Willie Walsh: ΙΑΤΑ | Μόλις 7 $ ανά επιβάτη κερδίζουν οι αεροπορικές εταιρείες - πάνω από 1 τρις τα έσοδα το 2025

10 Dec 2024, 13:23 | ΠΡΟΣΩΠΑ

TornosNews.gr

ΙΑΤΑ | Μόλις 7 $ ανά επιβάτη κερδίζουν οι αεροπορικές εταιρείες - πάνω από 1 τρις τα έσοδα το 2025

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Το 2025 τα συνολικά έσοδα των αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως θα ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια, προβλέπει η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ). Αν η εκτίμηση  επιβεβαιωθεί, θα σημαίνει αύξηση των εσόδων κατά 4,4% έναντι του 2024, με το καθαρό κέρδος ανά επιβάτη να φτάνει τα 7 $ κατά μέσο όρο, κάτω από το υψηλό των 7,9 $ το 2023, αλλά πάνω από τον μέσο όρο των 6,4 $ φέτος .

Η ΙΑΤΑ προβλέπει, επίσης, ότι οι χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου θα βελτιώσουν οριακά την κερδοφορία των αεροπορικών εταιρειών το επόμενο έτος, με τα καθαρά κέρδη παγκοσμίως να αναμένεται να φτάσουν σχεδόν τα 37 δισεκατομμύρια δολάρια, από τα

Ο παγκόσμιος αριθμός επιβατών αναμένεται επίσης να φτάσει σε επίπεδο ρεκόρ το επόμενο έτος, ξεπερνώντας τα πέντε δισεκατομμύρια για πρώτη φορά, με τον αριθμό των πτήσεων να φτάνει τα 40 εκατομμύρια.

Οι μέσοι ναύλοι προβλέπεται να μειωθούν κατά 1,8% σε ετήσια βάση το 2025.

Η IΑΤΑ ανέφερε ότι η συνολική πτώση του κόστους καυσίμων θα φτάσει στο 4,8%, παρά την εκτιμώμενη αύξηση 6% στην ποσότητα καυσίμου που χρησιμοποιείται.

Η ΙΑΤΑ επισημαίνει, ωστόσο, ότι δεν αναμένονται περαιτέρω βελτιώσεις στα οικονομικά αποτελέσματα, αναστέλλονται από την "αναγκαστική πειθαρχία της χωρητικότητας", που προκύπτει από ανεπίλυτα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας.

«Αυτό περιορίζει τις ευκαιρίες ανάπτυξης και αυξάνει πολλούς τομείς κόστους, συμπεριλαμβανομένης της μίσθωσης και της συντήρησης αεροσκαφών», τονίζει.

Η Ένωση αναφέρει επίσης ότι το μέσο περιθώριο καθαρού κέρδους των αεροπορικών εταιρειών είναι 3,3% φέτος και η πρόβλεψη 3,6% για το επόμενο έτος παραμένει πολύ χαμηλή.

Ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ, Willie Walsh, σχολιάζοντας την προοπτική τα έσοδα του κλάδου να υπερβούν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια, είπε:

«Ένα τρισεκατομμύριο δολάρια είναι σχεδόν το 1% της παγκόσμιας οικονομίας. Αυτό καθιστά τις αεροπορικές εταιρείες στρατηγικής σημασίας βιομηχανία. Αλλά οι αεροπορικές εταιρείες έχουν κόστος 940 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Διατηρούν περιθώριο καθαρού κέρδους μόλις 3,6%. Η διαφορά μεταξύ κέρδους και ζημίας, ακόμη και σε μια καλή χρονιά, είναι μόλις 7 $ ανά επιβάτη."

«Με τέτοια περιθώρια, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να συνεχίσουν να παρακολουθούν κάθε κόστος και να επιμείνουν σε παρόμοια αποτελεσματικότητα σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού», είπε.

Η IΑΤΑ υπολογίζει τα συνολικά κέρδη των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών σε 10 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος, με μέσο ρυθμό 8,2 δολάρια ανά επιβάτη, που θα αυξηθεί σε σχεδόν 12 δισεκατομμύρια δολάρια και 9,2 δολάρια ανά επιβάτη το επόμενο έτος.

Προβλέπει ότι η ζήτηση στην Ευρώπη θα αυξηθεί κατά 7% σε ετήσια βάση το 2025 και η χωρητικότητα μόλις και μετά βίας θα κρατήσει το ρυθμό της αύξησης του 6,5%.

Ωστόσο, η IΑΤΑ σημειώνει ότι «ισχυρές γεωπολιτικές και οικονομικές αβεβαιότητες» ενέχουν σημαντικούς κινδύνους για τις προοπτικές του κλάδου και αυτό θα μπορούσε να «αλλάξει σημαντικά» εάν αυξηθούν οι τιμές του πετρελαίου.

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα