Olivier Jankovec: Πλήρης ανάκαμψη της κίνησης στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια το α΄εξάμηνο - κυριαρχούν οι χαμηλού κόστους εταιρείες

02 Aug 2024, 12:12 | ΠΡΟΣΩΠΑ

TornosNews.gr

Πλήρης ανάκαμψη της κίνησης στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια το α΄εξάμηνο - κυριαρχούν οι χαμηλού κόστους εταιρείες

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Έστω και οριακά (+0,4%), η επιβατική κίνηση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια το ΄εξάμηνο του 2024 ξεπέρασε τα επίπεδα του α΄εξαμήνου του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe).

Η επιβατική κίνηση στο ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων αυξήθηκε κατά +9% το πρώτο εξάμηνο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, με τον ρυθμό ανάπτυξης το δεύτερο τρίμηνο (+8%) να παραμένει πολύ δυναμικός – αν και λίγο χαμηλότερα από πρώτο τρίμηνο (+10,2%) . Η διεθνής κίνηση συνέχισε να είναι ο κύριος μοχλός ανάπτυξης το πρώτο εξάμηνο (+10,3%), με διπλάσια αύξηση από την κίνηση εσωτερικού (+4,2%).

Αξιοσημείωτο ότι τα ελληνικά αεροδρόμια κατέγραψαν τον Ιούνιο τη δεύτερη υψηλότερη ποσοστιαία αύξηση μεταξύ των αεροδρομίων της ΕΕ  με αύξηση 23,9% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019. Στην πρώτη θέση ήταν τα αεροδρόμια της Πολωνίας (+24,5%),

Το αεροδρόμιο της Αθήνας, εξάλλου, κατέγραψε αύξηση 24,5% στην επιβατική κίνηση σε σύγκριση με το 2019 το α'εξάμηνο, που είναι το υψηλότερο ποσοστό στην κατηγορία των αεροδρομίων της Ευρώπης που δέχονται από 25 έως 40 εκατ. επιβάτες ετησίως. 

Η ευρωπαϊκή αγορά αεροδρομίων έχει κατακερματιστεί εξαιρετικά ως προς την απόδοση της κυκλοφορίας – με μόνο το 53% των αεροδρομίων να έχουν ανακτήσει πλήρως τον όγκο επιβατών πριν από την πανδημία τον Ιούνιο.

Σύμφωνα με τον Olivier Jankovec, Γενικό Διευθυντή της ACI EUROPE, η αγορά των ευρωπαϊκών αεροδρομίων έχει κατακερματιστεί εξαιρετικά ως προς την απόδοση της κυκλοφορίας – με μόνο το 53% των αεροδρομίων να έχουν ανακτήσει πλήρως τον όγκο επιβατών πριν από την πανδημία τον Ιούνιο. Αυτό αντανακλά διαρθρωτικές αλλαγές τόσο στη ζήτηση όσο και στην προσφορά – με τους επιβάτες αναψυχής  και τις αερομεταφορείς χαμηλού κόστους μαζί με την Turkish Airlines να καθοδηγούν την ανάπτυξη. Αυτό αντανακλά επίσης τον δυναμισμό των αεροπορικών αγορών σε μέρη της Ανατολικής Ευρώπης και της Κεντρικής Ασίας μαζί με τον συνεχή αντίκτυπο της γεωπολιτικής σε συγκεκριμένες αγορές, "καλώς ή κακώς ανάλογα με την τοποθεσία τους".    

Ως προς το τρίτο τρίμηνο του έτους, ο Olivier Jankovec στάθηκε ιδιαίτερα στις καθυστερήσεις, εξαιτίας των ελλείψεων στη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και την παράδοση αεροσκαφών.

Όλες οι καθυστερήσεις επηρεάζουν την κυκλοφορία των αεροδρομίων, είπε. Το τι θα ακολουθήσει θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το αν η ζήτηση θα παραμείνει ανθεκτική όταν έρθει το φθινόπωρο. Αυτό θα εξαρτηθεί από τα μακροοικονομικά σήματα - από την πτώση του πληθωρισμού και τα σταθερά ποσοστά ανεργίας έως τη μείωση της βιομηχανικής παραγωγής και του οικονομικού κλίματος. Προς το παρόν, αυτό που σίγουρα μας κρατά ξύπνιους τη νύχτα είναι εάν τα κράτη Σένγκεν θα είναι ουσιαστικά έτοιμα για την έναρξη λειτουργίας του νέου Συστήματος Εισόδου- Εξόδου του μπλοκ που έχει προγραμματιστεί για τον ερχόμενο Νοέμβριο. Αν όχι, μπορεί να βρεθούμε μπροστά σε μεγάλες αναταραχές, τόνισε.

Το νέο Σύστημα Εισόδου/Εξόδου (EES) στα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), το οποίο θα αντικαταστήσει τη χειροκίνητη σφράγιση διαβατηρίου, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μετά τις 10 Νοεμβρίου. 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα