Το νέο πρόσωπο του ταξιδιώτη: Τι αλλάζει το 2025 σύμφωνα με την Expedia
27 May 2025, 14:52 | ΜΕΛΕΤΕΣ
TornosNews.gr
Σε μία εποχή γεωπολιτικής και οικονομικής αστάθειας, η ανάγκη για κατανόηση των ταξιδιωτικών τάσεων είναι πιο κρίσιμη από ποτέ. Σύμφωνα με τη νέα παγκόσμια μελέτη της Expedia Group, 2025 Traveler Value Index, οι προτεραιότητες, τα μέσα έμπνευσης και οι αξίες των ταξιδιωτών έχουν μετατοπιστεί σημαντικά. Η κατανόηση αυτών των αλλαγών θα βοηθήσει καθοριστικά τις δράσεις μάρκετινγκ από τους επαγγελματίες του τουρισμού.
Η επιθυμία για ταξίδια παραμένει ισχυρή
Παρά τις παγκόσμιες προκλήσεις, το 88% των καταναλωτών δηλώνει πως σχεδιάζει ένα ταξίδι αναψυχής μέσα στους επόμενους 12 μήνες, ενώ το 68% σκοπεύει να ταξιδέψει στο εξωτερικό – αύξηση 19% σε σύγκριση με το 2022. Επιπλέον, ένας στους δύο θεωρεί πως τα ταξίδια είναι πιο σημαντικά σήμερα σε σχέση με πριν από πέντε χρόνια. Οι ευέλικτες διακοπές (flexcations) και τα ταξίδια αναψυχής με επαγγελματικό σκοπό (bleisure) αποκτούν δυναμική, καθώς οι ταξιδιώτες επιδιώκουν να συνδυάσουν εργασία και αναψυχή.
Τιμές και αξιοπιστία: διπλή προτεραιότητα
Η τιμή παραμένει σημαντικός παράγοντας, με το 58% των καταναλωτών να δηλώνουν πως θα είναι πιο προσεκτικοί στα έξοδα τους μέσα στον επόμενο χρόνο. Ωστόσο, η εμπιστοσύνη αποδεικνύεται εξίσου κρίσιμη: το 75% είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για καταλύματα με θετικές αξιολογήσεις. Η αξιοπιστία και οι καλές κριτικές γίνονται πλέον βασικό κριτήριο επιλογής.
Η κοινωνική δικτύωση αναδιαμορφώνει την ταξιδιωτική έμπνευση
Τα social media αποκτούν κεντρικό ρόλο στη φάση του ταξιδιωτικού σχεδιασμού. Το 61% των ερωτηθέντων αντλεί πλέον έμπνευση από πλατφόρμες όπως Instagram, TikTok και YouTube – έναντι μόλις 35% το 2022. Επιπλέον, το 73% δηλώνει πως οι συστάσεις influencers επηρέασαν την τελική του απόφαση για κράτηση. Η εμπιστοσύνη σε peer-to-peer περιεχόμενο και «αληθινές» εμπειρίες αναδεικνύεται ως κινητήρια δύναμη.
Οι πόντοι επιβράβευσης αποκτούν μεγαλύτερη αξία
Οι ταξιδιώτες επιθυμούν να αξιοποιήσουν τα προγράμματα πιστότητας στο έπακρο. Το 83% θεωρεί τα ταξίδια ως την κορυφαία κατηγορία εξαργύρωσης πόντων, ενώ το 82% ενδιαφέρεται να κάνει κρατήσεις ταξιδιών μέσω εξωτερικών προγραμμάτων επιβράβευσης – π.χ. πιστωτικών καρτών ή retailers. Το φαινόμενο αυτό υπογραμμίζει την αξία συνεργασιών ανάμεσα σε ταξιδιωτικά brands και επιχειρήσεις άλλων κλάδων.
Γεωγραφικές και γενεακές διαφορές
Τοπικές ιδιαιτερότητες και διαφορές ανά ηλικία επηρεάζουν σημαντικά τις ταξιδιωτικές επιλογές:
- Διεθνή ταξίδια: Οι Κινέζοι (87%), οι Βρετανοί (77%) και οι Γερμανοί (72%) δηλώνουν πρόθεση να ταξιδέψουν στο εξωτερικό τον επόμενο χρόνο.
- Ταξιδιώτες κάτω των 40 ετών: Είναι πιο πιθανό να συνδυάσουν εργασία και αναψυχή και επηρεάζονται έντονα από τα social media. Το 84% δηλώνει πως οι influencers επηρέασαν τις κρατήσεις τους, ενώ το 80% θα πλήρωνε παραπάνω για καταλύματα με καλύτερες αξιολογήσεις.
- Αεροπορικά ταξίδια: Η προτεραιότητα ποικίλλει. Στην Κίνα ζητούν εμπειρίες χωρίς επαφή, στη Γερμανία δίνεται έμφαση σε πλήρεις επιστροφές, ενώ σε Γαλλία, Ιταλία, Καναδά και Αυστραλία κυριαρχεί το κόστος ως βασικός παράγοντας.
- Ενοικίαση αυτοκινήτου: Η τιμή παραμένει κυρίαρχη σε όλες τις αγορές, όμως για τους κάτω των 40, οι κριτικές έχουν σχεδόν την ίδια βαρύτητα.
Τι σημαίνουν όλα αυτά για τα brands;
Για τον Greg Schulze, Chief Commercial Officer της Expedia Group, τα ευρήματα στέλνουν ξεκάθαρο μήνυμα: «Παρά τις προκλήσεις, η επιθυμία για ταξίδια δεν υποχωρεί. Η κατανόηση των νέων αξιών και συμπεριφορών είναι το “κλειδί” για να συνεχίσουμε να προσφέρουμε εξαιρετικές εμπειρίες στους πελάτες μας. Με τα κατάλληλα εργαλεία και συνεργασίες, μπορούμε να αντέξουμε κάθε “καταιγίδα”».
- Η έρευνα "2025 Traveler Value Index" διαμορφώθηκε από την ανάλυση δεδομένων από 11.000 ταξιδιώτες σε 11 αγορές (Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Μεξικό, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ).
διαβάστε ακόμα
-
Αύξηση αφίξεων και διανυκτερεύσεων στα τουριστικά καταλύματα τον Μάιο 2025 17/07 | 12:48
-
ETC: Η Ελλάδα σαρώνει στην προσέλκυση νέων επισκεπτών από την Ευρώπη 17/07 | 07:21
-
Eurobank: Το μοντέλο του ελληνικού τουρισμού μεταβάλλεται - Λιγότερα έσοδα ανά επισκέπτη, περισσότερες αφίξεις 16/07 | 19:33
-
Eurostat: Ένας στους 2 Έλληνες δεν μπορεί να καλύψει το κόστος διακοπών 14/07 | 18:14
-
Επαγγελματικά ταξίδια 2025: Η διάθεση παραμένει, οι προϋπολογισμοί μειώνονται 14/07 | 06:25
-
Μεσόγειος | Οι πρωταθλητές καύσωνα: Στην Ελλάδα πιο "καυτή" η Κέρκυρα, πιο "δροσερή" η Ρόδος 10/07 | 06:59
-
Τουρισμός 2034: Προκλήσεις και ευκαιρίες σε μια αγορά 16 τρισ. δολ. με 30 δισ. ταξίδια 09/07 | 06:10
-
Παγκόσμιος τουρισμός | Τριπλάσια η δαπάνη για ταξίδια αναψυχής μέχρι το 2040 07/07 | 11:38
-
ETC | +16% οι διαμονές των Αμερικανών στην Ελλάδα το β' τρίμηνο, + 3,3% οι διεθνείς αφίξεις στην Ευρώπη 04/07 | 13:42
-
MINDHAUS | Έρευνα για λογαριασμό του Οργανισμού Τουρισμού της Πορτογαλίας 01/07 | 12:22
δημοφιλέστερα
- 1 Η Mayor συστήνει το Cabo, το δεύτερο 5* resort στην Κέρκυρα μέσα σε έναν μήνα 18.07.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 2 Πανεπιστημιακή δίοδος για αποφοίτους Α.Σ.Τ.Ε.: ΚΥΑ ανοίγει τον δρόμο για ανώτατες σπουδές στον τουρισμό 18.07.2025 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 3 Πρόταση Κεφαλογιάννη για visa στους επισκέπτες σε περισσότερες από μία χώρες της ΕΕ 18.07.2025 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 4 Πώς η Κάρπαθος, οι Λειψοί και η Σίφνος διασφαλίζουν το νερό | Ρεπορτάζ του ΤΝ στους 3 Δήμους 19.07.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 5 Εκπτωτική Νύχτα στην Άρτα | Τριήμερη γιορτή με εκπτώσεις, μουσική και δράσεις για όλους 19.07.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 6 SANI FESTIVAL | Εντυπωσιακή πρεμιέρα με την sold-out συναυλία των Buena Vista All Stars 18.07.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 7 Προσεχώς ξενοδοχείο | Διαγωνισμός για διατηρητέο του ΕΦΚΑ στην οδό Βουλής 6 11.07.2025 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 8 Φεστιβάλ Ολύμπου 2025 – Στο προσκήνιο ο πολιτιστικός τουρισμός της Πιερίας 18.07.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 9 Συναγερμός για το κλείσιμο του ΕΟΤ Μαδρίτης | Οι επιπτώσεις στις ισπανόφωνες αγορές - τι λένε στο ΤΝ τουριστικά γραφεία 18.07.2025 | ΑΓΟΡΕΣ
- 10 ΕΤΑΔ: Διαγωνισμός για τη μίσθωση παραθαλάσσιου ακινήτου στην Αχαΐα 18.07.2025 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ