Μπορεί να βοηθήσει το digital marketing αυτή την σεζόν;
06 May 2021, 11:53 | DIGITAL
Κύρος Ασφής
Η κρίση της πανδημίας συνεχίζεται. Μπορεί να βρισκόμαστε προ των πυλών για το άνοιγμα του Τουρισμού στις 15 Μαϊου άλλα όλοι προσπαθούμε να αφουγκραστούμε ποια θα είναι η τάση της φετινής σεζόν και ποιο το ρεύμα εισροών. Ένα από τα πιο συχνά ερωτήματα που συναντάω στις καθημερινές συζητήσεις με επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου είναι: "Χρειάζομαι το digital marketing αυτή τη σεζόν;"
Θα προσπαθήσω να απαντήσω με απλό και κατανόητό τρόπο ξεκινώντας όμως με κάποιες βασικές παραδοχές.
1. Τo Digital Marketing δεν είναι το καπέλο του ταχυδακτυλουργού ... για να τραβάμε τουρίστες σαν τα κουνέλια. Πρέπει να κατάλαβουμε ότι το digital marketing είναι ένα πολύτιμο εργαλείο με το οποίο μπορούμε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες προυποθέσεις προκειμένου να προσελκύσουμε και να επιτύχουμε τους στόχους της επιχείρησης μας.
2. Το Digital Marketing δεν είναι μόνο η παρουσία μας στα Social Media. Δυστυχώς παρατηρώ ότι μεγάλη μερίδα των επαγγελματιών του τουρισμού θεωρούν πως η ενεργή παρουσία στα Social Media (ορισμένες φορές αρκεί και μόνο η παρουσία σε ένα κοινωνικό δίκτυο για να έχουν μια ολοκληρωμένη digital marketing στατηγική). Σε αυτό το άρθρο περιγράφονται οι 7 βασικές έννοιες του ψηφιακού τουριστικού marketing. και βέβαια γίνεται κατανοητό ότι το digital marketing είναι ένα σύνθετο εγχείρημα το οποίο απαιτεί την συνεργασία επαγγελματιών με εξειδίκευση στο κάθε κλάδο ξεχωριστά. Για παράδειγμα ένας κειμενογράφος μπορεί να δημιουργεί άριστα κείμενα για άρθρα, αναρτήσεις και διαφημίσεις άλλα δεν μπορεί παράλληλα να επιμελείται και της παρουσίας και της αισθητικής της ιστοσελίδας ή και των διαφημίσεων. Δεν υπάρχουν "ελβετικοί σουγιάδες" στο digital marketing.
Λαμβάνοτας υπόψη τα παραπάνω 2 σημεία η απάντηση στο ερώτημα εάν χρειαζόμαστε το digital marketing την φετινή σεζόν η απάντηση είναι ΝΑΙ!
Γιατί όμως μπορεί να μας βοηθήσει το digital marketing την φετινή σεζόν;
1. Βρισκόμαστε στη σωστή θέση όταν το ζητήσει ο δυνητικός πελάτης μας
Ο δυνητικός μας πελάτης δεν ξύπνησε ένα πρωί και αποφάσισε να επισκεφτεί την ιστοσελίδα της επιχείρησης μας. Έχει ακολουθήσει μια διαδρομή την οποία ονομάζουμε customer journey και το οποίο συνθέτεται από μια σειρά ψηφιακών και μη ψηφιακών ενεργειών. Το έναυσμα αυτό του αρχικού ψηφιακού ταξιδιού πυροδοτείται ποικιλοτρόπως και δεν θα το αναλύσουμε στο παρών άρθρο. Αυτό που είναι πάρα πολύ σημαντικό η ψηφιακή παρουσία του ξενοδοχείου μας να είναι ολοκληρωμένη και επικαιροποιημένη στα διάφορα σημεία ψηφιακής επαφής του εν δυνάμει πελάτη μας. Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως από την σωστή παρουσία μας στα σωστά κοινωνικά δίκτυα, την σωστή λειτουργικά και ενημερωμένη ιστοσελίδα μας καθώς και το πλήθος των άρθρων που θα έχουμε φιλοξενήσει στην ιστοσελίδα μας.
2. Το digital marketing προσφέρει την καλύτερη σχέση απόδοσης επί της διαφημιστικής δαπάνης
Ναι είναι αλήθεια ότι το digital marketing εάν εκτελείται σωστά προσφέρει την οικονομικότερη, όχι και δωρεάν όμως, δυνατότητα προβολής της επιχείρησης μας. Επίσης η σχέση απόδοσης επί της διαφήμισης ονομάζεται ROAS (Return On Advertising Spend) και αποτελει μέρος του γενικότερου ROI (Return On Investment). Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό και πως υπολογίζεται μπορείτε να διαβάσετε το παλαιότερο άρθρο μου με τίτλο Τι είναι το ROI στο digital marketing. Επαναλαμβάνω όμως ότι θα πρέπει να σχεδιάζεται και εκτελείται από επαγγελματίες που γνωρίζουν και ενδεχομένως διαθέτουν την αντίστοιχη πιστοποίηση για την εργασία αυτή.
3. Προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού σας
Ένα κοινό χαρακτηριστικό αρκετών επιχειρήσεων είναι ότι στη φάση της πανδημίας διατηρήσαν μια στάση αδράνειας. Θα υπενθυμίσω πως η βιομηχανία του Τουρισμού είναι κυρίως ψυχολογία. Παραμένοντας αδρανής περνάμε το αντίστοιχο "αρνητικό" μήνυμα προς τους εν δυνάμει πελάτες μας. Οι επιχειρήσεις που επέλεξαν να διαθέτουν μια ενεργή παρουσία στο digital χώρο ήταν και οι νικητές αυτής της κρίσης. Σε τέτοιες περιόδους θεωρώ πως στόχος μας αποτελεί να επιπλεύσουμε και όχι να απογειωθούμε γιατί είπαμε... το digital marketing δεν γεννά τουρίστες.
Ο Κύρος Ασφής είναι σύμβουλος που εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους με την χρήση των καταλληλότερων ψηφιακών εργαλείων.
διαβάστε ακόμα
δημοφιλέστερα
- 1 ΕΞΑΑΑ | Oι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας το α' τρίμηνο - 2,5 δισ. ευρώ τα ετήσια έσοδα στην Αττική 24.04.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 2 Τουρισμός ευεξίας | Οι 5 νέες τάσεις, που καθορίζουν τον σύγχρονο ταξιδιώτη ευεξίας 24.04.2024 | ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
- 3 EasyJet: 22 νέες αεροπορικές συνδέσεις με Ελλάδα το καλοκαίρι του 2024 24.04.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 4 Κατεδάφιση ετοιμόρροπου ξενοδοχείου στη Νάξο και μπαρ σε ξενοδοχείο στο Πόρτο Χέλι - Απόφαση για το Ξενία Κοζάνης 25.04.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 5 Project VORIA | Πώς θα είναι το συγκρότημα πολλαπλών χρήσεων με το καζίνο στο Μαρούσι 24.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 6 The Athenaeum | Ανοίγει στις αρχές Μαΐου νέο πολυτελές ξενοδοχείο στο κέντρο τη Αθήνας 24.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 7 Ραντεβού το φθινόπωρο για το νέο πλαίσιο στις βραχυχρόνιες μισθώσεις 25.04.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 8 Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές στα Νότια Προάστια 25.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 9 Ο ΕΟΤ ενισχύει οικονομικά την κινηματογραφική ταινία "Υπάρχω" για τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη 25.04.2024 | ΕΟΤ
- 10 CNT Hot List: Τρία Ελληνικά ξενοδοχεία στα καλύτερα νέα στον κόσμο για το 2024 24.04.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ