Όταν τελειώνει η σεζόν, τι συμβαίνει με το digital marketing;

30 Oct 2019, 09:58 | DIGITAL

Κύρος Ασφής

Όταν τελειώνει η σεζόν, τι συμβαίνει με το digital marketing;

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

H σεζόν 2019 για τις περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες έχει λήξει ή λήγει εντός των προσεχών επόμενων ημερών. Ενώ η λειτουργία τους σταματά μια από τις δραστηριότητες συνεχίζει να λειτουργεί αδιάκοπα όπως αυτή του digital marketing. Τι πρέπει λοιπόν να κάνουμε ως ξενοδόχοι αυτή την περίοδο;

1. Ξεκούραση και απολογισμός

Σίγουρα οι προηγούμενοι μήνες ήταν αρκετά δύσκολοι και επιφορτισμένοι με αρκετή δουλειά. Οφείλουμε ένα μικρό διάλειμμα προκειμένου να φορτίσουμε τις μπαταρίες μας και βέβαια να επιστρέψουμε ανανεωμένοι στις απαιτήσεις του digital marketing. Όπως έχουμε αναφέρει σε πολλά παλαιότερα άρθρα μας, ένα από τα πλεονεκτήματα του digital marketing είναι πως τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα και αξιολογήσιμα. Ας εξετάσουμε μια προς μια τις ενέργειες έχοντας πάντα κατά νου ποιοί ήταν οι αρχικοί στόχοι οι οποίοι είχαμε θέσει ως επιχείρηση.

α. Επίτευξη direct bookings

Οι ενέργειες που σχεδιάστηκαν και εκτελέσθηκαν είχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα σύμφωνα με τον αρχικό στόχο; Σε παλαιότερο άρθρο είχαμε αναφερθεί για το RΟΙ και πως υπολογίζεται και αποτελεί έναν πολύ καλό δείκτη για το πόσο καλά ή μη επενδύσαμε τα χρήματα μας για την επίτευξη του στόχου μας.

β. Αξιολόγηση της εικόνας του ξενοδοχείου

Μια από τις πολύ σημαντικές παραμέτρους που επηρεάζει την εικόνα του ξενοδοχείου μας είναι οι κριτικές και αξιολογήσεις που λαμβάνουμε μέσω των διάφορων πλατφορμών. Σε αυτό το σημείο είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να μελετήσουμε, αναδείξουμε και διορθώσουμε τα πιθανά αρνητικά σημεία της λειτουργίας του ξενοδοχείου μας. Αυτά μπορεί να αφορούν είτε σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού ή κτιριακών εγκαταστάσεων.

γ. Ανάλυση του ανταγωνισμού

Παρατηρούμε τις κινήσεις του ανταγωνισμού σε επίπεδο εικόνας (website, social media) και διαφημιστικών ενεργειών προκειμένου να δούμε τα σημεία στα οποία πιθανά να υστερούμε. Βέβαια σύμφωνα με την κατάσταση του ανταγωνισμού υπάρχει η δυνατότητα να προβούμε σε ενέργειες που να μας θέσουν αρκετά βήματα μπροστά από τον ανταγωνισμό μας.

2. Σχεδιασμός στρατηγικής 

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα που βγάλαμε από τον απολογισμό μας μπορούμε να προχωρήσουμε στις επόμενες κινήσεις για την νέα μας σεζόν. Ουσιαστικά στην χάραξη μιας στρατηγικής για την επίτευξη των στόχων μας. Ας εξετάσουμε αναλυτικότερα τα διάφορα σημεία μιας ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής.

Μετά την ανάλυση των στατιστικών επισκεψιμότητας του website μας, στη νέα στρατηγική θα πρέπει να λάβουμε υπόψη τις πηγές εισόδου, δηλαδή από ποια μέσα θα εισέρχονται οι υποψήφιοι μελλοντικοί πελάτες μας.

- Direct δηλαδή ο χρήστης ενημερώθηκε από κάπου σχετικά με το domain name του website μας και το πληκτρολόγησε απευθείας στον browser του (είτε από desktop ή κινητό)

- Αναζήτηση μέσω keywords δηλαδή οι χρήστες έφτασαν στην ιστοσελίδα μας μέσω μιας αναζήτησης. Είναι πολύ σημαντικό στοιχείο για την SEO πολιτική μας (πως δηλαδή θα βελτιώσουμε την σειρά κατάταξης μας στις μηχανές αναζήτησης) και είναι κάτι που αρκετοί ξενοδόχοι δεν συμπεριλαμβάνουν στην digital marketing στρατηγική τους.

- Online Διαφημιστικές ενέργειες στο σύγχρονο πεδίο ανταγωνισμού είναι ξεκάθαρο πως η επιχείρηση που επενδύει διαφημιστικά στο online περιβάλλον, είναι σίγουρο πως θα επιτύχει τους στόχους της εν αντιθέσει με αυτήν που προτιμά να μην επενδύει σε τέτοιας μορφής ενεργειών. Αξίζει να σημειώσουμε πως το κόστος των online διαφημιστικών ενεργειών είναι από τις οικονομικότερες μορφές διαφήμισης και με το καλύτερο ROI (Return On Investment) δηλαδή επιστροφή αποτελέσματος στην διαφημιστική επένδυση.

- Μέσω social media θεωρούμε αυτονόητη την ολοκληρωμένη και αδιάλειπτη ενημέρωση των social media λογαριασμών μας. Βέβαια θα πρέπει να υπάρχει μια στρατηγική πίσω από αυτήν που προτείνουμε να βασίζεται στα 5 στάδια ταξιδιού.

Email Marketing αποτελεί έναν από τους πλέον οικονομικούς τρόπους επικοινωνίας, με τους υπάρχοντες ή εν δυνάμει κοινό μας. Σε ότι αφορά τους παλαιότερους πελάτες μας, κρατάμε επαφή ενημερώνοντας τους για ότι νεώτερο συμβαίνει στην επιχείρηση μας και βέβαια προσδίδοντας τους προστιθέμενη αξία μέσω ειδικών προσφορών. Για τους δυνητικούς σας πελάτες, μπορείτε να σχεδιάσετε ειδικές προωθητικές ενέργειες στοχεύοντας να σας δώσουν την email διεύθυνση που θα εκμεταλλευτείτε μελλοντικά.

Πέρα όμως τον παραπάνω θα πρέπει να συμπεριλάβουμε στη στρατηγική μας και έμμεσες online ενέργειες που θα βοηθήσουν στην επίτευξη των στόχων όπως η παρουσία σε Online Travel Agents (ΟΤΑ) και Meta Search πλατφόρμες. Στόχος μας αποτελεί η μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση των διαθέσιμων πλατφορμών και σε αυτή τη λογική θα επιλέξουμε να συμμετάσχουμε σε ΟΤΑ, όπως π.χ. η booking.com και meta search πλατφόρμες όπως το Tripadvisor και η Trivago.Ο λόγος για τον οποίο θέλουμε να συμμετάσχουμε σε τέτοιες πλατφόρμες, που φαινομενικά ίσως να θεωρούμε ανταγωνιστικές εξαιτίας των υψηλών ποσοστών που παρακρατούν, είναι μεγιστοποιούμε την εμφάνιση μας και τις εκμεταλλευόμαστε ως ένα ακόμα κανάλι εμφάνισης της επιχείρησης μας. 

Όπως βλέπουμε λοιπόν η περίοδος του κλεισίματος της ξενοδοχειακής μας επιχείρησης κρύβει μια σειρά ενεργειών που θα θέσουν τα θεμέλια για μια επιτυχημένη νέα σεζόν. Ας προχωρήσουμε στον προσεκτικό σχεδιασμό των επόμενων βημάτων και βέβαια να μην σταματάμε την ενημέρωση των social media λογαριασμών μας. 

Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. Σε συνεργασία με την InnFaith Hospitality Management παρέχουν ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις . 

 

 

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα