Το στοίχημα της νέας δημοτικής αρχής της Αθήνας

29 Oct 2018, 10:37 | ΑΠΟΨΗ

Βίκη Τρύφωνα

Το στοίχημα της νέας δημοτικής αρχής της Αθήνας

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Η Αθήνα βιώνει μια αδιαμφισβήτητη έκρηξη στον τουρισμό. Δεν την διαβάζουμε μόνο στα στατιστικά στοιχεία, δεν την βλέπουμε μόνο στα ξενοδοχεία που ανοίγουν το ένα μετά το άλλο –και μάλιστα μεγάλα brands του παγκόσμιου τουριστικού χάρτη- αλλά το βλέπουμε καθημερινά στο δρόμο. Μια βόλτα στο Μοναστηράκι, στην Πλάκα, σε ολόκληρο το ιστορικό κέντρο της πόλης, στα εστιατόρια και τα μπαρ είναι αρκετή για να καταλάβει κάποιος ότι υπάρχουν πάρα πολλοί τουρίστες, ακόμα και τώρα που η καλοκαιρινή σεζόν βασικά έχει τελειώσει. 

Την ίδια ώρα ο διεθνής τύπος δημοσιεύει διθυραμβικά άρθρα για την Ελληνική πρωτεύουσα και πως αυτή έχει επανέλθει στο προσκήνιο ως μια σύγχρονη πόλη όπου συμβαίνουν πολλά κι ενδιαφέροντα. Έτσι ο τουρισμός αυξάνεται διαρκώς.

Γιατί όμως εμείς που ζούμε εδώ δεν μοιάζουμε να συμμεριζόμαστε αυτή την ευφορία; Γιατί συνεχίζουμε να βλέπουμε ξεχειλισμένους από σκουπίδια κάδους, ατελείωτα σημεία του κέντρου που μυρίζουν σαν δημόσια ουρητήρια, παρκαρισμένα αυτοκίνητα σε διαβάσεις πεζών, γωνίες και άλλα απίθανα σημεία, πεζοδρόμια σπασμένα και με ξεχασμένα εμπόδια (π.χ. παρτέρια) που μας αναγκάζουν να κάνουμε σλάλομ για να φτάσουμε στον προορισμό μας και λεωφορεία που δεν περνούν ποτέ όταν τα χρειάζεσαι; Οι τουρίστες δεν τα βλέπουν αυτά;

Κι όμως τα βλέπουν.  Και τα επισημαίνουν, όπως φάνηκε από την τελευταία έρευνα ικανοποίησης τουριστών που διενήργησε η gbr consulting για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα ζητήματα που χρήζουν βελτίωσης, οι τουρίστες που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν τη συντήρηση πεζοδρομίων, τον καθαρισμό δρόμων και πεζοδρομίων, τον καθαρισμό της πόλης από γκράφιτι, τη διαχείριση της επαιτείας, την έλλειψη πινακίδων που αφορούν τα αξιοθέατα στα αγγλικά και την αναπαλαίωση κτιρίων.

Επίσης, στην αξιολόγηση διάφορων στοιχείων της πόλης, οι ερωτηθέντες έβαλαν χαμηλή βαθμολογία –αν και βελτιωμένη σε σχέση με πέρυσι- στα μέσα μαζικής μεταφοράς, στην ασφάλεια στην πόλη, σήματα και πληροφόρηση, πάρκα - «πράσινο», πλατείες – πεζοδρόμια, πληροφορίες για ειδικές εκδηλώσεις, ηχορύπανση, ατμοσφαιρική ρύπανση, όλα κάτω από 7,5 βαθμούς (με άριστα το 10) ενώ στη χειρότερη θέση είναι η δημόσια καθαριότητα, η οποία έλαβε 6,2 βαθμούς. 

Είναι προφανές ότι η πόλη μας χρειάζεται άμεσα βελτίωση σε διάφορες λειτουργίες της, αν επιθυμεί να καταστεί ένας ανταγωνιστικός προορισμός διακοπών, από τη στιγμή μάλιστα που τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα (τα αξιοθέατα, η φιλική συμπεριφορά των κατοίκων, η διασκέδαση, η γαστρονομία) προσελκύουν το ενδιαφέρον των τουριστών. Είναι επίσης προφανές ότι η ύπαρξη μεγάλου αριθμού τουριστών στην πόλη, μάλλον επιβαρύνει στις υποδομές και τις λειτουργίες της. 

Αυτόν ακριβώς τον φαύλο κύκλο οφείλει να λύσει η νέα δημοτική αρχή –μια και οι εκλογές πλησιάζουν- αν θέλει να έρχονται όλο και περισσότεροι τουρίστες στην Αθήνα αλλά και οι Αθηναίοι να είναι ευχαριστημένοι στην πόλη τους. 

Η παρούσα δημοτική αρχή, αν και φαίνεται να έκανε κάποιες επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις, ωστόσο δεν κατάφερε να λύσει το βασικότερο πρόβλημα που είναι η καθαριότητα. Κανέναν δεν αφορούν οι δικαιολογίες περί έλλειψης προσωπικού, έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής, έλλειψης πόρων. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που αφορά κατοίκους και τουρίστες. Και η νέα δημοτική αρχή αυτό πρέπει να βάλει ως προτεραιότητα. Αυτό απαιτούν και οι επενδυτές. Αλλιώς, στην πρώτη στραβή, όλο το οικοδόμημα θα καταρρεύσει.

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα