Expedia | O αθλητικός τουρισμός αντιπροσωπεύει το 10% της παγκόσμιας τουριστικής δαπάνης

16 Apr 2025, 12:41 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

TornosNews.gr

Expedia | O αθλητικός τουρισμός αντιπροσωπεύει το 10% της παγκόσμιας τουριστικής δαπάνης

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Φιλοξενία με Αξία για όλους
  • Νέα έρευνα της Expedia Group αποκαλύπτει ότι ο αθλητικός τουρισμός εξελίσσεται σε κινητήριο δύναμη για τον παγκόσμιο τουρισμό, ανοίγοντας τεράστιες ευκαιρίες για τους επαγγελματίες του κλάδου.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Expedia Group, ο αθλητικός τουρισμός αντιπροσωπεύει ήδη το 10% της παγκόσμιας τουριστικής δαπάνης και προβλέπεται να φτάσει το εντυπωσιακό ποσό του 1,3 τρισ. δολαρίων έως το 2032. Με γεγονότα όπως το Παγκόσμιο Κύπελλο FIFA 2026 και οι Ολυμπιακοί Αγώνες σε Ιταλία και Λος Άντζελες στον ορίζοντα, η δυναμική του τομέα ενισχύεται συνεχώς.

Η έρευνα καταδεικνύει πως τα αθλητικά ταξίδια είναι πολύ περισσότερα από την παρακολούθηση ενός αγώνα. Λειτουργούν ως ευκαιρίες σύνδεσης με φίλους και οικογένεια, με θετικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία. Το 35% των ταξιδιωτών πήγε με φίλους, το 34% με σύντροφο και το 33% με την οικογένεια.

Η άνοδος του γυναικείου αθλητισμού

Αν και το ποδόσφαιρο κυριαρχεί ως κύριος λόγος μετακίνησης, η έρευνα αναδεικνύει μια σημαντική άνοδο στον τουρισμό που συνδέεται με γυναικεία αθλητικά γεγονότα. Ειδικότερα, οι νεότερες γενιές σπάνε τα στερεότυπα: Το 24% των ατόμων 16-34 ετών παρακολούθησε μικτού φύλου αθλητικά γεγονότα, ενώ το 12% παρακολούθησε αποκλειστικά γυναικεία γεγονότα — ποσοστά υψηλότερα από τον μέσο όρο.

Εκδηλώσεις όπως το Women’s European Championship, το Rugby World Cup και το Solheim Cup αποτελούν πλέον ιδανικές ευκαιρίες για τους παρόχους ταξιδιωτικών υπηρεσιών να αναπτύξουν στοχευμένες καμπάνιες.

Παγκόσμιο κοινό – παγκόσμιες ευκαιρίες

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι φίλαθλοι δεν διστάζουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό: Το 44% έκανε διεθνές ταξίδι για τον τελευταίο του αγώνα, ποσοστό που αγγίζει το 56% στους 16-34 ετών. Ο Καναδάς, η Γερμανία και η Γαλλία πρωτοστατούν στις διεθνείς μετακινήσεις.

Παράλληλα, το 60% των ταξιδιωτών που έκαναν πολυήμερο ταξίδι επισκέφθηκαν και άλλους προορισμούς πέραν της πόλης του αγώνα. Το 81% όσων έκλεισαν διαμονή επισκέφθηκαν άλλες περιοχές, είτε εντός χώρας είτε και στο εξωτερικό.

Οικονομική ώθηση στις τοπικές κοινωνίες

Οι αθλητικοί ταξιδιώτες είναι ιδιαίτερα δαπανηροί: Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, ξοδεύουν κατά μέσο όρο πάνω από $1.500. Το κόστος εισιτηρίων κυμάνθηκε στα $300, τα αεροπορικά εισιτήρια ξεπέρασαν τα $420 και τα καταλύματα τα $480, ενώ επιπλέον $370 δαπανήθηκαν σε φαγητό και αγορές.

Το επόμενο 12μηνο, οι ταξιδιώτες αναμένουν να δαπανήσουν πάνω από $1.200 για ένα αθλητικό ταξίδι, γεγονός που καταδεικνύει την ανάγκη προετοιμασίας από τους τουριστικούς παρόχους.

Στρατηγικές για μέγιστα έσοδα

Κατά τη διάρκεια "συμπιεσμένων" περιόδων ζήτησης, οι πάροχοι καλούνται να υιοθετήσουν δυναμικές στρατηγικές τιμολόγησης, ώστε να αποφευχθούν ακυρώσεις και να μεγιστοποιηθούν οι πληρότητες. Σύμφωνα με τον Greg Schulze, Chief Commercial Officer της Expedia Group, «ο αθλητικός τουρισμός έχει εξελιχθεί σε καταλύτη εμπειριών, οικονομικής ενίσχυσης και ταξιδιωτικών ευκαιριών».

Η μελέτη προτείνει λύσεις όπως δυναμική τιμολόγηση, στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες και σύνθετα ταξιδιωτικά πακέτα, που απευθύνονται σε ένα κοινό ενθουσιωδών και γενναιόδωρων καταναλωτών.

Facebook Twitter Linkedin
Vavoulas.com

Φιλοξενία με Αξία για όλους

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα