Πως βελτιώνουμε την εικόνα του ξενοδοχείου με τη χρήση του digital marketing

29 Jan 2020, 13:24 | DIGITAL

Κύρος Ασφής

Πως βελτιώνουμε την εικόνα του ξενοδοχείου με τη χρήση του digital marketing

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Με την ευκαιρία του πρώτου μου άρθρου για το 2020, θα ήθελα να ευχηθώ Καλή Χρονιά στους επαγγελματίες του τουρισμού και να επιτευχθούν όλοι οι επαγγελματικοί στόχοι που έχουν θέσει. Ας περάσουμε όμως στο κυρίως μας θέμα σχετικά με την εικόνα της επιχείρησης μας προς το κοινό και βέβαια στο θετικό επηρεασμό αυτού. Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε πως η εικόνα του ξενοδοχείου διαμορφώνεται από μια σειρά πραγμάτων και βέβαια επηρεάζει τους δυνητικούς πελάτες μας προς την πολυπόθητη κράτηση άλλα και τους επαναλαμβανόμενους πελάτες εφόσον διαπιστώσουν ότι τους ταίριαζε το όλο "πακέτο" και ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες τους.

Πριν αναφερθώ στο πως μπορούμε να εκμεταλλευτούμε το digital marketing για το διαμοιρασμό και μεταφορά της εικόνας, θα ήθελα να σταθώ στις διάφορες ενέργειες που επηρεάζουν την εικόνα του ξενοδοχείου μας. Η εφαρμογή πρακτικών που στοχεύουν στην περιβαλλοντική προστασία ευαισθητοποιεί, πλέον, μεγάλου αριθμού ατόμων. Επίσης η ζωοφιλία και η προστασία των αδέσποτων εκτιμάται από μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων. Τέλος υπάρχουν και οι ΕΚΕ ή αλλιώς Ενέργειες Κοινωνικής Ευθύνης που στοχεύουν στην προσφορά προς το κοινωνικό σύνολο και ευπαθείς ομάδες ή με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Στα τόσα χρόνια εμπειρίας και παρατηρώντας διάφορες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις έχω διαπιστώσει πως ελάχιστες από αυτές έχουν αντιληφθεί την δύναμη και την επιρροή τέτοιων ενεργειών (εκτός των ΕΚΕ που τις διενεργούν μια φορά το χρόνο ως επί το πλείστον). Επίσης θα ήθελα να καταστήσω σαφές ότι αρκετές από αυτές τις ενέργειες δεν απαιτούν απαραίτητα τη δαπάνη μεγάλου αριθμού χρημάτων.  Και χωρίς να θέλω να επεκταθώ θα ήθελα να παραθέσω ορισμένα απλά παραδείγματα τέτοιων ενεργειών όπως: χρήση οικολογικών απορρυπαντικών, σίτιση και προστασία αδέσποτων (υπάρχει και σχετικό άρθρο εδώ)

Από την στιγμή που η επιχείρηση αποφασίσει την πολιτική και ποιες ενέργειες θα ακολουθήσει, θα πρέπει να εντάξει την προώθηση τους μέσα στο πλάνο επικοινωνίας. Οι περισσότεροι βέβαια θα σκεφτούν ότι μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αρκεί (και βέβαια πάντα οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν την διαφορά). Για να πετύχουμε την διαφορά και βέβαια να μεγιστοποιήσουμε την απόδοση των ενεργειών μπορούμε να προχωρήσουμε στις εξής ενέργειες:

1. Δημιουργία blog articles

To blogging είναι το σύγχρονο και καλύτερο SEO εργαλείο που διαθέτουμε (εφόσον έχουμε βελτιστοποιήσει τεχνικά το website μας). Μπορούμε να δημιουργούμε άρθρα τα οποία σχετίζονται με τις ενέργειες μας, έχοντας κατά νου και χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά στο κείμενο μας. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να βελτιώσουμε την οργανική κατάταξη στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. 

2. Συμμετοχή σε forum που σχετίζονται με τις ενέργειες  

Το να ανακαλύπτουμε και να επικοινωνούμε με niche (εξειδικευμένα κοινά) είναι ότι καλύτερο. Το χαρακτηριστικό τους είναι ότι ενδιαφέρονται και σχολιάζουν. Θα πρέπει να καταφέρουμε να "μπούμε" σε αυτή τη συζήτηση και να "περάσουμε" το μήνυμα μας. Θα πρέπει να αποφύγουμε επιθετικές τακτικές διαφήμισης π.χ. απλά αναφέροντας την ενέργεια μας. Ο λόγος θα πρέπει να είναι ομαλός και να προωθεί έμμεσα το μήνυμα μας. 

3. Διεξαγωγή πληρωμένων διαφημιστικών ενεργειών 

Μπορούμε να σχεδιάσουμε και εκτελέσουμε διαφημιστικές καταχωρήσεις με στόχευση στα κοινά που θεωρούμε ότι ευαισθητοποιούνται και ενδιαφέρονται για τις ενέργειες μας. Η δυνατόητα στόχευσης που παρέχουν πλέον είναι πάρα πολύ μεγάλες. 

Στο οξύ ανταγωνιστικό περιβάλλον που ζούμε οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά. Το πρόσωπο της ξενοδοχείας αλλάζει και απαιτεί οι επιχειρηματίες να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες. Δεν πουλάμε απλά ένα δωμάτιο, άλλα μια εμπειρία και μια φιλοσοφία κατ΄επέκταση.

Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. Σε συνεργασία με την InnFaith Hospitality Management παρέχουν ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις . 

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα