Julia Simpson: Tο "shopping therapy" γίνεται παράγοντας επιλογής ταξιδιωτικού προορισμού

08 Sep 2023, 11:15 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Tο "shopping therapy" γίνεται παράγοντας επιλογής ταξιδιωτικού προορισμού

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

178 δισ. δολάρια ήταν το μέγεθος του τουρισμού αγορών λιανικού εμπορίου το 2019, αποτελώντας το 6% της αξίας του κλάδου Ταξιδίων και Τουρισμού και ξεπερνώντας το 15% σε μερικούς προορισμούς.

Σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησαν το Παγκόσμιο Συμβούλιο Τουρισμού (WTTC) και το Κέντρο Ερευνών Φιλοξενίας και Τουρισμού του Πολυτεχνείου του Χονγκ Κονγκ σε συνεργασία με την The Bicester Collection, ο τουρισμός αγορών, ο οποίος έχει μελετηθεί ελάχιστα μέχρι σήμερα, ξεκίνησε να ανακάμπτει στις περισσότερες από την περίοδο της πανδημίας το 2021, με ηγετικές αγορές την Αμερική και την Ευρώπη.

Πριν από την πανδημία, σχεδόν σε όλες τις αγορές, η ανάπτυξή του ξεπερνούσε το σύνολο της οικονομίας, ενδεικτικό της ανθεκτικότητάς του και των μελλοντικών  προοπτικών ανάπτυξης.

Ο τουρισμός αγορών  διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην ανάκαμψη του κλάδου, ο οποίος το 2022 είχε άνοδο 82% στα έσοδα από τον εισερχόμενο τουρισμό. Τα ψώνια δεν θεωρούνται πλέον απλώς μια δραστηριότητα αναψυχής, καθώς διαμορφώνουν ταξιδιωτικές αποφάσεις, αναβαθμίζουν την ελκυστικότητα ενός προορισμού, ενισχύουν τα έσοδα από το συνάλλαγμα και στηρίζουν τα τοπικά brand και προϊόντα.

Επιπλέον, η μελέτη αναδεικνύει τις ανερχόμενες θεματικές, όπως το «retailtainment» (συνδυασμός αγορών και διασκέδασης), ως παράγοντες ενίσχυσης του εμπορίου και αναβάθμισης της εμπειρίας πελάτη.

Όπως υπογραμμίζεται, αν και τα επώνυμα καταστήματα παραμένουν δημοφιλείς προορισμοί αγορών, το λιανικό εμπόριο εκτός των πόλεων αυξάνεται επίσης σε δημοτικότητα, με περίπου το ένα τρίτο των ερωτηθέντων στην έρευνα να αναφέρουν επισκέψεις σε τέτοιους προορισμούς. Επιπλέον, οι ηλεκτρονικές αγορές συμπληρώνουν αντί να υποκαθιστούν τις παραδοσιακές εμπειρίες λιανικής.

Ενώ το μέλλον του τουρισμού λιανικού εμπορίου προδιαγράφεται θετικό, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε και να αντιμετωπίσουμε ορισμένα εμπόδια, συμπεριλαμβανομένων των προκλήσεων που σχετίζονται με την εργατική νομοθεσία και τον αντίκτυπο των πολιτικών αφορολόγητων αγορών, επισημαίνεται στη μελέτη.

Η Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος του WTTC, Julia Simpson, δήλωσε: «Ο τουρισμός αγορών λιανικού εμπορίου δεν είναι πλέον μόνο η αγορά σουβενίρ. Είναι η κινητήριος δύναμη πίσω από την ανάκαμψη του τομέα Ταξιδιών και Τουρισμού, συμβάλλοντας σημαντικά στα έσοδα, στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στη συνολική οικονομική ανάπτυξη».

«Μια συνεργατική προσέγγιση μεταξύ λιανικού εμπορίου, ταξιδιού και τουρισμού αναβαθμίζει το ταξίδι, εξισορροπώντας την ανάπτυξη του κλάδου με συνειδητές ενέργειες. Μέσω της ακεραιότητας του προορισμού, της υιοθέτησης της τεχνολογικής, της συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, της ενσυναίσθησης ως προς την άποψη του ταξιδιώτη και την υπεράσπιση καλά μελετημένων πολιτικών, χαράσσουμε το δρόμο για δυναμικό μέλλον στον τουρισμό αγορών», δήλωσε ο πρόεδρος της The Bicester Collection, Desirée Bollier.

 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα