Οι 7 κυριότερες νέες τάσεις για το hotel digital marketing το 2022

24 Nov 2021, 09:05 | DIGITAL

Κύρος Ασφής

Οι 7 κυριότερες νέες τάσεις για το hotel digital marketing το 2022

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Η φετινή σεζόν για τον ελληνικό εισερχόμενο τουρισμό έχει φτάσει στο το τέλος της. Η πανδημία του Covid-19 φαίνεται πως έχει μια πολυεπίπεδη επίπτωση στην παγκόσμια την ταξιδωτική αγορά επηρεάζοντας την με πολλούς και ποικίλους τρόπους. Αναμφίβολα άλλαξε τις ταξιδιωτικές συνήθειες των ανθρώπων καθώς και τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν να κάνουν διακοπές.

Αυτή είναι η σωστή χρονική στιγμή για τα ξενοδοχεία, καταλύματα και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις να προετοιμάσουν και υλοποιήσουν την digital marketing στρατηγική για την σεζόν 2022 προκειμένου να έχουν τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα.

Ποια είναι οι τάσεις που θα κυριαρχήσουν στο digital marketing για ξενοδοχεία και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις τo 2022

1. Ενδυνάμωση του καναλιού των online κρατήσεων

Η πρώτη επίπτωση ήταν η αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο κάνουν κράτηση οι ταξιδιώτες. Είναι αρκετά λογικό πως αρκετοί επισκέπτες εξαιτίας της πανδημίας προτίμησαν να κάνουν την κράτηση τους από την οθόνη του υπολογιστή τους αποφεύγοντας να επισκεφτούν κάποιο ταξιδιωτικό γραφείο.

Επίσης υπήρξε ενδυνάμωση του καναλιού των απευθείας κρατήσεων (διαβάστε εδώ τι είναι οι απευθείας κρατήσεις) που επιβεβαιώνεται και από την έρευνα της GlobalData που έγινε το 2021, σύμφωνα με την οποία το 39% των ταξιδιωτών απάντησε ότι προτιμάει να προχωρήσει σε απευθείας κράτηση με το ξενοδοχείο ή το κατάλυμα ενώ το 17% απάντησε ότι θα επιλέξει να κάνει την κράτηση μέσω ενός ΟΤΑ

2. Παρουσία στο Tik Tok

To Tik Tok έχει καταφέρει σε μικρό χρονικό διάστημα να διεκδικήσει πολύ μεγάλο μερίδιο ανάμεσα στις διάφορες Social Media πλατφόρμες. Η δημοφιλία του έχει φτάσει τους 1δις ενεργούς χρήστες καθιστώντας ένα απαραίτητο εργαλείο για την παρουσία και προώθηση του ξενοδοχείου και της τουριστικής επιχείρησης. Σε αρκετές συναντήσεις που παρουσιάζω το ενδεχόμενο παρουσίας της επιχείρησης στην πλατφόρμα του Tik Tok, αρκετοί είναι αυτοί που αντιμετωπίζουν με δυσπιστία αυτό το ενδεχόμενο. Το πιο συχνό επιχείρημα είναι ότι το Tik Tok απευθύνεται σε μικρές ηλικίες. Αυτό όμως είναι λάθος. Το Tik Tok απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και βέβαια ο αλγόριθμος του φροντίζει να “σερβίρει” περιεχόμενο προσαρμοσμένο στο προφίλ του κάθε χρήστη. Επίσης η πλατφόρμα χρησιμοποιείται ήδη από αρκετούς επιτυχημένους travel bloggers.

3. Κυριαρχιά του Instagram ως το κύριο Social Media μέσο

Το instagram έχει αρχίσει και λαμβάνει την πρωτοκαθεδρία σε ότι αφορά την digital marketing στρατηγική για το ξενοδοχείο στα social media. Κυριότερος ρυθμιστής αυτής της εξέλιξης είναι η μετακίνηση των νεότερων ηλικιακών γκρούπ από το Facebook προς το Instagram. Αυτό είναι εμφανές από το παρακάτω διάγραμμα από την έκθεση τωv Socialbakers για την περίοδο 2019-2020

μετακίνηση χρηστών από facebook σε instagram
Instagram vs Facebook, 2020 vs 2019. Πηγή: SocialBakers

Ένα ακόμα εξαιρετικά ενδιαφέρον εύρημα αυτής της έρευνας, είναι η διαφορά των interaction των χρηστών μεταξύ Facebook και Instagram (μην ξεχνάτε πως αφορά τα οργανικά post, δηλαδή τα μη χορηγούμενα)

Η κυριότερη δύναμη του Instagram είναι τα Stories, εκεί που απέτυχε το Facebook να κυριαρχίσει. Από ότι φαίνεται το βάρος της εταιρείας έχει πέσει σε αυτά και για αυτό πρόσφατα ανακοίνωσε δύο νέες λειτουργικότητες των instagram stories. που βοηθάνε στην προώθηση των ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων.

Συμπεράσματα από τα σημεία 1 και 2

Η digital marketing στρατηγική του ξενοδοχείου στα social media θα πρέπει να είναι ένα μείγμα που να εκμεταλλεύεται όλες τις διαθέσιμες πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων. Σε καμμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αποκλείσουμε τη χρήση ενός κοινωνικού δικτύου όπως το Facebook επειδή παρατηρείται μείωση των χρηστών ή του interactivity με τα business pages των ξενοδοχείων.

4. Προσωποποιημένη επικοινωνία με τον υποψήφιο πελάτη

Μια ακόμα επιρροή της πανδημίας ήταν η επίδραση στην ψυχολογία των ταξιδιωτών. Δημιουργήθηκε μια αυξημένη ανάγκη για επικοινωνία με τα ξενοδοχεία και τις λοιπές τουριστικές επιχειρήσεις. Ο κυριότερος λόγος ήταν ότι οι υποψήφιοι πελάτες ήθελαν να λάβουν περισσότερες διευκρινιστικές πληροφορίες σχετικά με τον προορισμό, τα μέτρα κλπ. Επειδή από ότι διαφαίνεται το 2022 δεν θα έχουμε επανέλθει στην πλήρη κανονικότητα, εξαιτίας της πανδημίας, θα πρέπει να δώσουμε στους υποψήφιους πελάτες την δυνατότητα επικοινωνίας με την επιχείρηση. Για το λόγο αυτό συνίσταται η προσθήκη chat bubbles στο website της επιχείρησης, όπως το facebook messenger ή το Tidio. Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί ο υποψήφιος πελάτες να επικοινωνήσει άμεσα μαζί σας και να τον καθοδηγήσετε μέχρι και την πώληση. Η επικοινωνία είναι και αυτή μέρος της εμπειρίας ενός ταξιδιώτη.

Πέρα των chat bubbles εκμεταλλευτείτε το email. Αποτελεί τον οικονομικότερο τρόπο για να επικοινωνήσετε με τους παλαιότερους πελάτες σας άλλα και να προσελκύσετε νέους με τους οποίους να διατηρήσετε επαφή. Εάν θέλετε να μάθετε πως, κλείστε μια δωρεάν online συνάντηση μαζί μας πατώντας εδώ.

5. Ανάλυση των στατιστικών

Data is the Queen. Έχουμε περάσει στην εποχή της ανάλυσης των στατιστικών που έχουμε στην διάθεση μας. Η συνεχή παρακολούθηση και ανάλυση τους μπορεί να μας δώσουν πολύτιμες πληροφορίες που μπορούν να διαμορφώσουν την digital marketing στρατηγική του ξενοδοχείου.  Τα εργαλεία υπάρχουν αρκεί να τα επισκεφτούμε και να τα χρησιμοποιήσουμε. Διαβάστε τα στατιστικά επισκεψιμότητας του website του ξενοδοχείου και μάθετε ποιο είναι το κοινό σας. Το 2020 είναι η τέλεια απόδειξη οτι άλλαξε το κοινό που επισκέφθηκε την Ελλάδα, ως προορισμό.

Πέραν των στατιστικών του website, μπορείτε να “διαβάσετε” τις αναζητήσεις των επισκεπτών μέσω του δωρεάν εργαλείου της Google που ονομάζεται Google Trends. Επίσης ενδιαφέροντα στοιχεία παρουσιάζονται και στο Παρατηρητήριο Τουρισμού που ξεκίνησε την λειτουργία τον Απρίλιο του 2020 και δημοσιεύει στοιχεία σχετικά με τις απευθείας κρατήσεις σε ξενοδοχεία άλλα και μέσω OTA, κρατήσεις σε βραχυχρόνιες μισθώσεις και άλλα ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία.

6. Δημιουργία Περιεχομένου

Content is the King. Η δημιουργία περιεχομένου, οποιασδήποτε μορφής, είναι αυτή που θα προσδώσει κύρος και αξία στο website σας. Επιμένω να αναφέρω πως τα ξενοδοχεία άλλα και οι λοιπές τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να επενδύσουν σε αυτόν τον τομέα. Το περιεχόμενο είναι το σύγχρονο SEO (Search Engine Optimization) δηλαδή ο τρόπος για την κατάκτηση υψηλότερων θέσεων στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Πέραν του περιεχομένου σε μορφή blog articles, επενδύστε στην δημιουργία και άλλων μορφής περιεχομένου όπως φωτογραφίες, video και podcasts (ηχητικό περιεχόμενο) που είναι πολύ διαδεδομένο στα κοινά του εξωτερικού

Μην μένετε στατικοί και στα τετριμμένα. Δώστε αξία στον υποψήφιο πελάτη σας με τον διαμοιρασμό χρήσιμης πληροφορίας σχετικά με τον προορισμό σας.

7. Διαφημιστικές καμπάνιες

Το πεδίο είναι πλέον πλήρως ανταγωνιστικό. Για να μπορέσει το ξενοδοχείο ή τουριστική να ξεχωρίσει από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό θα πρέπει να επενδύσει στην διαφημιστική του προβολή. Είναι πλήρως κατανοητό ότι η συγκεκριμένη επένδυση να προκαλεί μια σειρά ερωτημάτων του τύπου “θα δουλέψει για μένα;”, “μα θα πρέπει να επενδύσω τόσο πολλά χρήματα;” άλλα με την κατάλληλη επιλογή συνεργάτη είναι σίγουρο ότι τα χρήματα που θα δαπανήσετε θα πιάσουν τόπο και θα μεταφραστούν σε κρατήσεις και πωλήσεις.

Αναλόγως του κοινό, σχεδιάστε και υλοποιήστε καμπάνιες που θα το στοχεύουν. Και σε καμμία περίπτωση μην δημιουργήσετε μια καμπάνια στην αρχή της σεζόν που θα την κρατήσετε μέχρι το τέλος. Δεν υπάρχει μαγική συνταγή που εγγυάται το αποτέλεσμα. Όλα είναι θέμα συνεχών δοκιμών και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων. Μόνο έτσι θα πετύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Κλείνοντας αυτό το άρθρο, θα ήθελα να αναφέρω εντελώς επιγραμματικά άλλα στο πλήρως αυτονόητο ότι η σύγχρονη ξενοδοχειακή και τουριστική επιχείρηση θα πρέπει να διαθέτει ένας πλήρες λειτουργικό responsive website που θα πρέπει να απλοποεί τη ζωή του επισκέπτη παρουσιάζοντας με εύκολο τρόπο τις πληροφορίες του.

Θεωρώ πως σε σύντομο χρονικό διάστημα θα υπάρξει μια ισχυρή μετάβαση στα Virtual Reality περιβάλλοντα και απόδειξη αυτή είναι και η πρόσφατη ανακοίνωση, και rebranding, του Facebook σε Meta.

Ο Κύρος Ασφής είναι ο ιδρυτής της Nea Mesa Hotel Τourism Marketing & Sales η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. 

Πηγή: Άρθρο στα Nea Mesa Blog

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα