Βασίλης Κικίλιας: Η Αθήνα και η Αττική έχουν τεράστιες δυνατότητες βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης

11 Jan 2022, 11:05 | ΠΡΟΣΩΠΑ

TornosNews.gr

Η Αθήνα και η Αττική έχουν τεράστιες δυνατότητες βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Η Αθήνα και η Αττική έχουν τεράστιες δυνατότητες βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, τόνισε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στο «Evening Report» του Action 24 και στον δημοσιογράφο Γιώργο Κουβαρά. Και εξήγησε γιατί. Είπε:

"Η διασύνδεση με τον πολιτισμό με τα μουσεία μας, αλλά κυρίως οι επενδύσεις που γίνονται σε ξενοδοχειακές μονάδες, που από 3άστερες ή 4άστερες γίνονται 5άστερες, 6άστερες και 7άστερες, η επένδυση του Ελληνικού, η επένδυση στα Αστέρια Γλυφάδας, όλες οι επενδύσεις που γίνονται και οι αναβαθμίσεις των μονάδων μας, δείχνουν ότι το ενδιαφέρον είναι τεράστιο.  

Οι μεγάλοι tour operators παγκοσμίως και στην Ευρώπη στοχεύουν στην Αθήνα και στην Αττική. Ο μέσος όρος παραμονής σε ένα ξενοδοχείο της Αθήνας από 1,2 μέρες έχει φτάσει στις 2,6 μέρες και γι’ αυτό και ο ΕΟΤ, το Υπουργείο Τουρισμού και η Ελληνική Κυβέρνηση στοχεύουν στο city break, κάνοντας καμπάνια αποκλειστικά γι’ αυτό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και δίνοντας τη δυνατότητα σε περισσότερους ταξιδιώτες να έρθουν εδώ και off season, όχι μόνο τους μήνες αιχμής. 

Να έρθουν να ψωνίσουν από τα εξαιρετικά εμπορικά καταστήματα, να γευτούν εξαιρετικές γεύσεις, τα μοναδικά σε όλο τον κόσμο κρασιά μας. Έχουμε και θρησκευτικό τουρισμό, περιπατητικό τουρισμό, έχουμε τη δυνατότητα αθλοπαιδιών, ψυχαγωγίας και έχουμε πολύ καλύτερες τιμές από άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που είναι πανάκριβες".  

 Απαντώντας σε ερωτήσεις ο κ.Κικίλιας είπε ακόμη:

 Η Ελλάδα το 2022 παίρνει το credit της μεγάλης προσπάθειας που έκανε 

 Η έξωθεν καλή μαρτυρία από τον τρόπο που χειριστήκαμε την πανδημία ειδικά στο πρώτο διάστημα, έχτισε και το credit του rebranding της χώρας στο εξωτερικό, έφερε σε δύσκολες χρονιές υψηλά ποσοστά και τουριστών, ταξιδιωτών, επισκεπτών και δυνάμωσε την ενίσχυση του ΑΕΠ μας και άρα το εισόδημα της μέσης ελληνικής οικογένειας. 

Αποδείξαμε ότι μπορούμε και στα δύσκολα. Θυμίζω ότι ανοίξαμε το 2020 χωρίς να υπάρχουν ακόμα εμβόλια και αποδείξαμε ότι αντέχουμε και μπορούμε έναντι όλων των άλλων μεσογειακών χωρών.  

Και πέρυσι, σε πείσμα πολλών οι οποίοι έλεγαν ότι δε θα αντέξει και θα καταρρεύσει το σύστημα, δε θα έρθουν τελικά τουρίστες ή επισκέπτες, βλέπετε ότι μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, αρχές Δεκεμβρίου και ακόμα τώρα υπάρχουν τουρίστες στη χώρα και ήρθε να προστεθεί ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό στην ελληνική οικονομία, στη μέση ελληνική οικογένεια, στον μικρό και μεσαίο επιχειρηματία, τον άνθρωπο που έχει ένα κατάλυμα, έχει δύο ενοικιαζόμενα, έχει ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, έχει ένα κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος ή ένα εμπορικό κατάστημα. 

Και είναι ενδεικτικό ότι όλοι οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς έρχονται και επενδύουν στη χώρα. Η Ελλάδα το 2022 παίρνει το credit της πολύ μεγάλης προσπάθειας που έκανε.  

Στηρίζουμε τον χειμερινό τουρισμό και το city break 

Στην εορταστική περίοδο ήταν εξαιρετικές οι επιδόσεις του χειμερινού τουρισμού, μιλάμε για πληρότητες 80% και 90% και 100% ειδικά στους τουριστικούς προορισμούς.  

Νομίζω ότι υπάρχει η ανάγκη αυτή στην κοινωνία και στο κομμάτι των χειμερινών προορισμών που τους κρατήσαμε κλειστούς τα προηγούμενα δύο χρόνια, να βοηθήσουμε και να στηρίξουμε αυτή την προσπάθεια και το κάναμε συνειδητά, το κάναμε με ισχυρό μήνυμα και χαίρομαι που οι επαγγελματίες το αναγνωρίζουν αυτό και το βλέπω μιλώντας με όλους τους Περιφερειάρχες και όλους τους Συλλόγους σε όλη τη χώρα. Τώρα είναι προφανές ότι όπως κάθε χρονιά, μετά τις γιορτές ενδεχομένως να υπάρχει μία κάμψη, κάτι που ίσχυε και προ πανδημίας. 

Στηρίζουμε τον χειμερινό τουρισμό και τα ταξίδια στην Ελλάδα και τον εσωτερικό τουρισμό. Τρέχει μέχρι το Μάρτιο στο εξωτερικό καμπάνια για τον χειμερινό τουρισμό. Θα τρέξει καμπάνια και για τον εσωτερικό τουρισμό, αλλά και για το city break. Καταλαβαίνω ότι οι πόλεις μας έχουν χτυπηθεί ως προς τα ξενοδοχεία τους, τα μεγάλα αστικά κέντρα σε σχέση με τον προγραμματισμό και τις κρατήσεις. 

Από κει και πέρα, για παράδειγμα η Norwegian Cruise Line αντί για μέσα Απριλίου ξεκινά φέτος την κρουαζιέρα στις 2 Μαρτίου και θέλει να φτάσει μέχρι το τέλος του έτους. Ενισχύονται προορισμοί όπως η Βόρεια Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη, η επανενεργοποίηση του λιμανιού του Πειραιά και άρα η δυνατότητα που έχει όλη η Αττική και η Αθηναϊκή Ριβιέρα να δεχθεί πιο πολύ κόσμο, η δυνατότητα που έχουμε να διευρύνουμε τη χρονική περίοδο της κρουαζιέρας και σε μήνες πέρα του Ιουλίου και του Αυγούστου.  

Δεν είναι μόνο αυτό. Ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες παγκοσμίως, η γερμανική Der Touristik προγραμματίζει από τώρα για τον Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2022, επεκτείνοντας de facto τις πτήσεις και τα ταξίδια στους ελληνικούς προορισμούς. Το ίδιο έκαναν και οι Άγγλοι και οι Γάλλοι και οι Τούρκοι. 

Είναι λοιπόν προφανές ότι οι προσδοκίες μας για το 2022 είναι μεγάλες. Βεβαίως θα θέλαμε να βοηθήσει και η πανδημία σε αυτό.  

 Το RRF είναι μια μεγάλη ευκαιρία για ισχυρές και σύγχρονες υποδομές 

Όσο δυναμώνει το τουριστικό προϊόν και γίνεται πιο έντονη η επιθυμία των ταξιδιωτών να έρθουν στη χώρα μας, τόσο μεγαλύτερη ανάγκη έχουμε για πιο ισχυρές και πιο σύγχρονες υποδομές, για καλύτερα δίκτυα, για καλύτερη χρήση των δομών, διαχείριση στερεών αποβλήτων και υδάτινων πόρων, το πάρκινγκ, τον τρόπο με τον οποίο διεξάγεται η κρουαζιέρα. 

Το Υπουργείο Τουρισμού έχει αμιγώς 320 εκατομμύρια ευρώ στο RRF για μαρίνες, λιμάνια, χιονοδρομικά κέντρα, θεματικό τουρισμό και εκπαίδευση, ψηφιοποίηση, προσβασιμότητα για ΑμεΑ στις παραλίες μας. 

Όμως άμεσα ή έμμεσα βλέπετε ότι το μεγαλύτερο κομμάτι του RRF σε ό,τι έχει να κάνει με τις υποδομές της χώρας είναι σε άμεση συνάρτηση με τουριστικές επενδύσεις, δρόμους, υποδομές ή επέκταση δομών τέτοιων που θα βοηθήσουν να ενισχύσουμε τη δυνατότητα να δεχτούμε όχι μόνον μεγαλύτερη ποσότητα δηλαδή πιο πολλούς τουρίστες, αλλά να επεκτείνουμε την τουριστική περίοδο και να δεχτούμε και πιο ποιοτικούς επισκέπτες. 

Και τα αεροδρόμιά μας και ο τρόπος με τον οποίο υποδεχόμαστε αυτούς τους επισκέπτες παίζουν ρόλο και είναι μια κοινή συνισταμένη μιας πολύ μεγάλης ευκαιρίας. Δε νομίζω ότι έχουν επενδυθεί τόσο μεγάλα κεφάλαια, όπως αυτά του RRF στη χώρα. Είναι μία ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη.  

Επενδύουμε σε ένα πράσινο τουριστικό μοντέλο 

 Η φέρουσα ικανότητα των νησιών και των δημοφιλών προορισμών μας πρέπει να ενισχυθεί. Γι’ αυτό επεξεργαζόμαστε ένα πλάνο σε συνεργασία με την Προεδρία της Κυβέρνησης, στο οποίο ένα κομμάτι έχει να κάνει με τον τρόπο που θα διαχειριστούμε την κρουαζιέρα παγκοσμίως σε ό,τι έχει να κάνει με τα νησιά μας και θα ακολουθήσουν και άλλα ώστε να γίνουμε leaders, οι κορυφαίοι πρωταθλητές στον βιώσιμο τουρισμό.  

Το τουριστικό μοντέλο στο οποίο θέλουμε να επενδύσουμε είναι ένα πράσινο τουριστικό μοντέλο, μία αειφόρος ανάπτυξη μέσα από την τουριστική εμπειρία, που θα δίνει τη δυνατότητα αυτό το οποίο ζούμε κι είναι μοναδικό ως εμπειρία στη χώρα μας, να μπορούν να το ζήσουν και τα παιδιά μας και οι επισκέπτες και οι ταξιδιώτες του μέλλοντος.  

Σε αυτό συντελούν και τα έργα του RRF, των υποδομών στα νησιά και στους τουριστικούς προορισμούς και η δυνατότητα που έχουμε να προστατεύσουμε αυτούς τους προορισμούς.  

  

 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα