Νέοι προορισμοί αναδύονται στην Ανατολική Ευρώπη | Έκθεση Amadeus και UN Tourism

19 Jun 2025, 11:15 | ΜΕΛΕΤΕΣ

TornosNews.gr

Νέοι προορισμοί αναδύονται στην Ανατολική Ευρώπη | Έκθεση Amadeus και UN Tourism

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Σημαντικές αλλαγές στον τουριστικό χάρτη της Ευρώπης φέρνουν στο φως η νέα έκθεση Travel Insights 2025: Focus on Europe της Amadeus σε συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (UN Tourism), βασισμένη σε δεδομένα της πλατφόρμας Amadeus Navigator360™. Καθώς το ενδιαφέρον για ταξίδια με νόημα και αυθεντικές εμπειρίες αυξάνεται, εμφανίζονται δυναμικά στο προσκήνιο νέοι και ανερχόμενοι προορισμοί στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, που προσελκύουν ολοένα και περισσότερους διεθνείς επισκέπτες.

Αζερμπαϊτζάν, Καζακστάν και Τσεχία στην κορυφή της ανόδου

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, το Αζερμπαϊτζάν καταγράφει τη μεγαλύτερη άνοδο μεταξύ των 30 μεγαλύτερων ευρωπαϊκών τουριστικών προορισμών, με τις αεροπορικές κρατήσεις να αυξάνονται κατά 26% την περίοδο Μαΐου 2024 – Απριλίου 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Το Καζακστάν και η Τσεχία καταγράφουν επίσης αξιοσημείωτες αυξήσεις 7% και 6% αντίστοιχα.

«Τα στοιχεία που προκύπτουν από τη συνεργασία μας με τον UN Tourism είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα, με εμφανή την τάση προς λιγότερο παραδοσιακούς προορισμούς. Πρόκειται πιθανώς για αποτέλεσμα της διαφοροποίησης των προτιμήσεων των ταξιδιωτών ή στοχευμένων περιφερειακών στρατηγικών προβολής», δήλωσε ο Javier Campo, Αντιπρόεδρος Εμπορικών Δραστηριοτήτων για την Ευρώπη στη φιλοξενία της Amadeus.

Όπως επισημαίνεται, οι προορισμοί αυτοί μπορούν να ενισχυθούν περαιτέρω μέσω καλύτερης προσβασιμότητας, αυθεντικής προβολής και διαπεριφερειακής συνεργασίας. Πρόκειται για μια ευκαιρία για τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών (DMOs) να κεφαλαιοποιήσουν το αυξανόμενο ενδιαφέρον και να το μετατρέψουν σε πραγματικές επισκέψεις.

Η Δυτική Ευρώπη εξακολουθεί να κυριαρχεί

Παρά τη δυναμική των αναδυόμενων αγορών, οι παραδοσιακοί προορισμοί διατηρούν τη μερίδα του λέοντος. Η Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Γαλλία και η Γερμανία βρίσκονται στην κορυφή των κρατήσεων αεροπορικών εισιτηρίων για το διάστημα Μαΐου 2024 – Απριλίου 2025, με τις δέκα πρώτες χώρες να συγκεντρώνουν το 70,9% των συνολικών αεροπορικών αφίξεων στην Ευρώπη.

Αντίστοιχα, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο συνεισφέρουν από 12% έκαστο στη συνολική διαθέσιμη αεροπορική χωρητικότητα προς την Ευρώπη, επιβεβαιώνοντας τη διαχρονική σημασία τους ως βασικές πύλες εισόδου στην ήπειρο.

Θετικά τα πρόσημα στη φιλοξενία

Η γενική εικόνα της τουριστικής δραστηριότητας στην Ευρώπη εμφανίζεται θετική. Στη Δυτική Ευρώπη – που περιλαμβάνει χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ολλανδία και η Ελβετία – η μέση πληρότητα καταλυμάτων αυξήθηκε ελαφρώς από 67% το 2023 σε 68% το 2024. Παράλληλα, το μέσο ημερήσιο έσοδο ανά δωμάτιο (ADR) αυξήθηκε από $198,32 σε $204,24.

Ανάλογη εικόνα και στη Βόρεια Ευρώπη (Δανία, Σουηδία, Ιρλανδία, Φινλανδία κ.ά.), όπου η πληρότητα ενισχύθηκε από 73% σε 75%, με το ADR να διαμορφώνεται στα $200,74.

Τα θετικά σημάδια ενισχύονται και από την αεροπορική κίνηση, η οποία προβλέπεται να αυξηθεί κατά 6,7% την περίοδο Απριλίου – Οκτωβρίου 2025, γεγονός που υποδηλώνει συνεχιζόμενο ενδιαφέρον των διεθνών αγορών για ταξίδια προς την Ευρώπη.

Η εποχικότητα παραμένει πρόκληση

Παρά την αύξηση της ζήτησης, η εποχικότητα εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση για τον ευρωπαϊκό τουρισμό. Τα στοιχεία της Amadeus δείχνουν πως η διαθεσιμότητα θέσεων είναι σταθερά υψηλότερη από την πραγματική κίνηση κατά το εξάμηνο Απριλίου – Σεπτεμβρίου 2025, υποδηλώνοντας είτε υπερπροσφορά είτε πρόθεση των αεροπορικών εταιρειών να τονώσουν περαιτέρω τη ζήτηση.

«Η εποχική κορύφωση τον Ιούλιο και τον Αύγουστο παραμένει έντονη, όμως υπάρχουν ευκαιρίες για ανάπτυξη του τουρισμού εκτός υψηλής περιόδου. Οι DMO μπορούν να εξετάσουν πρωτοβουλίες για ενίσχυση του τουρισμού όλο τον χρόνο, ώστε να ευθυγραμμιστούν καλύτερα με τη διαθέσιμη αεροπορική χωρητικότητα», σημειώνει ο Campo.

Δεδομένα ως εργαλείο στρατηγικής

Η έκθεση αναδεικνύει τη σημασία της πρόσβασης σε έγκαιρα και ακριβή δεδομένα για τη χάραξη αποτελεσματικών τουριστικών πολιτικών. Ο Γενικός Γραμματέας του UN Tourism, Zurab Pololikashvili, δήλωσε: «Η αξιοποίηση στρατηγικών δεδομένων είναι πιο κρίσιμη από ποτέ για τη διαχείριση του τουρισμού και την προετοιμασία απέναντι σε μια διαρκώς εξελισσόμενη τουριστική πραγματικότητα».

Η πλατφόρμα Amadeus Navigator360™ προσφέρει στους φορείς του τουρισμού μια πανοραμική εικόνα του ταξιδιωτικού κύκλου, ενσωματώνοντας δεδομένα κρατήσεων, αναζητήσεων, προφίλ ταξιδιωτών και προβλέψεων ζήτησης, προσφέροντας εργαλεία ουσιαστικής κατανόησης των αγορών-στόχων και της συμπεριφοράς των επισκεπτών.

Facebook Twitter Linkedin
Amaronda

Buka

Messina

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα