Κορωνοϊός: Οδηγός προετοιμασίας ανά τμήμα ξενοδοχείου για επιστροφή στην κανονικότητα

21 Apr 2020, 10:04 | ΑΠΟΨΗ

Σοφία Κοντογιάννη

Κορωνοϊός: Οδηγός προετοιμασίας ανά τμήμα ξενοδοχείου για επιστροφή στην κανονικότητα

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Μέσα στην εξέλιξη της πανδημίας του κορωνοϊού, όπου ακόμη είναι αβέβαιο πότε θα αρχίσουν να χαλαρώνουν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και ποια υγειονομικά μέτρα θα ληφθούν, ώστε οι ξενοδοχειακές μονάδες να μπορούν να υποδεχθούν και πάλι τουρίστες, τα ξενοδοχεία ως ζωντανός «εγκέφαλος», οφείλουν και πρέπει να παραμείνουν ενεργά, για την καλύτερη δυνατή μετάβαση στην επόμενη μέρα.

Το άνοιγμα των ξενοδοχείων πιθανότατα θα είναι σταδιακό και είναι λογικό ότι θα περιλαμβάνει πολλούς περιορισμούς. Εφόσον αυτή η γνώση υπάρχει ήδη, τα ξενοδοχεία που θα ανοίξουν μπορούν να προετοιμάζονται ώστε να μην αιφνιδιαστούν από ζητήματα που ίσως προκύψουν λόγω της λειτουργία τους υπό τις νέες συνθήκες.  

Εξετάζοντας τα βασικά τμήματα του ξενοδοχείου ξεχωριστά, οι ενέργειες που θα μπορούσαν να γίνουν σύμφωνα με ξένους αναλυτές της ξενοδοχειακής βιομηχανίας, είναι οι εξής:

Σύστημα κρατήσεων, ρεσεψιόν και χώροι υποδοχής

Σε περίπτωση που τεθούν περιορισμοί στην πληρότητα, τα ξενοδοχεία μπορούν να διαχειριστούν από τώρα το σύστημα των κρατήσεων και να προσδιορίσουν ποια δωμάτια δεν θα χρησιμοποιηθούν, ώστε να ανταποκρίνονται στην τήρηση των νέων κανόνων κοινωνικής απόστασης. Στην απόφαση αυτή, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και ο περιορισμός της χρήσης των ανελκυστήρων.

Επίσης, το ξενοδοχείο θα πρέπει να εγκαταστήσει σύστημα ανέπαφων συναλλαγών για πιστωτικές κάρτες, ώστε να υπάρχει η μικρότερη δυνατή επαφή με τον πελάτη. 

Όσον αφορά στις φόρμες αποδοχής που ενδέχεται να επιβληθούν, ήτοι στα υγειονομικά πιστοποιητικά που εξετάζεται να έχουν οι τουρίστες, το ξενοδοχείο θα πρέπει να σχεδιάσει από πριν το σύστημα παραλαβής και διαχείρισης των πιστοποιητικών αυτών.

Χώροι εστίασης

Η κοινωνική απόσταση επιβάλει την αναδιοργάνωση των χώρων εστίασης και την επανατοποθέτηση των τραπεζοκαθισμάτων ώστε να τηρούνται οι εγκεκριμένες αποστάσεις. Αυτό θα μπορούσε να γίνει με τη δημιουργία μίας νέας κάτοψης των χώρων των γευμάτων. Επιπροσθέτως, θα μπορούσε να υπολογιστεί εξ’ αρχής το πρόγραμμα της κάθε βάρδιας των εργαζομένων, εφόσον θα πρέπει να εναρμονίζονται με τον αριθμό των πελατών, αλλά και ο όγκος των αναλώσιμων υλικών που θα παραγγελθούν.

Όσον αφορά στην κουζίνα, οι σταθμοί προετοιμασίας θα πρέπει να επανατοποθετηθούν, όπου είναι δυνατόν, με σκοπό να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος για την τήρηση των προσδιορισμένων αποστάσεων.

Η προσαρμογή του μενού είναι επίσης απαραίτητη, ώστε να μην απαιτούνται περισσότεροι εργαζόμενοι στην κουζίνα για την προετοιμασία του φαγητού. 

Λειτουργία των κοινόχρηστων χώρων

Εδώ ίσως θα πρέπει να καθιερωθεί εξ αρχής η διαδικασία πρόσβασης στα δωμάτια αλλά και στα αποδυτήρια, ώστε να διεξάγεται ομαλά η τήρηση των κοινωνικών αποστάσεων. Το ξενοδοχείο μπορεί να προσομοιώσει σενάρια αποστάσεων, κατανομής επίπλων και να θέσει από πριν τους κανόνες χρήσης των κοινόχρηστων λουτρών ή τουαλετών. Σημαντικό επίσης είναι να αποφασιστεί εάν η πρόσβαση στην πισίνα, όπου υφίσταται, θα γίνεται μόνο με κράτηση, διότι και για αυτό το κομμάτι θα χρειαστεί μία προετοιμασία.

Υπηρεσίες σπα

Η ανάρτηση του προσωρινά περιορισμένου καταλόγου υπηρεσιών του σπα, καθώς και η νέα κάτοψη των χώρων, θα ενημερώσει τον πελάτη αλλά και θα του δημιουργήσει το προσδοκώμενο αίσθημα ασφάλειας.

Πάρκινγκ και μεταφορά αποσκευών

Η μεταφορά αποσκευών στα δωμάτια στα οποία η πρόσβαση γίνεται από κοινόχρηστους χώρους, είναι μία διαδικασία που θα πρέπει να προσδιοριστεί από τώρα. Παράλληλα, το ξενοδοχείο πρέπει να ορίσει τους κανόνες στάθμευσης και απολύμανσης των αυτοκινήτων εφόσον απαιτηθεί αλλά και τον τρόπο λειτουργίας των club cars ή mini bus.

Προώθηση και πωλήσεις

Κάθε σελίδα του ιστότοπου του ξενοδοχείου, θα χρειαστεί μία προσαρμογή στα νέα δεδομένα, η οποία θα ήταν σοφό να γίνει από τώρα. Για παράδειγμα, οι νέες ιστοσελίδες μπορούν να ενημερώνουν για τις προφυλάξεις που λαμβάνει η επιχείρηση ώστε να διασφαλίσει όσο το δυνατόν περισσότερο την υγεία των πελατών, ποιοι είναι οι νέοι κανόνες που ισχύουν στους κοινόχρηστους χώρους και ποιες αλλαγές έχουν γίνει γενικότερα στη διαμόρφωση των χώρων. Οι εξατομικευμένες ενημερώσεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι μία ακόμη κίνηση που θα μπορούσε να προετοιμαστεί σήμερα, γιατί μία μαζική αποστολή email κινδυνεύει να χαθεί στην έκρηξη email των υπολοίπων ενεργειών προώθησης άλλων επιχειρήσεων.

Παρακολούθηση απόδοσης

Η εγκατάσταση ενός προγράμματος παρακολούθησης της απόδοσης της επιχείρησης, εάν δεν υφίσταται, όπου θα περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η παρουσίαση των συγκριτικών δεδομένων σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, θα βοηθούσε πολύ τον επιχειρηματία ώστε να προσαρμόζει τις κρατήσεις, τα έξοδα και τις παραγγελίες του αλλά και να προγραμματίζει τις μελλοντικές του κινήσεις.  

Καθαριότητα και υγιεινή των χώρων

Τελευταία αλλά και σημαντικότερη κατηγορία είναι η διαδικασία καθαριότητας των δωματίων και των κοινόχρηστων χώρων. Θα διευκόλυνε πολύ τόσο το προσωπικό, όσο και την επιχείρηση, η δημιουργία μίας λίστας τύπου check list με τις συγκεκριμένες κινήσεις που θα πρέπει να ακολουθούνται σε καθημερινή βάση, αλλά και μία καταγραφή των όσων δεν επιτρέπονται υγειονομικά την παρούσα φάση.

Διαβάστε επίσης

Ο κορωνοϊός αλλάζει τη διατροφή στα ξενοδοχεία - Τέλος ο μπουφές;

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα