Τοrnos News Webinar / Τουρισμός / Τουρς και δραστηριότητες στην Ελλάδα: H μείωση του 2020 δεν θα είναι καταστροφική

27 May 2020, 13:51 | TORNOS NEWS LIVE

TornosNews.gr

Τοrnos News Webinar / Τουρισμός / Τουρς και δραστηριότητες στην Ελλάδα: H μείωση του 2020 δεν θα είναι καταστροφική

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Το 2020 θα είναι μια διαφορετική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, με μεγάλη μείωση κρατήσεων αλλά όχι καταστροφική, και απαιτούνται ιδιαίτερες στρατηγικές τιμολόγησης, μάρκετινγκ και ψηφιοποίηση αλλά και συνέργειες μεταξύ των τουριστικών επιχειρήσεων ώστε οι επισκέπτες που τελικά θα επιλέξουν φέτος την Ελλάδα να παραμείνουν όσο το δυνατό πιο ευχαριστημένοι από την εμπειρία διακοπών.

Σε αυτή διαπίστωση κατέληξαν οι εκπρόσωποι από κορυφαίες εταιρείες του κλάδου των τουρ και των δραστηριοτήτων, Ανθούλα Γιολδάση (Athens Walking Tours), Γιώργος Γεωργούλας (Sunset Oia) και Αλέξανδρος Παπαδόπουλος (Dinner In the Sky), οι οποίοι συμμετείχαν στο πρώτο Τοrnos News Webinar που έγινε με τη συνεργασία την Travelotopos με θέμα: "In-Destination Leaders Roundtable Re:Thinking Today - Re:Opening Tomorrow". Tον συντονισμό του Webinar έκανε ο εκδότης του Tornos News κ. Γιάννης Γιαννακάκης με τη συμμετοχή της κ. Μαρίας Αιβαλιώτη, Γενική Διευθύντρια της Travelotopos. 

Δείτε το webinar

Travelotopos: Η χρονιά δεν έχει χαθεί

Το 2020 θα είναι μια χρονιά με μεγάλη αλλά όχι καταστροφική πτώση κρατήσεων, υπογράμμισε η κ. Αιβαλιώτη, σχολιάζοντας ανάλυση στοιχείων του Travelotopos σε δείγμα 10.000 υπηρεσιών από περισσότερες από 600 εταιρείες στην Ελλάδα.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι διαδικτυακές κρατήσεις ταξιδιωτών που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής σε website ή μεγάλους ΟΤΑ, για προγράμματα δραστηριοτήτων στην Ελλάδα το 2020, παρουσιάζουν μείωση 37,3% τον Ιούλιο (όταν ξεκινούν οι περισσότερες πτήσεις) έναντι του Ιουλίου του 2019, μείωση 49% τον Αύγουστο, αλλά μείωση μόλις 8% για τον Σεπτέμβριο και 24% τον Οκτώβριο.

Η εφετινή χρονιά προδιαγραφόταν εξαιρετικά καλή για τον τουρισμό, καθώς το Νοέμβριο του 2019 οι προκρατήσεις για δραστηριότητες μέσα στο 2020, βρίσκονταν 58% επάνω από τα επίπεδα του Νοεμβρίου του 2018. Επιπλέον, η αύξηση του Δεκεμβρίου του 2019 ήταν στο +42,5%. Ουσιαστικά, το τελευταίο τρίμηνο (Μάρτιος-Απρίλιος-Μάιος) σημειώνεται η μεγάλη πτώση από την πανδημία.

Η χρονιά δεν έχει χαθεί, δεν είναι καταστροφική η πτώση από τον Ιούλιο και μετά, επομένως επενδύστε σε καμπάνιες και θεωρήστε δεδομένο ότι θα έρθουν ταξιδιώτες, επισήμανε η κ. Αιβαλιώτη. Οι τεχνολογίες, τόνισε, δεν είναι πλέον ακριβή υπόθεση για τις μικρές επιχειρήσεις καθώς οι χρεώσεις γίνονται ανά κράτηση, ενώ και οι μεγάλες επιχειρήσεις θα πρέπει να τις αναπτύξουν για να διατηρήσουν το προβάδισμά τους.

Δείτε το webinar

Athens Walking Tours: Εάν δεν υπάρξει δεύτερο κύμα πανδημίας οι ταξιδιώτες θα επιστρέψουν

Με τόσο μεγάλες προοπτικές για το 2020, η πανδημία έγινε αισθητή ως σοκ στον ελληνικό τουρισμό. Όπως είπε η κ. Γιολδάση, φέτος ήταν η πρώτη χρονιά που μπορούσαμε να κάνουμε όνειρα, μεγαλόπνοα σχέδια και προγραμματισμό για πολλά άλλα, και η πανδημία ήταν ένα μεγάλο σοκ.

Ο κόσμος δεν φοβάται και θέλει να ταξιδέψει, και εάν δεν υπάρξει νέο κύμα πανδημίας η κατάσταση αυτή θα ξεχαστεί και θα μπούμε σε μια νέα κανονικότητα όπου απλώς θα πρέπει να προσέχουμε περισσότερο, τόνισε.

Οι ακυρώσεις γίνονται κυρίως επειδή δεν υπάρχουν πτήσεις, και συνήθως όσοι πιστεύουν ότι θα ταξιδέψουν δέχονται την επιλογή του βάουτσερ.

Δείτε το webinar

Dinner in the Sky: Δεν γίνεται διασκέδαση με όρους – Απαραίτητες οι συνέργειες

 Ο κ. Παπαδόπουλος από την πλευρά του δήλωσε ότι δεν χρησιμοποίησε την επιλογή του βάουτσερ και επέστρεψε πίσω όλες τις προκαταβολές, γιατί αφενός είχε τη δυνατότητα να το κάνει και αφετέρου, όπως είπε, δεν ήθελε η υπηρεσία του να αποτελέσει άλλο ένα πρόβλημα στη διαδικασία ακύρωσης όλων των υπηρεσιών ενός ταξιδιού.

Δήλωσε δε προβληματισμένος για το πώς θα καταφέρει να προσφέρει μια έντονη εμπειρία διασκέδασης στους επισκέπτες και παράλληλα να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής και κοινωνικής αποστασιοποίησης. «Οι πελάτες δε μπορεί να λειτουργούν υπό όρους και να διασκεδάζουν υπό όρους» είπε χαρακτηριστικά. «Τα πρωτόκολλα και οι κανόνες ασφάλειας δεν θέλουμε να χαλάσουν την εμπειρία».

Όσον αφορά την τιμολογιακή πολιτική, ο κ. Παπαδόπουλος, ο οποίος έχει πελατεία που προέρχεται κατά 95% από το εξωτερικό, δήλωσε ότι δεν θα γίνει αύξηση στις τιμές παρότι η δυναμικότητα θα είναι μικρότερη λόγω αποστάσεων ασφαλείας, αλλά δεν θα γίνει και μείωση. Άλλωστε, η πολιτική προσφορών δεν είχε αποτελέσματα για το Dinner In the Sky στο παρελθόν και οι τιμές πρέπει να κρατηθούν στα ίδια επίπεδα ώστε να είναι η υπηρεσία βιώσιμη.

Τόνισε δε ότι οι συνέργειες στον τουρισμό είναι αναγκαίες για να προσφέρουμε στους επισκέπτες της Ελλάδας την καλύτερη δυνατή εμπειρία, ανεξάρτητα από τον πάροχο. Έδωσε δε έμφαση στη σημασία της εξυπηρέτησης των πελατών κατά την επικοινωνία τους με την επιχείρηση η οποία μπορεί να μην είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τον ταξιδιώτη, όμως μπορεί να του προτείνει υπηρεσίες άλλων παρόχων ώστε να μείνει ευχαριστημένος από ένα ταξίδι στην Ελλάδα που μπορεί να είναι μακρινό για εκείνος ή ακόμα και ταξίδι ζωής.

Δείτε το webinar

Sunset Oia: Οι πρώτοι επισκέπτες πρέπει να μείνουν απόλυτα ικανοποιημένοι από την Ελλάδα

Οφείλουμε να μελετήσουμε μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια την εξυπηρέτηση των πελατών μας αλλά δεν πρέπει να φτάσουμε σε επίπεδα υπερβολής, υπογράμμισε ο κ. Γεωργούλας. Όπως εξήγησε, οι άνθρωποι επιδιώκουν να ξεχαστούν από την πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα, και γι’ αυτό θα πρέπει να τους προστατεύσουμε με λεπτότητα. Το μεγάλο στοίχημα πάντως, είπε, είναι να μείνουν απολύτως ικανοποιημένοι οι πρώτοι επισκέπτες μας και να διαδώσουν την εμπειρία τους αυτή, έχοντας γνωρίσει έναν δημοφιλή προορισμό όπως η Σαντορίνη σε μια διαφορετική εκδοχή του, με πολύ λιγότερο κόσμο.

Σε επίπεδο τιμών, ο κ. Γεωργούλας είπε ότι δεν θα γίνουν μειώσεις τιμών γιατί, μεταξύ άλλων, φέτος θα υπάρξουν και επιπλέον έξοδα για τους μηχανισμούς συμμόρφωσης με τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Αν θέλουμε να δώσουμε κάτι στους ταξιδιώτες, ας τους δώσουμε ένα κίνητρο, ένα upgrade ή ένα κοκτέιλ, τόνισε.

Όσον αφορά τις προσδοκίες από τον εσωτερικό τουρισμό για το 2020, και οι τρεις εκπρόσωποι των επιχειρήσεων προσδοκούν αύξηση φέτος λόγω των συνθηκών όμως το μερίδιό του εκτιμάται ότι θα παραμένει εξαιρετικά χαμηλό για να τροφοδοτήσει τον κλάδο. Από στοιχεία του Travelotopos προκύπτει ότι μόλις το 9,6% των κρατήσεων δραστηριοτήτων, μέχρι στιγμής, για τη σεζόν του 2020 προέρχεται από την Ελλάδα.

Δείτε το webinar

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα