Μιχάλης Βαμιεδάκης: Το value for money θα καθορίσει την επιτυχία προορισμών και επιχειρήσεων το 2025

10 May 2025, 11:25 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Το value for money θα καθορίσει την επιτυχία προορισμών και επιχειρήσεων το 2025

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Ευκαιρίες... υπό όρους ανοίγει για τον Ελληνικό τουρισμό η πιο προσεκτική στάση των Ευρωπαίων ταξιδιωτών, ως απόρροια της αβεβαιότητας σε οικονομικό και γεωπολιτικό επίπεδο, σε σχέση με την επιλογή των διακοπών τους αυτή τη χρονιά.

Παρότι οι προκλήσεις αυτές δεν φαίνεται να επηρεάζουν τη διάθεσή τους για διακοπές, οι οποίες θεωρούνται πλέον βασική ανάγκη και όχι πολυτέλεια, «υπογορεύουν» μια στροφή στο value for money.

Για το λόγο αυτό, «η ποιότητα και η ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος, δηλαδή η σχέση ποιότητας-τιμής, θα καθορίσει την επιτυχία ή την αποτυχία των Ελληνικών προορισμών και επιχειρήσεων», υπογράμμισε ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ALLSUN HOTELS και Σύμβουλος Ανάπτυξης της DANAOS TRAVEL, κ. Μιχάλης Βαμιεδάκης σε συνέντευξη που παραχώρησε στη ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ TV.

Η εικόνα των προκρατήσεων, των ταξιδιωτικών ροών και των προγραμματισμένων πτήσεων είναι πολύ θετική, τα αποτελέσματα του Ελληνικού τουρισμού από το πρώτο τρίμηνο είναι ενθαρρυντικά, όμως οι καταναλωτές δεν αγοράζουν αλόγιστα, αλλά αξιολογούν τις επιλογές τους, επισήμανε.

Αναφερόμενος στη γερμανική αγορά, τόνισε ότι παρότι υπάρχει προβληματισμός των ταξιδιωτών για τις εξελίξεις στην οικονομία και το γεωπολιτικό τοπίο, οι προκρατήσεις για Ελλάδα είναι σε υψηλότερο επίπεδο από πέρυσι. Ωστόσο τόνισε ότι επειδή καταγράφεται μια ευαισθησια στην επιλογή τουριστικού προϊόντος των καταναλωτών, οι επαγγελματίες του τουρισμού θα πρέπει να είναι προσεκτικοί καθώς τυχόν μονοψήφια μείωση από την αγορά αυτή δύσκολα θα καλυφθεί από άλλες.

Το value for money οδηγεί σε διόρθωση τιμών

Η τάση της προσεκτικής επιλογής διακοπών οδηγεί σε διορθώσεις «υπερτιμημένων» προορισμών της χώρας και σε αναπροσαρμογή των επιχειρήσεων σε καθιερωμένους, αλλά συνιστά και ευκαιρία ανάδειξης νέων, πιο προσιτών επιλογών και προορισμών.

Όπως ανέφερε ο κ. Βαμιεδάκης, προορισμοί της χώρας όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος τα τελευταία χρόνια έχουν αναγκαστεί να διορθώσουν προς τα κάτω τις τιμές τους, κάτι που αποδεικνύει ότι ήταν «υπερτιμημένοι».

Σε περιοχές, όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως και η Κέρκυρα υπάρχουν ξενοδοχεία δύο ταχυτήτων, όπου οι ανταγωνιστικές «γεμίζουν» πρώτες για το καλοκαίρι και οι υπόλοιπες, λόγω ζητημάτων υπερτίμησης ή ποιότητας, μένουν με μεγάλη διαθεσιμότητα.

Ταυτόχρονα, αναδύονται δυναμικά νέοι προορισμοί που παλαιότερα δεν ήταν στο ραντάρ των επισκεπτών και που πλέον προσφέρουν ανταγωνιστικές επιλογές, όπως η Εύβοια, η Πελοπόννησος και κάποια νησιά του Αιγαίου.

Ο κ. Βαμιεδάκης εκτιμά ότι οι επαγγελματίες έχουν αντιληφθεί ότι οι ταξιδιώτες αναζητούν ανταγωνιστικό προϊόν, και γι’ αυτό «ανταποκρίνονται στην ανάγκη της αγοράς, και κάνουν προσπάθειες για να βελτιωθεί το προϊόν και οι τιμές στη σωστή κατεύθυνση».

Κλειδί για τους νέους προορισμούς η αύξηση κλινών

Ωστόσο, βασικό εμπόδιο των νέων προορισμών, πέρα από τις προσπάθειες ανάδειξής τους που καταβάλλει το υπουργείο Τουρισμού, ο ΕΟΤ και οι Περιφέρειες, παραμένει η μειωμένη διαθεσιμότητα κλινών. «Η συνταγή για την επιτυχία τους είναι να καταφέρουν να βρουν τη χρυσή τομή ώστε να δημιουργήσουν ποιοτικά καταλύματα, προσφέροντας ικανή χωρητικότητα ώστε να προσεγγιστούν από τους τουρ οπερέιτορ, χωρίς να παραμορφωθεί το περιβάλλον», επισήμανε ο πρόεδρος της ALLSUN HOTELS.

Εάν δημιουργηθούν στην ερχόμενη 5ετία ή 10ετία κάποιες χιλιάδες κλίνες, οι οποίες θα είναι ανταγωνιστικές, ποιοτικές και ενσωματωμένες στο περιβάλλον, αυτό θα είναι μια μεγάλη επιτυχία νέων προορισμών όπως η Πελοπόννησος, η Εύβοια, η Πάργα, η Μήλος και η Νάξος, υπογράμμισε.

Παράλληλα, ανέδειξε τη σταδιακή αναστροφή της παλαιότερης νοοτροπίας στον Ελληνικό τουρισμό για αλόγιστες αυξήσεις τιμών τον Αύγουστο, οι οποίες μπορεί να ήταν διπλάσιες ή τριπλάσιες σε σχέση με την υπόλοιπη χρονιά. Μάλιστα, σε συνδυασμό με την τάση των ταξιδιωτών να αποφεύγουν τις περιοχές με πολύ υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι (colocations) οδήγησε σε προβληματισμό για τον Αύγουστο.

Σε αυτό το πλαίσιο τόνισε: «Πρέπει να υπάρξει εξομάλυνση των τιμών και άμβλυνση των αντιθέσεων μεταξύ τιμών χαμηλής, μέσης και υψηλής σεζόν σε όλες τις κατηγορίες υπηρεσιών, ενώ σε όλες τις τουριστικές δραστηριότητες θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και η κλιματική αλλαγή καθώς οι Ευρωπαίοι επισκέπτες δίνουν σε αυτήν μεγαλύτερη σημασία από εμάς».

Facebook Twitter Linkedin
Amaronda

Buka

Messina

δημοφιλέστερα