Κορωνοϊός: Aνάσες ρευστότητας με εικονικές οινογνωσίες στα επισκέψιμα οινοποιεία
28 Apr 2020, 10:08 | ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Σοφία Κοντογιάννη
Σε όλο τον κόσμο, ο κλάδος του κρασιού βιώνει τις αρνητικές επιπτώσεις του κορωνοϊού, σημειώνοντας μεγάλες απώλειες τόσο στις εξαγωγές, όσο και στην εσωτερική ροή των πωλήσεων.
Με τα ξενοδοχεία, τους χώρους εστίασης και τα επισκέψιμα οινοποιεία κλειστά, οι παραγωγοί κρασιού αναζητούν διαφορετικούς τρόπους τόνωσης των πωλήσεων αλλά και διατήρησης της επαφής με τους πελάτες τους.
Δύο εκ των ηχηρών παραδειγμάτων παγκοσμίως, είναι οι προσπάθειες υποστήριξης των πωλήσεων του κρασιού στην Ιταλία και στις ΗΠΑ.
Ειδικότερα, η ιταλική βιομηχανία οίνου σημειώνει μεταξύ άλλων δραματική πτώση στις εξαγωγές προς την Κίνα, οι οποίες αντιστοιχούσαν σε 100 εκατομμύρια ευρώ πέρυσι και μειώθηκαν στις αρχές του έτους καθώς η εν λόγω χώρα καταπολεμούσε τον κορωνοϊό. Παράλληλα, οικονομικές αβεβαιότητες όπως η «απειλή» των ΗΠΑ για επιβολή δασμών 100% στις ευρωπαϊκές εισαγωγές, συμπεριλαμβανομένου του ιταλικού κρασιού, κάτι που τελικά δεν εφαρμόστηκε αλλά επηρέασε την αγορά, η μείωση των πωλήσεων που προκαλείται από το Brexit και η αναβολή της έναρξης της τουριστικής περιόδου, έχουν ωθήσει τα οινοποιεία στη μόνη λύση που υπάρχει επί του παρόντος: στις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Είναι τουλάχιστον συγκινητική η αλληλεγγύη στους οινοπαραγωγούς, καθώς οι πιστοί πελάτες τους ρωτούν πώς μπορούν να βοηθήσουν. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι περισσότεροι πελάτες δεν εκμεταλλεύονται τους εκπτωτικούς κωδικούς που τους παρέχουν τα οινοποιεία, κάτι που χαρακτηρίζεται από τους οινοπαραγωγούς απίστευτα ευγενικό και σίγουρα απροσδόκητο.
Επιπροσθέτως, τα οινοποιεία και οι έμποροι κρασιού έχουν βρει νέους τρόπους για να μείνουν σε επαφή με τους καταναλωτές. Από την παράδοση στο σπίτι έως τις ειδικές προσφορές που περιλαμβάνουν εικονικές οινογνωσίες, οι πωλήσεις κρασιού συνεχίζονται στο διαδίκτυο ή μέσω email. Παράλληλα, η ανάπτυξη νέων hashtags έχουν προσδώσει άλλη κοινωνική μορφή στο κρασί, το οποίο έχει κατακτήσει περίοπτη θέση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μέσω του τρόπου αυτού, τα οινοποιεία στην Ιταλία έχουν τη δυνατότητα να συντηρηθούν τη δύσκολη αυτή περίοδο αλλά και να πραγματοποιήσουν δωρεές στα πολύπαθα νοσοκομεία της χώρας.
Από την πλευρά τους, τα οινοποιεία των ΗΠΑ αποστέλλουν στους πελάτες τους ειδικά κιτ οινογνωσίας, ώστε να πραγματοποιήσουν στη συνέχεια μαζί τους διαδικτυακά, εικονικές δοκιμές των κρασιών τους.
Το αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής δείχνει ότι η εικονική εμπειρία έχει επί του παρόντος αντικαταστήσει επάξια την παραδοσιακή γευσιγνωσία, στην οποία οι επισκέπτες δοκιμάζουν μικρές ποσότητες κρασιών στις εγκαταστάσεις του οινοποιείου.
Οι πολιτείες που εφαρμόζουν τις εικονικές εμπειρίες οινοποιείου, είναι προς το παρόν η Καλιφόρνια, η Νέα Υόρκη, η Φλόριντα, η Οκλαχόμα και η Νότια Καρολίνα, ενώ υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής πελατών που βρίσκονται σε διαφορετικές πολιτείες των ΗΠΑ.
διαβάστε ακόμα
- Το Sharing is Caring 2023 του Navarino Challenge στήριξε 11 μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς & φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες 26/01 | 10:26
- Πάνω από 600 συμμετέχοντες από 25 χώρες, 340 εταιρείες & 65 ομιλητές στο Front Runners 5.0 15/12 | 12:47
- Οι πόλεις του Euro 2024 και τα φαβορί του θεσμού 13/12 | 09:43
- Ιατρικός τουρισμός: 22 θάνατοι Βρετανών από αισθητικές επεμβάσεις στην Τουρκία την τελευταία 4ετία 22/11 | 15:34
- Η Τουρκία προσδοκά έσοδα 3 δισ. δολ. από τον ιατρικό τουρισμό 16/11 | 12:42
- Το Front Runners in Sports Management 5.0 έρχεται με κορυφαία ονόματα στις 7-9 Δεκεμβρίου 15/11 | 10:08
- Τουρισμός ευεξίας | Έρχεται εκρηκτική ανάπτυξη- στα 1,4 τρισ. δολ. το μέγεθος της αγοράς το 2027 12/12 | 09:19
- Η αθλητική δημοπρασία Sharing is Caring 2023 του Navarino Challenge ξεκίνησε 10/11 | 09:32
- Τουρισμός Γκολφ: Τριπλή διάκριση για το Costa Navarino στα World Golf Awards 2023 26/10 | 14:18
- Καλλιόπη Βέττα: O οινικός τουρισμός μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας στη Δυτική Μακεδονία 09/12 | 11:21
δημοφιλέστερα
- 1 Co-Lab Rhodes | Πώς η Ρόδος θα γίνει φάρος για τον αειφόρο τουρισμό - παρουσίαση από την TUI 29.03.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 2 Διάκριση για το ξενοδοχείο Athina Palace Resort & Spa 28.03.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 3 Διαγωνισμός 140.000 ευρώ για διαμονή και ημιδιατροφή σε ξενοδοχεία 29.03.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 4 Handelsblatt | Προς νέο ρεκόρ ο ελληνικός τουρισμός το 2024, αλλά ποιος θα στρώσει τα κρεβάτια; 28.03.2024 | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
- 5 Σε ποιους κλάδους δραστηριοποιούνται οι 450 εταιρείες ελληνικών συμφερόντων στα Εμιράτα 29.03.2024 | ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- 6 Βέλγοι φοιτητές εκπαιδεύονται στον σχεδιασμό τουριστικών προϊόντων στη Θεσσαλονίκη 28.03.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 7 Καθολικό Πάσχα τον Μάρτιο | Οι ξενοδόχοι στη Μαγιόρκα προβληματίζονται 29.03.2024 | ΚΟΣΜΟΣ
- 8 United Airlines | +25% οι πτήσεις από την Ελλάδα το 2024 - Επεκτείνονται οι εποχικές πτήσεις 28.03.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 9 Οι τιμές πώλησης πολυτελών ακινήτων στις δημοφιλέστερες περιοχές του Μιλάνου 29.03.2024 | ΚΟΣΜΟΣ
- 10 Ελληνικός Τουρισμός | Απογειώθηκαν οι τιμές στα ξενοδοχεία πολυτελείας το β' εξάμηνο του 2023 28.03.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ