Λεωνίδας Μπαμπάνης: Η Ελλάδα θα μπορούσε να έχει 1,5 εκατ. Πολωνούς τουρίστες

03 Oct 2017, 14:49 | ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Γιάννης Παπαδόπουλος

Η Ελλάδα θα μπορούσε να έχει 1,5 εκατ. Πολωνούς τουρίστες

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Ο κ.Λεωνίδας Μπαμπάνης με την εταιρεία του North Events είναι γνωστός σε όλον τον τουριστικό κόσμο της χώρας μας, καθώς εδώ και 15 χρόνια ασχολείται αποκλειστικά με την προώθηση του ελληνικού τουρισμού, πολιτισμού και των παραδοσιακών μας προϊόντων. Ξεκίνησε από τις σκανδιναβικές αγορές, επεκτάθηκε στην Πολωνία με τη διοργάνωση εκθέσεων για την Ελλάδα, έφτασε στις ΗΠΑ και συνεχίζει το έργο του με τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων του και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές τα επόμενα χρόνια.

Με αφορμή την επικείμενη έκθεσή του  GRECKA PANORAMA στην Πολωνία (1-3) Δεκεμβρίου, το Tornos News είχε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνομιλία μαζί του για την πολωνική αγορά, η οποία με εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, έφτασε φέτος να “εισφέρει” 1 εκατομμύριο αφίξεις στον ελληνικό τουρισμό.

Ο κ.Μπαμπάνης καταθέτει την πεποίθησή του ότι θα μπορούσε ο αριθμός αυτός να είναι 1.500.000 Πολωνοί τουρίστες στην Ελλάδα, εάν οι φορείς και οι επαγγελματίες είχαν κινητοποιηθεί μια 5ετία νωρίτερα σε αυτήν την αγορά.

Υπογραμμίζει, πάντως, ότι ότι η Πολωνική αγορά είναι ακόμη στο ξεκίνημά της, καθώς τα ταξίδια στο εξωτερικό αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς όσο το εισόδημα και η οικονομία της χώρας παρουσιάζουν σταθερή άνοδο. Επομένως, υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες για τους ελληνικούς προορισμούς να αυξήσουν το μερίδιό τους στην Πολωνία.

Το εντυπωσιακό στοιχείο, που καταθέτει ο κ.Μπαμπάνης, είναι το ύψος της ταξιδιωτικής δαπάνης των Πολωνών στη χώρα μας, που κυμαίνεται κατά κεφαλήν μεταξύ των 600 και 780 ευρώ, γεγονός που τους κατατάσσει στην 3η θέση μετά τους Αμερικανούς (1.089€) και τους Ρώσους (802€)!

Οι Πολωνοί επισκέπτες φέτος δαπάνησαν 10% περισσότερα χρήματα για τις διακοπές τους στην Ελλάδα, ενώ στους άλλους δημοφιλείς προορισμούς που είναι η Βουλγαρία και η Ισπανία η αύξηση κυμάνθηκε μόλις στο 3%.

 

Διαβάστε τη συνέντευξη...

1. Κύριε Μπαμπάνη, η εταιρεία σας η North Events, δραστηριοποιείται εδώ και 15 χρόνια αποκλειστικά με την προώθηση του ελληνικού τουρισμού, του πολιτισμού και των παραδοσιακών προϊόντων της χώρας σε ξένες αγορές, οργανώνοντας δικές της εκθέσεις. Προ τριετίας ξεκινήσατε την έκθεση GRECKA PANORAMA στην Πολωνία, που οργανώνεται και φέτος από την 1η έως τις 3 Δεκεμβρίου. Ποιες είναι οι διαπιστώσεις σας από την αγορά της Πολωνίας:

-Χάσαμε περίπου μία πενταετία, κατά την οποία εάν είχαμε δουλέψει σκληρά και είχαμε δώσει την απαραίτητη σημασία στους Πολωνούς, ενδεχομένως σήμερα κιόλας να μετρούσαμε 1.500.000 επισκέπτες. Το συμπέρασμα είναι ότι πήγαμε αργά, έπρεπε να είχαμε κινητοποιηθεί σαφώς νωρίτερα. Το ότι η Ελλάδα διατηρεί την πρώτη θέση σήμερα, δεν σημαίνει ότι ο ανταγωνισμός δεν είναι σκληρός. Παρατηρούμε συνεχώς κινήσεις άλλων προορισμών που έχουν βάλει στο στόχαστρο την Πολωνία και αυτό πρέπει να μας κρατάει σε εγρήγορση, και όχι σε επανάπαυση. Ας μην ξεχνάμε ότι η Πολωνική αγορά είναι στο ξεκίνημά της – τα ταξίδια στο εξωτερικό αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς όσο το εισόδημα και η οικονομία της χώρας παρουσιάζουν σταθερή άνοδο.

2. Ποια είναι η ανταπόκριση των ελληνικών περιφερειών και επιχειρήσεων για συμμετοχή στην GRECKA PANORAMA στις προηγούμενες δυο διοργανώσεις και στην εφετινή 3η διοργάνωση

-Η στήριξη όλων των ελληνικών περιφερειών – και πάρα πολλών ελληνικών επιχειρήσεων έχει υπάρξει μπορώ να πω σχεδόν καθολική από την πρώτη κιόλας στιγμή που ανακοινώσαμε την πρώτη έκθεση. Η ένθερμη υποστήριξη και ο ενθουσιασμός που εισπράξαμε από την τοπική αυτοδιοίκηση και τους τουριστικούς προορισμούς ήταν πολύ σημαντικά στοιχεία για εμάς και μας ενθάρρυναν να συνεχίσουμε με περισσότερο ζήλο και περισσότερες ιδέες την προσπάθειά μας. 

Όλοι οι προορισμοί αλλά και οι ιδιώτες  έσπευσαν να διοργανώσουν εκδηλώσεις, γαστρονομικές επιδείξεις, να δίνουν προσφορές και δώρα με κληρώσεις, είτε με την δική μας συμβολή, είτε με δική τους πρωτοβουλία. 

Για φέτος ειδικά θα ήθελα να σημειώσω την συμμετοχή της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, από την οποία δεν υπάρχει προορισμός - νησί που να μην είναι μέσα στην πρώτη 3άδα αφίξεων των Πολωνών, και αναφέρομαι χαρακτηριστικά στη Ζάκυνθο, την Κέρκυρα και την Κεφαλονιά – αλλά και όλα τα άλλα νησιά που έχουν συνεχώς αύξηση. 

 Η Πελοπόννησος είναι επίσης ένας πολύ σημαντικός προορισμός, που παρουσιάζει μία τεράστια ανάπτυξη. Είναι εντυπωσιακό ότι οι Πολωνοί – επαγγελματίες αλλά και κοινό – έχουν ανταποκριθεί στις ενέργειες του προορισμού, οι οποίες αποδίδουν συνεχώς «καρπούς» με σταθερά αυξανόμενους επισκέπτες. 

Η Περιφέρεια της Ηπείρου είναι εξίσου ένα πολύ καλό παράδειγμα ελληνικού προορισμού. Η δυνατή παρουσία της – σε συνδυασμό με τις τοπικές επιχειρήσεις – έχει φέρει σημαντικά αποτελέσματα, και από ότι φαίνεται θα συνεχίσει να παρουσιάζει αύξηση επισκεπτών και το 2018. Κλασσικοί σαφώς προορισμοί που στηρίζουν την έκθεση είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με την Ρόδο και την Κω – τα Δωδεκάνησα, τις Κυκλάδες, αλλά και η Κρήτη που αποτελεί ναυαρχίδα της διοργάνωσης.  

3. Ποιες καινοτομίες περιλαμβάνει η 3η GRECKA PANORAMA 

-Καινούριες ιδέες και δρώμενα είμαστε υποχρεωμένοι  να παρουσιάζουμε κάθε χρόνο, να εξελισσόμαστε και να προσφέρουμε πραγματικά ό,τι καλύτερο για το Πολωνικό μας κοινό, ώστε να συνεχισθεί η αυξητική ροή Πολωνών. Κάθε χρόνο, τα τελευταία χρόνια, με ιδιαίτερη ικανοποίηση βλέπουμε μια θεαματική αύξηση και μάλιστα κατά πολλές χιλιάδες, γεγονός που μας χαροποιεί, αφού τουλάχιστον ένα λιθαράκι γι αυτήν την ανάπτυξη έχει βάλει και συνεχίζει να “βάζει” η GRECKA PANORAMA.

Έτσι λοιπόν φέτος παρουσιάζουμε για πρώτη φορά μία εκπαιδευτική όσο και χαρούμενη δραστηριότητα για ια τα παιδιά, “Children Cooking Sessions”, δίνοντας την ευκαιρία να μαγειρέψουν ελληνικά φαγητά και συνταγές, παρέα με εξειδικευμένους Σεφ, οι οποίοι θα τους «μεταφέρουν» την ελληνική κουζίνα και παράδοση. 

Πάνω στο γαστρονομικό κομμάτι θα ήθελα να αναφέρω το σημαντικό – και για πρώτη φορά προς υλοποίηση «Πρόγραμμα Προώθησης Ελληνικού Ελαιολάδου» με την δημιουργία ενός “Olive Bar”. Οι επισκέπτες θα δοκιμάζουν με την καθοδήγηση γευσιγνωστών τις βασικές ποικιλίες του ελληνικού ελαιολάδου σε σύγκριση με σπορέλαια και θα ενημερώνονται για τη διατροφική αξία του ελαιολάδου και τις ευεργετικές του επιπτώσεις στην υγεία και ευεξία. Παράλληλα θα λειτουργήσουμε για το κοινό ανοικτά σεμινάρια για το ελαιόλαδο “Olive Oil Seminars” όπου και πάλι οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τη διατροφική αξία του και τις ευεργετικές του επιπτώσεις σε σύγκριση με σπορέλαια, τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά των ελληνικών ελαιόλαδων, να δοκιμάσουν τις βασικές ποικιλίες και να διακρίνουν τα βασικά μειονεκτήματα όπως και να δουν το ελαιόλαδο σε τυπικές Πολωνικές συνταγές. 

Στο κομμάτι του πολιτισμού, είμαστε υπερήφανοι που φέτος συνεργαζόμαστε με το Θέατρο Ελληνικών Χορών «Δόρα Στράτου» και θα εκθέσουμε ένα μέρος της τεράστιας συλλογής του οργανισμού με παραδοσιακές φορεσιές της Ελλάδας, προβάλλοντας έτσι την ζωντανή παράδοση και σύγχρονη ιστορία μας.  

Σημείο έκπληξη στην φετινή διοργάνωση είναι το “VR Visit Greece”, το οποίο για πρώτη φορά στην Πολωνία, και για πρώτη φορά για την Ελλάδα, θα είναι μία παρουσίαση σε τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας, μέσω της οποίας οι Πολωνοί επισκέπτες θα μπορούν να «βιώνουν» και να «επισκέπτονται» εικονικά -μερικούς από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς σε όλη την Ελλάδα! Η συμμετοχή θα είναι δωρεάν, και αναμένεται να προσελκύσει χιλιάδες fans της τεχνολογίας όσο και του τουρισμού, ένα βήμα πριν – αποφασίσουν για τις διακοπές τους!

Σπουδαία είναι η στήριξη που μας παρέχει η Coca Cola Τρία Έψιλον, η οποία για πρώτη φορά σε έκθεση δίνει 15.000 vouchers για δωρεάν αναψυκτικά της – χυμούς και εμφιαλωμένο νερό. Σημειώνουμε ότι τα vouchers της παρουσιάζουν τους αγαπημένους προορισμούς των Πολωνών όπως είναι η Πελοπόννησος, η Ρόδος, το Ρέθυμνο αλλά και η Χαλκιδική!

+10% η ταξιδιωτική δαπάνη των Πολωνών στην Ελλάδα

4. Πώς εξελίσσονται οι αφίξεις Πολωνών τουριστών στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια και ποιες τάσεις διαμορφώνονται για τα επόμενα χρόνια

-Σύμφωνα με την Ένωση Τουριστικών Γραφείων Πολωνίας, οι κρατήσεις ανέδειξαν και πάλι την Ελλάδα Νο 1 προορισμό των Πολωνών για την καλοκαιρινή περίοδο, με 1.000.000 αφίξεις και μερίδιο αγοράς 35%. Ακολουθεί η Βουλγαρία (με 14,3%) και η Ισπανία (με 13,7%). Όπως αναφέρει η παραπάνω μελέτη, το φετινό ποσοστό αύξησης για την Ελλάδα ανέρχεται στο 19%. 

Σημαντικό είναι επίσης το ότι οι Πολωνοί επισκέπτες φέτος δαπάνησαν 10% περισσότερα χρήματα για τις διακοπές τους στην Ελλάδα, έναντι της Βουλγαρίας και της Ισπανίας όπου η αύξηση κυμάνθηκε μόλις στο 3%.

Η αυξανόμενη κατά κεφαλήν δαπάνη, αυτό το + 10%, των Πολωνών επισκεπτών στην χώρα μας (600-780€), τους κατατάσσει στην 3η θέση μετά τους Αμερικανούς (1.089€) και τους Ρώσους (802€)!

Οι τάσεις για τα επόμενα χρόνια έχουν σίγουρα το κομμάτι του MICE που είναι ένας εξειδικευμένος κλάδος αλλά εξαιρετικά ανερχόμενος και «νέος» για τους Πολωνούς, με μέσο όρο δαπάνης κατ άτομο τα 8000 PLN ανά ταξίδι, όπως αντίστοιχα και ο τουρισμός υπαίθρου και οι εναλλακτικές δραστηριότητες. Στην έκθεσή μας μάλιστα συμμετέχουν παραδοσιακά προορισμοί που έχουν να προσφέρουν ένα ευρύτατο φάσμα εναλλακτικού και ειδικού τουρισμού, και αυτό είναι σημαντικό διότι αφουγκράζονται  τις ανάγκες, όπως αυτές εξελίσσονται του Πολωνού επισκέπτη και είναι εκεί, δίπλα τους, για να τις καλλιεργήσουν και να τις αναπτύξουν. 

Γενικότερα η σφυγμομέτρηση της Πολωνικής αγοράς, σύμφωνα δηλαδή με τα μηνύματα που παίρνουμε από τους μεγαλύτερους τουριστικούς οργανισμούς και tour operators, είναι ότι η Ελλάδα μπορεί να προσελκύσει ακόμη και 1.500.000 επισκέπτες στο εγγύς μέλλον. Γι αυτό όμως πρέπει να προσπαθήσουμε και να δείξουμε συνέπεια και συνέχεια στο έργο μας.   

5. Ποιοι είναι οι πιο δημοφιλείς ελληνικοί προορισμοί για τους Πολωνούς και ποια είναι η καλύτερη πρακτική για μια περιοχή ή έναν προορισμό να ανοίξει αυτήν την αγορά

-Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί των Πολωνών στη χώρα μας είναι το Ηράκλειο Κρήτης – και γενικότερα η Κρήτη, η Ρόδος, η Ζάκυνθος, η Κως, και η Κέρκυρα, και με ανερχόμενους όπως ανέφερα παραπάνω την Ήπειρο και την Πελοπόννησο. 

Η καλύτερη πρακτική που έχουμε να επιδείξουμε, ως τουριστικοί προορισμοί, είναι η σοβαρότητα με την οποία πρέπει να απευθυνόμαστε στον Πολωνό επισκέπτη. Ο Πολωνός τουρίστας έχει απαιτήσεις και εξελίσσεται εφάμιλλος με τον Γερμανό, οικογενειάρχης και σοβαρός. 

Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να αντιμετωπίζουμε με σοβαρότητα την τεράστια αυτή αγορά των 40.000.000 – και όπου προς το παρόν μόνο το 10% ταξιδεύει, με τον απαιτούμενο επαγγελματισμό και συνέπεια. Θα πρέπει αντίστοιχα ο κάθε προορισμός να εμβαθύνει στην ταυτότητά του και σε αυτά που μπορεί να προσφέρει, να έχει υπευθυνότητα και συνέχεια στις σχέσεις που καλλιεργούνται τώρα – τώρα που είμαστε Νο. 1 προορισμός. Στο έργο αυτό συνεισφέρουμε κι εμείς καθώς μέσα από την έκθεση ενδυναμώνονται οι σχέσεις και δημιουργούνται οι κατάλληλες προυποθέσεις για υγιή ανάπτυξη της αγοράς αυτής. 

 

 

 

 

 

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα