Πόσο τελικά κοστίζει το digital marketing για την τουριστική μου επιχείρηση;

12 Feb 2020, 10:41 | DIGITAL

Κύρος Ασφής

Πόσο τελικά κοστίζει το digital marketing για την τουριστική μου επιχείρηση;

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Mε αφορμή την τελευταία μου συμμετοχή στην Horeca 20 και ειδικότερα στο πανελ με θέμα: ¨Οι νέες τάσεις στα social media" αποφάσισα μέσα από αυτό το άρθρο να απαντήσω σε ένσ ερώτημα που προβληματίζει την πλειονότητα των επιχειρηματιών και στελεχών της τουριστικής βιομηχανίας. Την ερώτηση την έθεσε ένας από τους παρευρισκόμενους που πολύ απλά διατύπωσε την ερώτηση: "Πόσο τελικά κοστίζει το digital marketing για την επιχείρηση μου;"

Ποια στοιχεία συνθέτουν μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική;

1. Website

Το website της επιχείρησης είναι απο το κυριότερο συστατικά για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησης και ακόμα ειδικότερα για την αύξηση των απευθείας κρατήσεων (direct bookings). Για το λόγο αυτό δεν πρέπει να "τσιγκουνευτούμε" τα χρήματα τα οποία θα διαθέσουμε για την δημιουργία και το κυριότερο για την ετήσια συντήρηση αυτού. Η φιλοξενία του άλλα και η αναβάθμιση του είναι παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά το SEO του δηλαδή την βελτιστοποίηση του website στις μηχανές αναζήτησης. Επειδή δεν θέλω να επεκταθώ στην ενότητα των χαρακτηριστικών που αφορούν την κατασκευή του website, θα αναφέρω μόνο ότι καλό είναι να το ανασχεδιάζουμε (revamp) ανά 3χρόνια ώστε να διατηρούμε φρέσκια και μοντέρνα την εικόνα της επιχείρησης μας. Σίγουρα δεν θέλουμε το website μας να μοιάζει με αυτό στη σύγχρονη εποχή. Άρα θα στον προϋπολογισμό θα υπολογίζουμε τα ετήσια κόστη συντήρησης και το έξοδο ανασχεδιασμού ανά 3ετία.

2. Social Media Marketing

H παρουσία στις κατάλληλες Social Media πλατφόρμες είναι και αυτή προαπαιτούμενη. Μπορεί να μην προκαλούνται απευθείας κρατήσεις από αυτές, άλλα επειδή συμπεριλαμβάνονται στο customer journey του χρήστη για την απευθείας κρατήση θα πρέπει να έχουμε μια επικαιροποιημένη και ολοκληρωμένη παρουσία σε αυτά. Έρευνα της Deloitte κατέληξε στο συμπέρασμα οτι οι χρήστες που αλληλεπιδρούν με σωστές επαγγελματικές παρουσίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν κατά 129% υψηλότερο βαθμό μετατροπής σε πελάτη . Επίσης οι πελάτες τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα.

3. GDPR

Το περίφημο GDPR αν και Ευρωπαϊκή νομοθεσία που επισύρει πολύ βαριά πρόστιμα σε περίπτωση παραβίασης του, δεν φαίνεται να αποτελεί μέλημα μεγάλης μερίδας των ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων. Για να διασφαλίσουμε την εναρμόνιση και λειτουργία σύμφωνα με την νομοθεσία θα πρέπει να μισθώσουμε ένα DPO (Data Protection Officer) που θα μας διασφαλίσει (αυτό αφορά αυτούς που έχουν κατανοήσει την δύναμη της επεξεργασίας δεδομένων των χρηστών)

4. Επί πληρωμή διαφημιστικές καμπάνιες

Το ζουμί και η πεμπτουσία βρίσκεται εδώ. Για να μπορέσουμε να έχουμε πωλήσεις θα πρέπει να δαπανήσουμε χρήματα για διαφήμιση. To ύψος της δαπάνης διαμορφώνεται από μια σειρά παραμέτρων όπως ο ανταγωνισμός της διαφημιζόμενης επιχείρησης τα επιλεγμένα κανάλια διαφήμισης καθώς και τους επιθυμητούς στόχους. 

5. Content Marketing 

Η δημιουργία blog άρθρων είναι ιδιαίτερα ευεργετική για το SEO του website. Για την αναγκαιότητα διατήρησης του blog μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό παλαιότερο άρθρο "Τα 3 οφέλη μιας blog ενότητας στην ιστοσελίδα μας"

Δεν παραθέτω την πλήρη λίστα υπηρεσιών π.χ. email marketing γιατί παραθέτω τις πλέον κοστοβόρες υπηρεσίες

Πόσο τελικά κοστίζει το digital marketing για τις τουριστικές επιχειρήσεις;

Από τα πρώτα πανεπιστημιακά μου χρόνια και συγκεκριμένα στο μάθημα του marketing θυμάμαι τον καθηγητή στο πρώτο μάθημα του να διατυπώνει αυτολεξεί την φράση: "Η διαφήμιση είναι το μόνο έξοδο της επιχείρησης που δημιουργεί έσοδα". Θα προσθέσω οτι αρκεί να εκτελείται σωστά. Έτσι λοιπόν θα πρέπει να αρχίσετε να σκέφτεστε στο excel του προϋπολογισμό της επιχείρησης σας να αρχίσετε να δημιουργείται χώρο / κελιά που θα φιλοξενήσουν τα έξοδα σχετικά με το digital marketing αυτής. Θα πρέπει να υπολογίζετε πως για digital marketing θα πρέπει να υπολογίζεται το 5% έως 9% των μικτών κερδών της επιχείρησης. Επειδή μιλάμε για χρήματα καλό είναι να έχουμε συντάξει μια στρατηγική με ξεκάθαρους στόχους και βέβαια έχουμε υπολογίσει το ROI (Return On Investmet) της διαφημιστικής δαπάνης, για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε το σχετικό άρθρο. Και για όσους απαντήσουν "μα αφού έρχονται πωλήσεις από τους ΟΤΑ's (booking, expedia κ.α.) θα τους υπενθυμίσω να ανατρέξουν στα τιμολόγια και να δουν το ποσοστό που ουσιαστικά τους παρακρατούν και τελικά δεν είναι δικοί τους πελάτες άλλα των ΟΤΑ's.
Επειδή το digital marketing για τις τουριστικές επιχειρήσεις έχει αποκτήσει ένα πολύ σοβαρό χαρακτήρα που μπορεί να επηρεάσει τις απευθείας πωλήσεις άλλα και την εν γένει εικόνα αυτών, θα πρέπει να επενδύσετε με προσοχή και στο θέμα των χρημάτων άλλα και στην επιλογή των συνεργατών σας. 
 Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director και Digital Marketing Strategist της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. Σε συνεργασία με την InnFaith Hospitality Management παρέχουν ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις . 
Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα