Booking.com | Όχι στον περιορισμό των τουριστών, ναι σε επενδύσεις υποδομών

23 Apr 2025, 14:45 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

TornosNews.gr

Booking.com | Όχι στον περιορισμό των τουριστών, ναι σε επενδύσεις υποδομών

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Φιλοξενία με Αξία για όλους

Το 53% των διεθνών ταξιδιωτών είναι πλέον ευαισθητοποιημένοι απέναντι στις επιπτώσεις του τουρισμού όχι μόνο στο περιβάλλον, αλλά και στις τοπικές κοινωνίες. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την 10η έκδοση της ετήσιας έρευνας της Booking.com, που διερευνά τις στάσεις και τις προθέσεις των καταναλωτών σε σχέση με τον κοινωνικό και οικολογικό αντίκτυπο των ταξιδιών. 

Τα υπόλοιπα συμπεράσματα:

  • Οι τοπικές κοινωνίες βλέπουν τα οφέλη, αλλά και τις προκλήσεις του τουρισμού

Το 57% θεωρεί ότι ο τουρισμός έχει θετικό αντίκτυπο στον τόπο τους. Ωστόσο, οι κάτοικοι επισημαίνουν ζητήματα όπως η κυκλοφοριακή συμφόρηση (38%), η ρύπανση (35%), ο υπερπληθυσμός (30%) και η αύξηση του κόστους ζωής (29%).

  • Όχι σε περιορισμό επισκεπτών – Ναι σε επενδύσεις στις υποδομές

Μόλις το 16% υποστηρίζει τον περιορισμό του αριθμού των τουριστών. Αντίθετα, η πλειοψηφία ζητά βελτιώσεις σε μεταφορές (38%), διαχείριση απορριμμάτων (37%) και προστασία του περιβάλλοντος (32%).

  • Οι ταξιδιώτες θέλουν να “αφήνουν τον τόπο καλύτερο από ό,τι τον βρήκαν”

Το 69% επιθυμεί να έχει θετική επίδραση στους προορισμούς που επισκέπτεται, ενώ το 73% θέλει τα χρήματα που ξοδεύει να ωφελούν άμεσα την τοπική οικονομία. Το 77% αναζητά αυθεντικές εμπειρίες, συνδεδεμένες με τον τοπικό πολιτισμό.

  • Οι περιβαλλοντικές συνήθειες γίνονται πλέον ρουτίνα

Η βιωσιμότητα είναι σημαντική για το 84% των ταξιδιωτών. Από το 2016 έως σήμερα, η συνειδητοποίηση αυξήθηκε εντυπωσιακά: από το 42% που πίστευαν ότι ταξιδεύουν βιώσιμα, φτάσαμε στο 93% το 2025. Πρακτικές όπως η απενεργοποίηση θέρμανσης/κλιματισμού όταν λείπουν εφαρμόζονται από το 67% των ταξιδιωτών.

  • Τεχνολογία και καινοτομία για βιώσιμο τουρισμό

Η Booking.com επενδύει σε τεχνολογίες που ενισχύουν τις υπεύθυνες επιλογές, αναδεικνύοντας καταλύματα με ανεξάρτητες πιστοποιήσεις βιωσιμότητας και προωθώντας την ενσωμάτωση των τοπικών κοινωνιών στον τουριστικό κύκλο.

Μεθοδολογία

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2025 σε 32.000 ταξιδιώτες από 34 χώρες. Συμμετείχαν άτομα 18+ που ταξίδεψαν τουλάχιστον μία φορά το προηγούμενο έτος και σκοπεύουν να ταξιδέψουν το 2025.

Facebook Twitter Linkedin
Vavoulas.com

Φιλοξενία με Αξία για όλους

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα