Το success story της Θεσσαλίας τα Χριστούγεννα
11 Jan 2019, 11:28 | ΑΠΟΨΗ
Βίκη Τρύφωνα
Κατά τη διάρκεια των γιορτών των Χριστουγέννων, ένας από τους πρωταγωνιστές στην προσέλκυση επισκεπτών ήταν η Θεσσαλία. Βόλος-Πήλιο, Τρίκαλα, Καρδίτσα και Λάρισα είδαν τα ξενοδοχεία τους να γεμίζουν και να καταφέρνουν να «ξεσηκώσουν» τους Έλληνες ταξιδιώτες που επί αρκετά χρόνια δεν κατάφερναν να κάνουν ούτε μικρής διάρκειας ταξίδια.
Τι συνέβη λοιπόν φέτος στην περιοχή αυτή που βρίσκεται στην καρδιά της Ελλάδας; Τα φυσικά αξιοθέατα ήταν πάντα εκεί, το πανέμορφο Βουνό των Κενταύρων με τα παραδοσιακά χωριά του, το ποτάμι των Τρικάλων, τα επιβλητικά Μετέωρα, η λίμνη Πλαστήρα, αποτελούσαν από πάντα σημεία φυσικής ομορφιάς. Τι άλλαξε φέτος;
Αφενός, η κατάλληλη χρονική συγκυρία. Η σταδιακή τάση για αύξηση των ταξιδιών των Ελλήνων συνεχίστηκε και κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, εξαιτίας της μικρής –ωστόσο αισθητής- οικονομικής ανάκαμψης αλλά και λόγω της προσαρμογής των ελληνικών προορισμών στο βαλάντιο του Έλληνα ταξιδιώτη. Επιπλέον, φέτος οι τουριστικοί επιχειρηματίες προνόησαν να δημιουργήσουν πακέτα σε ελκυστικές τιμές αρκετά έγκαιρα, δίνοντας τη δυνατότητα στους πιο προνοητικούς να πετύχουν καλύτερες προσφορές.
Αφετέρου, πολλές περιοχές της Θεσσαλίας «επένδυσαν» στον τουρισμό. Τα Χριστουγεννιάτικα πάρκα που στήθηκαν στα Τρίκαλα, το Βόλο, την Καρδίτσα και τη Λάρισα αποτέλεσαν βασικά στοιχεία της στρατηγικής των πόλεων αυτών στην προσπάθεια να αναδειχτούν σε ιδανικοί Χριστουγεννιάτικοι προορισμοί. Δεν έμειναν μόνο εκεί. Ένα πλήθος εκδηλώσεων πλαισίωσε τα πάρκα, διαχέοντας έτσι τους επισκέπτες σε διάφορα σημεία των πόλεων.
Ταυτόχρονα, η προώθηση των κοντινών αξιοθέατων αλλά και οι δραστηριότητες που μπορεί κάποιος να κάνει (σκι στα χιονοδρομικά του Πηλίου και του Περτουλίου, περίπατοι στη λίμνη Πλαστήρα, αναρρίχηση στα Μετέωρα, κ.ά.), συνέβαλαν στο «χτίσιμο» του προφίλ των χειμερινών προορισμών.
Επιπλέον, η πλούσια γη της Θεσσαλίας αλλά και η ιδιαίτερη γαστρονομική παράδοση γέμισαν τα τραπέζια των εστιατορίων και ικανοποίησαν τον ουρανίσκο των επισκεπτών.
Φυσικά δεν πρόκειται για μια διαδικασία που πραγματοποίηθηκε μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Τοπικές αρχές και τουριστικοί επιχειρηματίες έχουν «σηκώσει τα μανίκια» και εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση εδώ και αρκετά χρόνια. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι εδώ δεν χτύπησε ο ιός της «ελληνικής κακοδαιμονίας», που κανείς δεν μπορεί να συνεργαστεί με κανέναν, που το όραμα των πολιτικών αρχόντων περιορίζεται μόνο έως το τέλος της θητείας τους και που στο τέλος όλοι γκρινιάζουν για όλα. Το αποτέλεσμα όμως δείχνει ότι με κάποιο τρόπο κατάφεραν να ξεπεράσουν τα όποια εμπόδια εμφανίστηκαν.
Τα ξενοδοχεία γέμισαν ασφυκτικά σε Μαγνησία, Λάρισα, Τρίκαλα, Καρδίτσα, και συνακόλουθα τα εστιατόρια, τα καφέ, τα μπαρ, τα εμπορικά καταστήματα, εταιρείες μεταφορών, εταιρείες διοργάνωσης δραστηριοτήτων, είδαν τον τζίρο τους να αυξάνεται. Και φυσικά, και οι προμηθευτές όλων αυτών.
Πάντως οι προορισμοί αυτοί δεν είναι μόνο για τα Χριστούγεννα. Έχουν ήδη αρχίσει να ετοιμάζονται για τις Απόκριες και ακολουθεί το Πάσχα αλλά και κάθε άλλη ευκαιρία που δίνουν οι αργίες της χρονιάς για ολιγοήμερες αποδράσεις.
Επόμενος στόχος, οι ξένοι επισκέπτες, που δειλά έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους.
Συνοψίζοντας, οι φυσικές ομορφιές ενός προορισμού συνδυασμένες με την παράδοση, τα έθιμα, τον πολιτισμό, τη γαστρονομία και τις δραστηριότητες αποτελούν προϋπόθεση για τη δημιουργία ενός ελκυστικού προορισμού. Από εκεί και πέρα, απαιτείται η επένδυση σε υποδομές και ακολουθεί η στρατηγική επικοινωνίας. Αλλά αυτά είναι ένα άλλο κεφάλαιο.
διαβάστε ακόμα
- Π.Αντωνίου | Επίκαιρο το αίτημα της μείωσης του ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου 11/04 | 16:49
- Το Forum Προώθησης Κρητικών Προϊόντων στα Κρητικά Ξενοδοχεία και στα Δίκτυα Διανομής 09/04 | 12:13
- Η τουριστική οικονομία λειτουργεί και θα λειτουργεί πάντα σε συνθήκες υπερπροσφοράς 08/04 | 11:16
- Π. Αντωνίου | "Εξοικονομώ", ¨"Θωρακίζω" ή "Κατεδαφίζω κατ' οίκον"; 27/03 | 13:22
- Περικλής Αντωνίου | Η αγαστή συνεργασία μεταξύ Περιφέρειας και Δήμου προϋπόθεση για την Ανάπτυξη 21/03 | 09:51
- Αειφορία: τσεκ! Βιωσιμότητα: τσεκ! Στατιστικά στοιχεία: τσουκ! 27/02 | 06:42
- Impossible Mission και Ικανότητα Φέρουσα (II) 20/02 | 07:30
- Φέρουσα ικανότητα: Mission Ιmpossible (Ι) 13/02 | 07:30
- Ο υπερτουρισμός και η ανάγκη για περισσότερη βιταμίνη C 06/02 | 07:05
- Το μοντέλο της εποχικότητας και γιατί αυτό ΔΕΝ αλλάζει 30/01 | 07:33
δημοφιλέστερα
- 1 Επισκευές σε ξενοδοχείο στη Ρόδο - ανακαίνιση του Σαλάντι Beach Hotel στην Ερμιονίδα 24.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 2 FTI | Τουρισμός: Συζητείται στην Επιτροπή Τουρισμού της γερμανικής Βουλής το ενδεχόμενο για κούρεμα χρέους 23.04.2024 | TOUR OPERATORS
- 3 Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για τον εκσυγχρονισμό του Υδροθεραπευτηρίου Αγιασμάτων στη Χίο 24.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 4 Παρατηρήσεις για τη μελέτη ανάπλασης της πλατείας Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη 24.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 5 ΚΥΑ για την απλή χρήση αιγιαλού: Οι υποχρεώσεις και πώς διασφαλίζεται η κοινοχρησία και η προστασία του περιβάλλοντος 23.04.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 6 ΕΕ: Χαλαρώνει (αλλά λίγο) η δημοσιονομική πειθαρχία 23.04.2024 | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- 7 Φεστιβάλ Λαϊκής Κιθάρας στη Θεσσαλονίκη 24.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 8 Συνεργασία Deloitte - ΠΟΞ για εκπαιδευτικά εργαστήρια στα μέλη της 23.04.2024 | ΠΟΞ
- 9 Τουρισμός ευεξίας | Οι 5 νέες τάσεις, που καθορίζουν τον σύγχρονο ταξιδιώτη ευεξίας 24.04.2024 | ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
- 10 +14,4% η επιβατική κίνηση στα 39 αεροδρόμια της χώρας το α' τρίμηνο 23.04.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ