερο event από και για τον τουρισμό 19.04.2024 | ΣΕΤΕ