The Social Dilemma

23 Oct 2020, 13:55 | DIGITAL

Κύρος Ασφής

The Social Dilemma

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Την περίοδο αυτή για όσους παρακολουθούν Netflix υπάρχει ένα ντοκιμαντέρ που γνωρίζει μεγάλη επιτυχία. Ονομάζεται Social Dilemma και πραγματεύεται τον τρόπο συλλογής και επεξεργασία προσωπικών δεδομένων του Facebook, εξυπηρετώντας συγκεκριμένους σκοπούς, μέσω συνεντεύξεων παλαιών υψηλόβαθμων στελεχών του Facebook. Εάν δεν το έχετε δει, προτείνω να το δείτε για να λάβετε μια γεύση του μεγέθους των πληροφοριών που συλλέγονται και τις δυνατότητες επεξεργασίας. Ποιό είναι όμως το social dillema που έχει να αντιμετωπίσει η τουριστική αγορά τα χρόνια του κορονοϊού;

To μεγάλο δίλλημα

Το social media marketing, ως μέρος digital marketing, έχει αποκτήσει έναν εξαιρετικής σημασίας ρόλο στην στρατηγική του marketing άλλα και των πωλήσεων για ένα πολύ μεγάλο εύρος ξενοδοχείων. Η συνεχής επένδυση στο social media marketing μπορεί να επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, ενώ αναπόφευκτα αυξάνει το λειτουργικό κόστος. Το εύλογο λοιπόν δίλλημα που δημιουργείται, εν μέσω πανδημίας, είναι εάν αξίζει πραγματικά να επενδυθούν χρήματα στο social media marketing ή όχι.  Η συνήθης πρακτική υπαγορεύει  τη μείωση εξόδων όταν καταγράφεται αντίστοιχη μείωση των εσόδων, προκειμένου να διατηρηθεί η λειτουργία μιας επιχείρησης άνω του μέσου κόστους και να συνεχιστεί η βιώσιμη πορεία της επιχείρησης στην αγορά. Συνέπεια της πανδημίας, που διανύουμε, είναι η οικονομική κρίση και η κατακόρυφη πτώση εσόδων.  Είναι σωστό να μειωθούν τα έξοδα που αφορούν στο social media marketing;

Η απάντηση στο μεγάλο δίλλημα

Για να μπορέσω να δώσω την απάντηση θα ξεκινήσω με μια σειρά ερωτήσεων.

- Θα σταματήσετε την διαφήμιση στα social media;

- Θα σταματήσετε να προβάλετε την εμπειρία διαμονής στα social media;

- Θα σταματήσετε να αλληλεπιδράτε με τους χρήστες των social media;

Εάν και στις 3 παραπάνω ερωτήσατε όχι, τότε είστε στο σωστό δρόμο. Ο ενδεδειγμένος και αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης της κρίσης δεν είναι η περικοπή εξόδων.  Είναι η προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Προτείνω να αναλογιστείτε το κόστος προμήθειας που αναλογεί στους ΟΤΑ’ς και να την αξιολογήσετε σε συνάρτηση με την απόδοσή της αναφορικά με την προώθηση της επιχείρησής. Βεβαίως κα αξίζει, καθώς o πελάτης θα γίνει δικός σας αποκτώντας μια σειρά από οφέλη. Εάν θέλετε μπορείτε να διαβάσετε το προηγούμενο μου άρθρο (του 2018) σχετικά με τον ρόλο των ΟΤΑ στο Digital Marketing των τουριστικών επιχειρήσεων

Τα social media αποτελούν ένα από τα σημαντικά σημεία επαφής (touchpoints) στην διαδικασία έμπνευσης, αναζήτησης και οργάνωσης ενός ταξιδιού.  Συνεπώς, η ολοκληρωμένη και επικαιριοποιημένη παρούσια της επιχείρησης επηρεάζει την απόφαση του εν δυνάμει εκάστοτε πελάτη. Τέλος, οι διαφημίσεις θα πρέπει να γίνουν πιο "έξυπνες". Θα πρέπει να ανατεθούν σε ειδικούς πιστοποιημένους συνεργάτες προκειμένου να αξιοποιηθεί η τεχνογνωσία και να μεγιστοποιηθεί η απόδοση της επένδυσης (ROI). 

Ανακεφαλαιώνοντας, τεκμαίρεται το συμπέρασμα ότι εν μέσω κρίσης του κορωνοϊού η επένδυση στα social media κανάλια της επιχείρησης θα πρέπει να συνεχιστεί με μεγαλύτερη προσοχή προκειμένου να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας netflix

Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Tourism Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. Σε συνεργασία με την InnFaith Hospitality Management παρέχουν ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις . 

 

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα