Διαχείριση απορριμμάτων: Η «παραφωνία» των τουριστικών προορισμών
16 Sep 2019, 09:51 | ΑΠΟΨΗ
Σοφία Κοντογιάννη
Η εποχή όπου οι γλάροι της Ελλάδας θα πετούν μόνο πίσω από τα πλοία της και όχι πίσω από τις ουρές των σκουπιδιών της, πρέπει επιτέλους να ανατείλει.
Οι τουρίστες μας, είναι βέβαιο ότι περιμένουν να βρουν τον προορισμό της επιλογής τους καθαρό, έστω αξιοπρεπή από πλευράς υγιεινής και αισθητικής.
Η εικόνα των ξέχειλων, παρωχημένων κάδων απορριμμάτων, το βρώμικο οδόστρωμα και τα καταθλιπτικά, ξεχαρβαλωμένα επιδαπέδια καλάθια, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες, ιδιαίτερα στην κορύφωση του καλοκαιριού που συμπίπτει και με την κορύφωση της σεζόν. Μία κατάσταση άκρως επικίνδυνη για την υγεία, όχι μόνο των τουριστών αλλά και των κατοίκων φυσικά, επιβλαβής για τη φήμη του εκάστοτε προορισμού, αλλά και αποτρεπτική: Για παράδειγμα, στα social media των οποίων η δύναμη είναι αδιαμφισβήτητη, οι φωτογραφίες του καλοκαιριού στην Ελλάδα θα έπρεπε να αφορούν μόνο σε όμορφα στιγμιότυπα και όχι σε δρόμους-χωματερές.
Δυστυχώς, στις ψηφιακές αναμνήσεις των τουριστών, υπερισχύουν πολλές φορές οι αρνητικές εντυπώσεις τις οποίες και μοιράζονται με άλλους χρήστες. Είναι γεγονός ότι σε κάποιες περιοχές, η κατάσταση «μυρίζει μπαρούτι» εκτός από δυσωδία, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων στις τοπικές κοινωνίες και κυρίως στους επιχειρηματίες του τουρισμού, όπως είναι λόγου χάριν οι ξενοδόχοι. Όντως, τα ξενοδοχεία παρουσιάζουν μία εντελώς διαφορετική οπτική του προορισμού. Resort και καταλύματα όλων των κατηγοριών, φροντίζουν με επιμέλεια τον περιβάλλοντα χώρο τους, επενδύοντας στη διαχείριση των απορριμμάτων και δημιουργώντας την εύλογη εικόνα που θα έπρεπε να είχαν και οι δημόσιοι χώροι των προορισμών. Ιδιαίτερα στις μετακινήσεις από τα ξενοδοχεία προς τα τουριστικά αξιοθέατα ή στην καθιερωμένη βόλτα τους στην πόλη ή στο λιμάνι, οι τουρίστες έρχονται αντιμέτωποι με την υφιστάμενη και επίμονη σχιζοφρενή αντίθεση: ο προορισμός εκτός του ξενοδοχείου, είναι η μέρα με τη νύχτα.
Το γεγονός αυτό, παραβαίνει το θεμελιώδες τρίπτυχο των τουριστικών υποδομών, προσβασιμότητα, καθαριότητα και δίκτυα ηλεκτροδότησης-υδροδότησης. Η έλλειψη των υποδομών αυτών, καθιστά τις τουριστικές επενδύσεις διστακτικές, αφού εύλογα οι επενδυτές διακατέχονται από σκεπτικισμό. Παράλληλα, τα αστέρια των ήδη προσφερόμενων τουριστικών υπηρεσιών σίτισης και στέγασης καλύπτονται από μία σκιά, καθιστώντας τους επιχειρηματίες ανήμπορους να την απομακρύνουν.
Συνεπώς, ο προορισμός αδικείται, αφαιρώντας έσοδα από την τοπική κοινωνία και τη χώρα, θίγοντας τη φήμη του τόπου αλλά και ασφάλεια κατοίκων και επισκεπτών.
Σήμερα, που αποδεδειγμένα ο τουρισμός αποτελεί την κινητήρια δύναμη της οικονομίας και κατά τόπους τη μόνη οικονομική πηγή, η συνδρομή της τεχνολογίας και της επιστήμης καθώς και η καλή πρόθεση από τους αρμοδίους φορείς, ίσως αρκεί ώστε να λυθεί δια παντός το πρόβλημα των απορριμμάτων.
Εξάλλου, όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης στη ΔΕΘ, τα στοιβαγμένα απορρίμματα αποτελούν δυσφήμηση για την πατρίδα μας.
Για τη διαχείριση των σκουπιδιών, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι δεν θα δεχθεί άλλο «την εικόνα μιας τριτοκοσμικής χώρας όπου τα στοιβαγμένα απορρίμματα αποτελούν δυσφήμηση για την πατρίδα μας, αιτία προστίμων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, και βέβαια απειλή για τη δημόσια υγεία. Εντός μιας τετραετίας το πρόβλημα θα έχει λυθεί. Με έμφαση στην πρόληψη και την ανακύκλωση, ιδίως των οργανικών αποβλήτων. Και με νέες επενδύσεις σύγχρονης διαχείρισης και ενεργειακής αξιοποίησης σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα». Τέλος, από το 2021 απαγορεύεται η χρήση πλαστικών μιας χρήσης.
διαβάστε ακόμα
- Π. Αντωνίου | "Εξοικονομώ", ¨"Θωρακίζω" ή "Κατεδαφίζω κατ' οίκον"; 27/03 | 13:22
- Περικλής Αντωνίου | Η αγαστή συνεργασία μεταξύ Περιφέρειας και Δήμου προϋπόθεση για την Ανάπτυξη 21/03 | 09:51
- Αειφορία: τσεκ! Βιωσιμότητα: τσεκ! Στατιστικά στοιχεία: τσουκ! 27/02 | 06:42
- Impossible Mission και Ικανότητα Φέρουσα (II) 20/02 | 07:30
- Φέρουσα ικανότητα: Mission Ιmpossible (Ι) 13/02 | 07:30
- Ο υπερτουρισμός και η ανάγκη για περισσότερη βιταμίνη C 06/02 | 07:05
- Το μοντέλο της εποχικότητας και γιατί αυτό ΔΕΝ αλλάζει 30/01 | 07:33
- Εποχικότητα, επέκταση περιόδου και στη μέση αοριστολογία 23/01 | 08:24
- Η βιωσιμότητα της ΜΙΚΡΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΙΑΣ στους λιγότερο αναπτυγμένους Προορισμούς και Περιφέρειες | Π.Αντωνίου 23/01 | 08:39
- Τουριστικός προορισμός: προτεινόμενος λειτουργικός ορισμός ως βάση για τη βιώσιμη ανάπτυξη 15/01 | 16:54
δημοφιλέστερα
- 1 Co-Lab Rhodes | Πώς η Ρόδος θα γίνει φάρος για τον αειφόρο τουρισμό - παρουσίαση από την TUI 29.03.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 2 Διάκριση για το ξενοδοχείο Athina Palace Resort & Spa 28.03.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 3 Διαγωνισμός 140.000 ευρώ για διαμονή και ημιδιατροφή σε ξενοδοχεία 29.03.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 4 Handelsblatt | Προς νέο ρεκόρ ο ελληνικός τουρισμός το 2024, αλλά ποιος θα στρώσει τα κρεβάτια; 28.03.2024 | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
- 5 Σε ποιους κλάδους δραστηριοποιούνται οι 450 εταιρείες ελληνικών συμφερόντων στα Εμιράτα 29.03.2024 | ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- 6 Βέλγοι φοιτητές εκπαιδεύονται στον σχεδιασμό τουριστικών προϊόντων στη Θεσσαλονίκη 28.03.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 7 Καθολικό Πάσχα τον Μάρτιο | Οι ξενοδόχοι στη Μαγιόρκα προβληματίζονται 29.03.2024 | ΚΟΣΜΟΣ
- 8 United Airlines | +25% οι πτήσεις από την Ελλάδα το 2024 - Επεκτείνονται οι εποχικές πτήσεις 28.03.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 9 Οι τιμές πώλησης πολυτελών ακινήτων στις δημοφιλέστερες περιοχές του Μιλάνου 29.03.2024 | ΚΟΣΜΟΣ
- 10 Ελληνικός Τουρισμός | Απογειώθηκαν οι τιμές στα ξενοδοχεία πολυτελείας το β' εξάμηνο του 2023 28.03.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ