Expedia | Tο 88% των καταναλωτών σχεδιάζουν ταξίδι το επόμενο έτος - ο ρόλος των social media και influencers
20 May 2025, 19:10 | ΜΕΛΕΤΕΣ
TornosNews.gr
- Παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις γεωπολιτικές εντάσεις, η επιθυμία για ταξίδια όχι μόνο παραμένει ισχυρή αλλά ενισχύεται, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Traveler Value Index 2025 της Expedia Group. Η μελέτη –που βασίστηκε σε στοιχεία από 11.000 καταναλωτές σε 11 παγκόσμιες αγορές– επιβεβαιώνει ότι το ταξίδι εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα για τη συντριπτική πλειονότητα των ταξιδιωτών, με το 88% να δηλώνουν ότι σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν τουλάχιστον ένα ταξίδι αναψυχής μέσα στους επόμενους 12 μήνες, ενώ το 68% στοχεύει σε διεθνή ταξίδια, καταγράφοντας αύξηση 19% σε σύγκριση με το 2022.
Η επιθυμία για ταξίδι παραμένει ισχυρή
Το 50% των καταναλωτών πιστεύει ότι τα ταξίδια είναι σήμερα πιο σημαντικά από ό,τι πριν πέντε χρόνια. Η ανάγκη για προσωπική ικανοποίηση, η φυγή από την καθημερινότητα αλλά και οι δυνατότητες για συνδυασμό εργασίας και αναψυχής –μέσω των λεγόμενων «flexcations» και «bleisure trips»– μετασχηματίζουν την έννοια του τουρισμού, ιδιαίτερα για τις νεότερες γενιές.
Social media και influencers αλλάζουν τον τρόπο που επιλέγουμε ταξίδια
Η έρευνα καταγράφει μια αξιοσημείωτη μεταστροφή στην πηγή έμπνευσης των ταξιδιωτών. Πάνω από 6 στους 10 καταναλωτές (61%) χρησιμοποιούν πλέον τα social media για να αντλήσουν ιδέες για προορισμούς και εμπειρίες – υπερδιπλάσιο ποσοστό σε σχέση με το 2022 (35%).
Ακόμη πιο καθοριστική είναι η επιρροή των influencers: το 73% δηλώνει ότι έχει επηρεαστεί από σχετικές προτάσεις κατά τη λήψη ταξιδιωτικής απόφασης, ενώ το ποσοστό αυτό φτάνει το 84% στους ταξιδιώτες κάτω των 40 ετών. Το φαινόμενο αναδεικνύει την ανάγκη των τουριστικών επιχειρήσεων να επενδύσουν σε αυθεντικό, peer-driven περιεχόμενο και ψηφιακή παρουσία.
Πίστη και ανταμοιβή: η νέα αξία της πιστότητας
Οι προγράμματα πιστότητας διατηρούν τη δυναμική τους ως βασικό εργαλείο κράτησης και διατήρησης πελατών. Το 83% των καταναλωτών δηλώνει ότι θέλει να εξαργυρώσει πόντους για ταξίδια, ενώ το 82% ενδιαφέρεται να κάνει κράτηση μέσω μη ταξιδιωτικών loyalty προγραμμάτων, όπως πιστωτικές κάρτες ή retailers.
Η επέκταση των επιλογών εξαργύρωσης εκτός του στενού πλαισίου τουριστικών υπηρεσιών, ανοίγει νέες ευκαιρίες για συνεργασίες μεταξύ επιχειρήσεων λιανικής και ταξιδιωτικών παρόχων.
Τι μετράει περισσότερο; Η τιμή ή η εμπιστοσύνη;
Παρά τον εντεινόμενο προβληματισμό για τα κόστη, η τιμή δεν είναι ο μόνος καθοριστικός παράγοντας. Το 58% δηλώνει ότι θα είναι πιο προσεκτικό με τις δαπάνες τους επόμενους 12 μήνες, ωστόσο το 75% είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερα για καταλύματα με καλύτερες κριτικές.
Ειδικά οι νεότερες ηλικίες αποδίδουν τεράστια σημασία στην εμπιστοσύνη που εμπνέουν οι κριτικές: το 80% όσων είναι κάτω των 40 ετών δηλώνει ότι προτιμά να πληρώσει παραπάνω εάν το κατάλυμα έχει θετικά σχόλια.
Γεωγραφικές και γενεακές διαφοροποιήσεις
Η έρευνα καταγράφει αξιοσημείωτες διαφοροποιήσεις ανάλογα με τη γεωγραφία και την ηλικία:
- Οι ταξιδιώτες από την Κίνα (87%), το Ηνωμένο Βασίλειο (77%) και τη Γερμανία (72%) εμφανίζονται περισσότερο θετικοί σε διεθνή ταξίδια.
- Οι καταναλωτές κάτω των 40 προτιμούν υβριδικά ταξίδια (bleisure), προσδοκούν εμπειρίες με τεχνολογική υποστήριξη και επηρεάζονται περισσότερο από τα social media.
- Στις αεροπορικές μετακινήσεις, οι προτεραιότητες ποικίλλουν: οι Κινέζοι επιζητούν ανέπαφες εμπειρίες, οι Γερμανοί εστιάζουν στις ευέλικτες ακυρώσεις, ενώ οι Καναδοί, Αυστραλοί, Γάλλοι και Ιταλοί δίνουν έμφαση στην τιμή.
- Στην ενοικίαση αυτοκινήτων, η τιμή είναι καθοριστικός παράγοντας διεθνώς, αλλά οι νέοι καταναλωτές δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις αξιολογήσεις των χρηστών.
Τι σημαίνουν όλα αυτά για τους επαγγελματίες του τουρισμού
Τα ευρήματα της έρευνας δημιουργούν έναν νέο «χάρτη» για την τουριστική βιομηχανία. Οι επαγγελματίες οφείλουν να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες προσδοκίες, επενδύοντας:
- Στην ψηφιακή τους παρουσία και τη συνεργασία με influencers.
- Στη βελτίωση της εμπειρίας πελάτη, με έμφαση στην εμπιστοσύνη, την ευελιξία και τη διαφάνεια.
- Σε προγράμματα πιστότητας, με στρατηγικές συνεργασίες και πολυκαναλικές δυνατότητες εξαργύρωσης.
Όπως δήλωσε ο Greg Schulze, Chief Commercial Officer της Expedia Group, «παρά τις προκλήσεις, η επιθυμία για ταξίδι δεν εξασθενεί. Με τις σωστές πληροφορίες και τα κατάλληλα εργαλεία, μπορούμε να δημιουργήσουμε αξέχαστες εμπειρίες για τους ταξιδιώτες και να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα του τουριστικού τομέα».
διαβάστε ακόμα
-
Στα 2,16 δισ. οι εισπράξεις για τον Ελληνικό τουρισμό το α’ τετράμηνο 23/06 | 17:48
-
Νέοι προορισμοί αναδύονται στην Ανατολική Ευρώπη | Έκθεση Amadeus και UN Tourism 19/06 | 11:15
-
Το 52% των Ελλήνων δεν θα κάνει φέτος διακοπές | Η οικονομία κυριαρχεί στους υπόλοιπους 18/06 | 12:21
-
Η Ελλάδα στο top10 των πιο προσβάσιμων χωρών στην Ευρώπη για ψηφιακούς νομάδες 12/06 | 04:11
-
Έρευνα Visa | Παραλίες, πολιτισμός και γραφικοί προορισμοί ελκύουν τους τουρίστες στην Ελλάδα 10/06 | 14:28
-
ΕΛΣΤΑΤ | α' τρίμηνο: + ο τζίρος στα καταλύματα, - στην εστίαση 28/05 | 13:43
-
H Booking.com αποκαλύπτει πού και πώς θα ταξιδέψουν οι τουρίστες αυτό το καλοκαίρι 27/05 | 13:25
-
Το νέο πρόσωπο του ταξιδιώτη: Τι αλλάζει το 2025 σύμφωνα με την Expedia 27/05 | 14:52
-
Πώς το φύλο και η εμφάνιση των ρομπότ επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις των πελατών 09/05 | 11:44
-
Ελληνικός Τουρισμός | Εθνική Τράπεζα: + 3-5% οι αφίξεις το 2025- Οι μακρινές αγορές καθορίζουν το μέλλον 20/05 | 13:21
δημοφιλέστερα
- 1 ΕΤΑΔ | Ο πλειοδότης του εμβληματικού κτηρίου Ασάνη στην Κέρκυρα 23.06.2025 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 2 Νέο 5άστερο ξενοδοχείο 762 κλινών στη Ρόδο 22.06.2025 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 3 Βαρκελώνη: Πρωτεύουσα του υπερτουρισμού – και της τουρισμοφοβίας 23.06.2025 | ΚΟΣΜΟΣ
- 4 Άννα Καραμανλή | Στρατηγική ανάπτυξη με άξονα την “Αθέατη Ελλάδα” 23.06.2025 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 5 Μοντέλο Ιταλίας και στην Ελλάδα - Διαγωνισμός για μίσθωση ξενώνα έναντι 100 ευρώ μηνιαίως 21.06.2025 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 6 Θέμα χρόνου οι συγχωνεύσεις στον κλάδο της φιλοξενίας στην Ελλάδα 23.06.2025 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 7 Tο τοπίο των στρατηγικών επενδύσεων στην Ελλάδα 23.06.2025 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- 8 Μοναδική εμπειρία στον Έβρο προσφέρει το Λεβάντα ΦΕΣΤ 24.06.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 9 «Επνίγη ενώ εκολύμβα» | Δύο θάνατοι λουομένων στην Κρήτη μέσα σε μία ημέρα 23.06.2025 | ΚΟΙΝΩΝΙΑ
- 10 Στα 2,16 δισ. οι εισπράξεις για τον Ελληνικό τουρισμό το α’ τετράμηνο 23.06.2025 | ΜΕΛΕΤΕΣ