Απόστολος Τζιτζικώστας : Νέα στρατηγική για τον ευρωπαϊκό τουρισμό με ενιαίο branding και ενιαία στρατηγική μάρκετινγκ
18 Dec 2024, 19:33 | ΠΡΟΣΩΠΑ
TornosNews.gr
Τις βασικές αρχές της νέας στρατηγικής για τον τουρισμό της Ευρώπης παρουσίασε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ο Απόστολος Τζιτζικώστας
"Ήρθε η ώρα να χαράξουμε ένα νέο μέλλον για τον τουρισμό, μέσα από μία σύγχρονη και βιώσιμη ευρωπαϊκή στρατηγική, πάνω στην οποία αυτή τη στιγμή δουλεύουμε εντατικά», τόνισε στην ομιλία του για τον τουρισμό και τη χάραξη της νέας στρατηγικής συνολικά για τον ευρωπαϊκό τουρισμό στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ο Ευρωπαίος Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας.
Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο τουρισμός και όσοι εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα στον κλάδο, τονίζοντας ότι ο στόχος του δεν είναι να διατηρήσει την Ευρώπη την ηγετική θέση που έχει στον τουρισμό ως ο δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως. Ανέλυσε μάλιστα για πρώτη φορά τις βασικές κατευθυντήριες γραμμές της νέας στρατηγικής για τον ευρωπαϊκό τουρισμό , που διαμορφώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο ίδιος ως αρμόδιος Επίτροπος.
«Μέσα από τη στρατηγική που διαμορφώνουμε, καθώς για πρώτη φορά δημιουργήθηκε στο Κομισιόν χαρτοφυλάκιο που αφορά στον τουρισμό, οφείλουμε να απαντήσουμε στις μεγάλες προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας. Όπως το ερώτημα: πώς διασφαλίζουμε τη βιωσιμότητα; Πώς να ισορροπήσουμε την ανάπτυξη, με την προστασία του περιβάλλοντος και της κληρονομιάς μας; Πώς κάνουμε τον τουρισμό ακόμα πιο ωφέλιμο για όλους τους πολίτες, κρατώντας τα κοντά στις τοπικές κοινωνίες; Και πώς θα κάνουμε πιο ελκυστικές τις θέσεις εργασίας, προσελκύοντας περισσότερους εργαζόμενους με εξειδίκευση και δεξιότητες;» , υπογράμμισε.
Οι προκλήσεις, που παρουσιάστηκαν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, είναι:
1. Κλιματική αλλαγή: Αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα, με όσα συμβαίνουν σε όλη την Ευρώπη, από τις πυρκαγιές στη Ρόδο έως τις πλημμύρες στη Βαλένθια. Τα ακραία και τα φαινόμενα γίνονται όλο και πιο συχνά, όλο και πιο έντονα και θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και επιχειρήσεις. Γι' αυτό μέσα από τη στρατηγική μας προωθούμε βιώσιμες πρακτικές για την προστασία των προορισμών μας, της κληρονομιάς και των τοπικών κοινωνιών.
2. Ισορροπημένος τουρισμός: Οι τουριστικές ροές δεν είναι ισόρροπες, με αποτέλεσμα συγκεκριμένοι προορισμοί να είναι υπερκορεσμένοι και άλλοι εξαιρετικοί καλλιτέχνες και ιδιαίτερες χαρακτηριστικές προορισμοί να παραμένουν ανεκμεταλλευτοί, για παράδειγμα οι αγροτικές περιοχές. Γι' αυτό μέσα από τις σύγχρονες στρατηγικές μάρκετινγκ, τη διαχείριση της ροής των τουριστών και την υποστήριξη των αναδυόμενων προορισμών, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα βάρη θα είναι λίγα και τα οποία θα φτάνουν σε περισσότερους.
3. Ψηφιακή καινοτομία: Αξιολογώντας τα ψηφιακά εργαλεία, από την ανάλυση δεδομένων με τεχνητή νοημοσύνη έως την κατάρτιση ψηφιακών δεξιοτήτων για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μπορούμε να προτείνουμε την αποδοτικότητα, τη βιωσιμότητα και την ελκυστικότητα των τουριστικών μας υπηρεσιών. Η ψηφιοποίηση είναι ισχυρό πλεονέκτημα και πρέπει να είναι προσβάσιμη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που άλλωστε είναι το 90% του τουριστικού κλάδου.
4. Ανθρώπινο κεφάλαιο: Η έλλειψη εργατικού δυναμικού και τα κενά δεξιοτήτων συνιστούν τεράστιο πρόβλημα για τον τουριστικό κλάδο. Ο στόχος της στρατηγικής μας είναι με μια σειρά από δράσεις αλλά και μέσα από πρωτοβουλίες, όπως η Ευρωπαϊκή Δεξαμενή Ταλέντων και το Σύμφωνο για τις Δεξιότητες, να αναβαθμίσουμε και να επανακαταρτίσουμε το εργατικό δυναμικό, καθιστώντας ταυτόχρονα τον τομέα πιο ελκυστικό και δίκαιο, ιδιαίτερα για τους νέους ανθρώπους.
Ο κ.Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι για την επίτευξη αυτών των στόχων θα υπάρξουν δράσεις μέσα από τρεις πυλώνες:
- Τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών συμπεριλαμβανομένων των Περιφερειών και των Δήμων,
- Τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και
- Τη διεθνή κοινότητα
Η προσέγγιση θα γίνει με ένα ισχυρό branding, που θα προβάλει την προστιθέμενη αξία του να ταξιδεύει κάποιος στην Ευρώπη, έναν μοναδικό προορισμό, ασφαλή, με πολλές διαφορετικές επιλογές.
Η Ευρώπη είναι η δεύτερη μικρότερη ήπειρος, αλλά η πιο επισκέψιμη στον κόσμο, τόνισε, υπογραμμίζοντας ότι απαιτείται ένα ενιαίο branding και μια ενιαία στρατηγική μάρκετινγκ.
Ενωμένοι θα διασφαλίσουμε ότι ο 'Προορισμός Ευρώπη' (Destination Europe) αντιπροσωπεύει τη βιωσιμότητα, τη μοναδικότητα, την αριστεία" , τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος επίσης σημείωσε ότι στόχος του είναι η οικονομική επιτυχία του τουρισμού να φτάνει στις τοπικές κοινωνίες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, είπε ότι από τις βασικές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει είναι η δημιουργία νέας νομοθεσίας που θα διασφαλίζει τον δίκαιο ανταγωνισμό και τη διαφάνεια για τους φορείς του τουρισμού. Επίσης, τόνισε τη σπουδαιότητα της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων στον τουρισμό, ώστε από κοινού να προωθήσουν βιώσιμες πολιτικές σε όλη την αλυσίδα του τουρισμού.
διαβάστε ακόμα
-
Μπουλντόζα στα αυθαίρετα, που χτίζονται τώρα 14/02 | 15:54
-
Η ψηφιακή κάρτα εργασίας στα ξενοδοχεία δεν συμβαδίζει με την πραγματικότητα 14/02 | 10:45
-
O Έλληνας, νέος γενικός διευθυντής της IHG για το Ομάν, Κατάρ και Μπαχρέιν 13/02 | 11:18
-
Ο πρώτος Έλληνας Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για τη Μοριακή Βιολογία 11/02 | 14:12
-
Η αυθαιρεσία της βουλιμίας στη Μύκονο θα σταματήσει – Μόνιμοι ελεγκτές στο νησί 09/02 | 15:01
-
Σημαντική ευκαιρία το «Shopping in Greece» για Εμπόριο και Τουρισμό 10/02 | 11:00
-
Νέος επικεφαλής Αγοράς Ξενοδοχείων στον alltours 07/02 | 13:04
-
Θετικές οι προοπτικές για τον τουρισμό το 2025 αλλά τα μεγάλα «αγκάθια» παραμένουν 07/02 | 06:10
-
Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα της επόμενης 10ετίας για την Aegean 05/02 | 06:15
-
Έρευνα της TUI: Τα ταξίδια μας κάνουν 4 χρόνια νεότερους 27/01 | 10:01
δημοφιλέστερα
- 1 Νέος διαγωνισμός του ΕΦΚΑ για ακίνητο με δυνατότητα χρήσης ξενοδοχείου στο κέντρο της Αθήνας 17.02.2025 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 2 Δύο αποφάσεις για ξενοδοχεία σε Ηράκλειο και Μυτιλήνη 16.02.2025 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 3 Καλαμαριά: Δύο διαγωνισμοί για προσλήψεις προσωπικού και για μίσθωση αναψυκτηρίου 17.02.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 4 Αμερικανικός τουρισμός: Κύμα αναζητήσεων και πτήσεων για ταξίδια στην Αθήνα την Άνοιξη 17.02.2025 | ΑΓΟΡΕΣ
- 5 Παρανέστι: Εκεί που η φύση, συναντά την ιστορία 17.02.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 6 Προβολή της Πιερίας στην αγορά της Τουρκίας 16.02.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 7 Παγκρήτιος Διαγωνισμός Γαστρονομικού Δώρου 2025 16.02.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 8 Νομιμοποιείται ορειβατικό καταφύγιο 80 κλινών στα Καλάβρυτα 17.02.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 9 «ΚΕΛΛΑΡΙ 10 | CELLAR 10» | Ντοκιμαντέρ για την ιστορία της ΑCHAIA CLAUSS 16.02.2025 | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- 10 Ταξιδι στα Κατσανοχώρια: Οι κρυμμένοι θησαυροί της Ηπείρου 15.02.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ