Δημήτρης Μανίκης: Τα σχέδια της Wyndham για νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα - Ο ελληνικός τουρισμός και οι προοπτικές του

26 Mar 2019, 08:25 | ΠΡΟΣΩΠΑ

TornosNews.gr

Τα σχέδια της Wyndham για νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα - Ο ελληνικός τουρισμός και οι προοπτικές του

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Οι υψηλές επιδόσεις, που καταγράφει ο ελληνικός τουρισμός τα τελευταία χρόνια, μπορεί να έχουν συνέχεια τα επόμενα χρόνια με διαφορετικά, όμως, χαρακτηριστικά, όπως: σημαντική επιμήκυνση της σεζόν στις καθιερωμένες παραθεριστικές τουριστικές περιοχές της χώρας, νέοι προορισμοί να βγαίνουν στο προσκήνιο, ανάπτυξη του αστικού τουρισμού πέραν της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης σε πόλεις με αεροπορική προσβασιμότητα.

Την εκτίμηση αυτή διατυπώνει στη συνέντευξή του στο Tornos News ο Έλληνας επικεφαλής της μεγάλης αμερικανικής ξενοδοχειακής αλυσίδας Wyndham Hotels and Resorts για την περιοχή της Ευρώπης, Μ. Ανατολής, Ευρασίας και Αφρικής κ.Δημήτρης Μανίκης.

Η επέκταση του αεροδρομίου της Αθήνας, η αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων, που φέρνουν περισσότερες αεροπορικές εταιρείες και περισσότερες συνδέσεις προορισμών με ξένες αγορές, οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι είναι μόνο μερικοί από τους παράγοντες, που συνηγορούν σε αυτήν την εκτίμηση του κ.Μανίκη για την “επόμενη ημέρα” του ελληνικού τουρισμού.

Άλλωστε, αυτή η ισχυρή πίστη ότι ο ελληνικός τουρισμός έχει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης, όπως τονίζει ο κ.Μανίκης, οδήγησαν την Wyndham να έρθει στη χώρα μας πριν από λίγα χρόνια, έχοντας ήδη έξι ξενοδοχεία στην Αττική, ένα στην Αλεξανδρούπολη, ενώ φέτος εγκαινιάζει την παρουσία της σε νησιωτικό παραθεριστικό προορισμό, στην Κρήτη, με το Wyndham Grand Mirabello (πρώην Mirabello Beach & Village).

Η συνεργασία της Wyndham με ελληνικά ξενοδοχεία

Η Wyndham είναι ανοιχτή για συνεργασία με κάθε ξενοδοχείο που βρίσκεται σε προορισμούς με αεροπορική πρόσβαση και τηρεί τις προϋποθέσεις των Brands, που διαθέτει. Λέει χαρακτηριστικά ο κ.Μανίκης:

“Εάν ένας ξενοδόχος θέλει να ενταχθεί στην αλυσίδα μας, που είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο με 9.000 ξενοδοχεία σε 80 χώρες, και θέλει να μπει στο διεθνές παιχνίδι, είμαστε εκεί. Αρκεί να τηρεί τις προδιαγραφές κάποιου από τα 20 ξενοδοχειακά σήματα που έχουμε και να προσαρμοσθεί στα standards υπηρεσιών, που προσφέρουν”.

Η Wyndham ενδιαφέρεται για ξενοδοχεία σε κάθε προορισμό, που έχει προσβασιμότητα. Τόσο σε παραθεριστικές περιοχές όσο και σε αστικές. Γι αυτό, πέραν των θερινών προορισμών, της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, το ενδιαφέρον της στρέφεται στην Πάτρα, τη Δράμα, την Καβάλα και άλλες πόλεις με αεροπορική σύνδεση.

Πρόσβαση σε ευρύ φάσμα διεθνών αγορών

Η παγκόσμια παρουσία της Wyndham έχει ως συνέπεια τη διείσδυσή της σε ένα ευρύ φάσμα διεθνών αγορών. Μόνο το πρόγραμμα επιβράβευσης στους πιστούς πελάτες της έχει περισσότερα από 58 εκατομμύρια μέλη σε ολόκληρο τον κόσμο, που δίνει τη δυνατότητα συλλογής πόντων και εξαργύρωσης με δωρεάν διανυκτερεύσεις.

Η μεγάλη δύναμη του ομίλου βρίσκεται στις ΗΠΑ και γενικότερα στη Βόρεια Αμερική, όμως έχει ισχυρή παρουσία και στην κεντρική Ευρώπη (κυρίως στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο), στην Ισπανία, στην Τουρκία, όπου έχει ήδη φτάσει να έχει 77 ξενοδοχεία, ενώ στην Κίνα έχει ήδη 1.200 ξενοδοχεία και, ως εκ τούτου, το άνοιγμα πτήσεων προς Ελλάδα θα βοηθήσει καθοριστικά στην προσέλκυση Κιέζων στη χώρα μας.

Μέχρι τώρα, η Wyndham στην Ελλάδα έχει εξαιρετική συνεργασία με την Zeus International, του κ.Χάρη Σιγανού, που είναι η πιο ταχύτατα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην Ελλάδα στην παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής, διαχείρισης και ανάπτυξης ξενοδοχειακών μονάδων. Μαζί της η αμερικανική αλυσίδα συνεργάζεται στα 6 ξενοδοχεία από τα 7 (πλην του Ramada Thraki Palace της Αλεξανδρούπολης), ενώ ξεκινά η συνεργασία τους και στην Κύπρο με το άνοιγμα του πολυτελούς Wyndham Nicosia, που ανοίγει στη Λευκωσία (ιδιοκτησίας της "Εθνική Πανγαία ΑΕΕΑΠ"). Η Wyndham, όπως λέει ο κ.Μανίκης, ενδιαφέρεται ιδιαίτερα και για την κυπριακή αγορά, όπου αναμένεται να προστεθούν και άλλα ξενοδοχεία της αλυσίδας.

Μπορεί η χημεία με την Zeus International να είναι εξαιρετική, όμως, οι δυο όμιλοι κινούνται ανεξάρτητα και οι συνεργασίες έρχονται όταν οι δρόμοι τους συναντούνται. Επομένως, κάθε ελληνικό ξενοδοχείο, εάν κρίνει ότι το συμφέρει, μπορεί να συζητήσει τη συνεργασία του με την αμερικανική αλυσίδα, με  το επιχειρηματικό μοντέλο franchise.

Εμείς, λέει, ο κ.Μανίκης, βρίσκουμε τον κατάλληλο ιδιοκτήτη ή την εταιρεία ξενοδοχειακού μάνατζμεντ, βάζουμε κάποιο από τα 20 ξενοδοχειακά σήματα που έχουμε, που ανταποκρίνεται στο αντίστοιχο επίπεδο υπηρεσιών του ξενοδοχείου, εάν χρειασθεί βοηθάμε στην εξεύρεση του κατάλληλου μάνατζερ. Φυσικά μάνατζερ μπορεί να είναι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης. Κοιτάμε τι ταιριάζει στο ξενοδοχείο και στην αγορά, μας αρέσει η ιδιαιτερότητα, όμως σε μια παγκόσμια αγορά είναι σημαντικό ο πελάτης να βρει το επίπεδο υπηρεσιών που γνωρίζει στο brand, που επιλέγει. 

Οι Έλληνες ξενοδόχοι αναγνωρίζουν πλέον την αξία της διεθνούς αλυσίδας

Ο κ.Μανίκης εκτιμά ότι η ελληνική ξενοδοχειακή αγορά έχει πλέον ενηλικιωθεί και καταλαβαίνει την αξία που δίνει μια διεθνής αλυσίδα και ένα διεθνές brand.

“Ήρθαμε την κατάλληλη στιγμή στην Ελλάδα”, λέει στο Tornos News ο κ.Μανίκης. “Παλαιότερα οι Έλληνες ξενοδόχοι δεν σκεφτόταν τις αλυσίδες, Τώρα αντιλαμβάνονται ότι η συνεργασία με ένα διεθνές brand δίνει αξία, διεθνή αναγνώριση, πρόσβαση στα εκατομμύρια μέλη, που έχουμε στο πρόγραμμα επιβράβευσης. Βλέπουν, επίσης, ότι στη γειτονική Τουρκία έχουμε φτάσει τα 77 συνεργαζόμενα ξενοδοχεία και σύντομα θα πάμε στα 100, ενώ υπάρχουν και άλλες μεγάλες διεθνείς αλυσίδες εκεί. Αυτό δημιουργεί εύλογο προβληματισμό στον Έλληνα ξενοδόχο: εγώ γιατί να μείνω πίσω, σκέφτεται.

Η ροή του ανταγωνισμού αλλάζει. Βλέπεις τους τουρ οπερέιτορ να αγοράζουν δικά τους ξενοδοχεία, η Airbnb μπαίνει δυναμικά και στη χώρα μας, η Golden Visa και το Real Estate παίζουν και αυτά το ρόλο τους. Ο Έλληνας ξενοδόχος καταλαβαίνει ότι δεν είναι μόνος του. Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την πολιτική και τη στρατηγική του/ Βλέπει τι γίνεται σε άλλες χώρες και ακολουθεί τις εξελίξεις”.

Το άνοιγμα του πρώτου resort ξενοδοχείου Wyndham Grand Mirabello

Το άνοιγμα του πρώτου ξενοδοχείου της Wyndham στην Κρήτη, που είναι και το ντεμπούτο της σε ξενοδοχείο resort στη χώρα μας, αποτελεί τη νέα μεγάλη πρόκληση για την αμερικανική αλυσίδα. 

Το Wyndham Grand Mirabello προωθείται ήδη σε όλα τα συστήματα της αλυσίδας σε όλο τον κόσμο, ενώ θα υπάρξει καμπάνια στην Βόρεια Αμερική, όπου η αλυσίδα έχει 6.500 ξενοδοχεία.

Οι νέες πτήσεις από Αμερική προς Ελλάδα θα βοηθήσουν καθοριστικά στην προσέλκυση Αμερικανών και στην Κρήτη, που είναι αναγνωρίσιμος προορισμός.

“Θέλουμε να κερδίσουμε το στοίχημα ότι μια διεθνής αλυσίδα μπορεί να προσελκύει πελατεία και σε θερινούς προορισμούς και ότι αυτοί οι προορισμοί δεν εξαρτώνται μόνο από τους τουρ οπερέιτορ”, τονίζει ο κ.Μανίκης στο Tornos News. “Έπιπλέον, εμείς χτυπάμε και την εποχικότητα. Οι δικοί μας πελάτες δεν είναι εποχιακοί. Το Wyndham Grand Mirabello έχει 12 συνεδριακές αίθουσες. Θέλουμε και πελατεία για συνέδρια και εκδηλώσεις, όχι μόνο τουρισμό ήλιου και θάλασσας, ώστε τα resort ξενοδοχεία μας να λειτουργούν και πέραν του εξαμήνου κάθε χρόνο”.

Το μέλλον του ελληνικού τουρισμού

Τα 30 -33 εκατ. τουρίστες, που έφτασε να φιλοξενεί η Ελλάδα ετησίως, δεν αποτελούν πανάκεια, λέει ο κ.Μανίκης, απαντώντας στο ερώτημα για το μέλλον του ελληνικού τουρισμού. Δεν πρέπει να υπάρξει εφησυχασμός. Η Ελλάδα πρέπει να αξιοποιήσει τα νέα δεδομένα, που είναι:

  • Η επέκταση του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα, που θα φέρει και άλλες αεροπορικές εταιρείες και άλλες συνδέσεις με το εξωτερικό
  • Η αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων από την Fraport.
  • Το γεγονός ότι αυξάνονται θεαματικά οι μεμονωμένοι τουρίστες (μεγάλη η συμβολή των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους)
  • Διάβασα, λέει, ότι η  Ολυμπία Οδός βραβεύτηκε από την Αμερικανική Ένωση Πολιτικών Μηχανικών ως ένα από πέντε κορυφαία τεχνικά έργα στον κόσμο. Αυτό είναι πολύ σπουδαίο. Οι προορισμοί που εξυπηρετεί η Ολυμπία Οδός έχουν μια λαμπρή δυνατότητα να αναδειχθούν και να προβληθούν.
  • Διαβάζω ότι νησιά, όπως η Τήνος, η Πάρος, η Νάξος, η Μήλος, η Σύρος και άλλα αναδεικνύονται στα πιο δημοφιλή από ξένους τουρίστες, Σε 3-4 χρόνια θα βλέπουμε την Qatar Airways, που έχει απευθείας πτήσεις προς Μύκονο, να φέρνει τουρίστες και αυτοί από εκεί να μεταφέρονται στην Τήνο, Νάξο, Πάρο κλπ
  • Είναι τεράστια ευκαιρία να δούμε τα νησιά που δεν είναι στην πρώτη γραμμή. Όπου υπάρχει προσβασιμότητα, μπορούμε να αναδείξουμε νέους προορισμούς. Και, να μεγαλώσουμε τη σεζόν μέσα στον χρόνο σε 7-8 μήνες.

Το γεγονός ότι ένα στέλεχος πρώτης γραμμής της Wyndham είναι Έλληνας δεν έπαιξε ιδιαίτερο ρόλο στο ότι η αλυσίδα ήρθε στη χώρα μας. Λέει ο κ.Μανίκης:

“Ως 'Ελληνας μπορώ και πουλάω αυτήν την εικόνα και τις προοπτικές της Ελλάδας πιο εύκολα. Αγαπάω τη χώρα μου, έχουμε μοναδικά στοιχεία έναντι του ανταγωνισμού και οφείλουμε όλοι να τα προωθούμε και να τα αναδεικνύουμε στο εξωτερικό”.

Ο κ.Μανίκης επισημαίνει επίσης ότι στην καλή εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό και κυρίως στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια καθοριστικό ρόλο έχουν διαδραματίσει οι Έλληνες που μετανάστευσαν στα χρόνια της κρίσης. Είναι μια γενιά ηλικίας 25-40 ετών, οι οποίοι δημιούργησαν μια πολύ θετική εικόνα για την Ελλάδα από αυτήν που είχαν τα ξένα μέσα ενημέρωσης, λέει. Αποτελούν πρεσβευτές της χώρας και έχουν δώσει μια πολύ θετική αύρα στην Ευρώπη για την Ελλάδα. 

 

Η Αθήνα αρέσει στους τουρίστες

Ως προς την Αθήνα, ο κ.Μανίκης εκτιμά ότι η ελληνική πρωτεύουσα έχει παγιωθεί πλέον ως προορισμός. Θεωρεί καταλυτικό το ρόλο του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος στην απογείωση του τουρισμού της Αθήνας, καθώς και την σύγχρονη πολιτιστική και γαστρονομική παραγωγή, που αρέσουν ιδιαίτερα στον επισκέπτη της.

“Έχω πει ότι η Αθήνα είναι το νέο Βερολίνο”, λέει ο κ.Μανίκης. “Θέατρα, Μουσικές σκηνές, Ίδρυμα Νιάρχος, Μουσείο Ακρόπολης- από τα καλύτερα στον κόσμο, αξιοθέατα, πλούσια γαστρονομία, διαμορφώνουν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, που το ζητάει ο επισκέπτης.

Βλέπουμε ότι περιοχές του κέντρου, όπως το Μεταξουργείο, να έχουν μεταμορφωθεί. Είμαστε περήφανοι που για την αναβάθμιση αυτής της περιοχής συμβάλλαμε και εμείς με τα δυο Wyndham που δημιουργήσαμε στο Μεταξουργείο. Βλέπεις δίπλα μας εξαιρετικά εστιατόρια και κόσμο να έρχεται.

Πριν από λίγες ημέρες, είδα τουρίστες να κυκλοφορούν με πατίνια στο κέντρο. Κάποιος σκέφτηκε ότι αυτό θέλει ο ταξιδιώτης και το προσφέρει, όπως γίνεται σε άλλες πόλεις στο εξωτερικό. Εν τέλει, ο ταξιδιώτης “επιβάλλει” νέες υπηρεσίες, που χρειάζεται.

Ο συνομιλητής μας σπεύδει στο σημείο αυτό να τονίσει τη σημασία της εμπέδωσης τουριστικής συνείδησης στους Έλληνες, ώστε να συνεχίσουν να συμπεριφέρονται φιλικά στους τουρίστες, καθώς και της τουριστικής εκπαίδευσης ώστε να διατηρηθεί το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών σε όλο το φάσμα των τουριστικών υπηρεσιών.

Ο ταξιδιώτης έρχεται και για τους ανθρώπους, τονίζει. Γι αυτό είναι καθοριστικής σημασίας να συνεχίσουμε να χαμογελάμε, να μιλάμε ξένες γλώσσες, να είμαστε φιλικοί μαζί του.

Είναι απειλή η Airbnb για τα ξενοδοχεία;

Στο ερώτημα αυτό ο κ.Μανίκης έχει ξεκάθαρη άποψη:

Σίγουρα η Airbnb βοήθησε κόσμο να ταξιδέψει, κόσμο που χωρίς αυτήν δεν θα ταξίδευε ή θα ταξίδευε σπάνια. Αυτός ο κόσμος μπορεί ένα εξάμηνο να διαμένει σε σπίτια της Airbnb και το άλλο εξάμηνο να επιλέξει ένα ξενοδοχείο. 

Το ζήτημα είναι και τα καταλύματα της Airbnb να παίζουν με ανάλογους κανόνες φορολογίας και επιβαρύνσεων, που έχουν τα ξενοδοχεία.

Ως προς το μέλλον της Airbnb, ο κ.Μανίκης εκτιμά ότι σημαίνοντα ρόλο θα διαδραματίσει η στάση των θεσμικών επενδυτών όταν πραγματοποιήσει δημόσια εγγραφή για να εισαχθεί στο αμερικανικό Χρηματιστήριο. Σε αυτή τη διαδικασία θα πρέπει να ανοίξει τα χαρτιά της για τις επιχειρηματικές της επιλογές και μένει να δούμε εάν οι θεσμικοί επενδυτές θα την εμπιστευθούν.

Ποιος είναι ο Δημήτρης Μανίκης

Ο Δημήτρης Μανίκης είναι γνωστός στους παλαιότερους που δραστηριοποιούνται στον ελληνικό τουρισμό από τη θητεία του ως επικεφαλής της RCI στην Ελλάδα, που ήταν η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο στο time sharing. Η RCI αγοράστηκε το 1997 από την Sendam, διεθνή εταιρεία μέ έδρα στην Αμερική, που είχε μεγάλα τουριστικά και μεσιτικά γραφεία, καθώς και ξενοδοχεία. Το 2006 "έσπασε" σε 4 κομμάτια, μεταξύ των οποίων ήταν η εταιρεία ενοίκασης αυτοκινήτων Avis, τα ιντερνετικά και τα ξενοδοχεία, που δημιούργησαν την Wyndham. Υπό την ομπρέλα της βρέθηκαν τα ξενοδοχεία και η διαχείριση εξοχικών (vacation rentals).

Σε όλη αυτή τη διαδρομή, ο κ.Μανίκης βρέθηκε για περίπου 5 χρόνια αντιπρόεδρος της RCI για την Ευρώπη, Μ.Ανατολή, Αφρική και Ινδία, με έδρα το Γιοχάνεσμπουργκ.  Το 2017 διαμορφώθηκαν η Wyndham Hotels and Resorts και η Wyndhal Destination, στην οποία πέρασε και η δραστηριότητα της RCI. Από εκεί κλήθηκε ο κ.Μανίκης στην Wyndham Hotels and Resorts, όπου το 2018 έγινε o νέος πρόεδρος και CEO της Wyndham για Ευρώπη, Μ. Ανατολή, Ευρασία και Αφρική.

Πλέον ζει στο Λονδίνο και ένα σαββατοκύριακο το μήνα έρχεται στην Αθήνα. Είναι παντρεμένος, έχει δυο κόρες και είναι 55 ετών.

 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα