Αθλητικός τουρισμός | Μια αγορά 1,3 τρισ.δολ.
09 Apr 2025, 10:56 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
TornosNews.gr
- Ο αθλητικός τουρισμός εξελίσσεται σε έναν από τους πιο δυναμικούς και αποδοτικούς τομείς του διεθνούς τουρισμού, λειτουργώντας ως «καταλύτης» για ευρύτερες ταξιδιωτικές εμπειρίες και δημιουργώντας νέες προοπτικές για τους επαγγελματίες του κλάδου, σύμφωνα με νέα έρευνα της Expedia.
Ο κλάδος αντιπροσωπεύει ήδη το 10% της παγκόσμιας τουριστικής δαπάνης και εκτιμάται ότι θα αγγίξει το εντυπωσιακό ποσό του $1,3 τρισ. εντός του 2025.
Η δυναμική αυτή ενισχύεται από τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα που πλησιάζουν, όπως το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου το 2026 σε ΗΠΑ, Καναδά και Μεξικό, οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες του 2026 στην Ιταλία, αλλά και οι Θερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες του 2028 στο Λος Άντζελες.
Νέες συνήθειες, νέα κοινά, νέες ευκαιρίες
Η μελέτη, που βασίστηκε σε δείγμα 2.000 ταξιδιωτών από Αυστραλία, Καναδά, Γαλλία, Γερμανία, Ιαπωνία, Μεξικό, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ, αποκαλύπτει ότι:
- Το 44% των φιλάθλων ταξιδεύει διεθνώς για να παρακολουθήσει αθλητικά γεγονότα – ποσοστό που αυξάνεται σε 56% για τις ηλικίες 16–34.
- Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες (60%) επιλέγουν να διαμείνουν εκτός των πόλεων που φιλοξενούν τα γεγονότα, διαχέοντας τα οικονομικά οφέλη σε ευρύτερες περιοχές.
- Η μέση δαπάνη ανά αθλητικό ταξίδι ξεπερνά τα $1.500 ανά άτομο.
- Οι περισσότεροι συνδυάζουν την εμπειρία με αγαπημένα πρόσωπα: 35% ταξιδεύουν με φίλους, 34% με σύντροφο και 33% με οικογένεια.
- Επιπλέον, οι φίλαθλοι δεν περιορίζονται μόνο στον τόπο του αγώνα: το 81% επισκέπτεται και άλλους προορισμούς κατά το ταξίδι του, είτε εντός της ίδιας χώρας (30%) είτε στο εξωτερικό (21%).
Άνοδος του ενδιαφέροντος για γυναικεία και μικτά αθλητικά γεγονότα
Παρότι το ανδρικό ποδόσφαιρο κυριαρχεί στα περισσότερα κράτη, το πραγματικό πεδίο ανάπτυξης εντοπίζεται στα γυναικεία και μεικτά αθλητικά γεγονότα. Συγκεκριμένα:
- 71% των ταξιδιών αφορούσαν ανδρικά αθλητικά γεγονότα.
- Στις ηλικίες 16–34, το 24% παρακολούθησε μεικτά γεγονότα και το 12% γυναικεία.
Οι νέες γενιές αλλάζουν σταδιακά το τοπίο, ανοίγοντας τον δρόμο για έναν πιο συμπεριληπτικό και πολυδιάστατο αθλητικό τουρισμό.
Στρατηγική αξιοποίηση του φαινομένου
Σύμφωνα με τον Chief Commercial Officer της Expedia Group, Greg Schulze, «ο αθλητικός τουρισμός έχει εξελιχθεί πολύ πέρα από την απλή παρακολούθηση αγώνων. Οι ταξιδιώτες δημιουργούν πλούσια προγράμματα με πολλούς προορισμούς και εμπειρίες, επενδύοντας σε αναμνήσεις με αγαπημένα τους πρόσωπα».
Ο ίδιος σημειώνει πως για να επωφεληθούν οι επαγγελματίες του τουρισμού από αυτή τη «χρυσή» ευκαιρία, πρέπει να υιοθετήσουν στρατηγικές λύσεις όπως:
- Δυναμική τιμολόγηση με βάση δεδομένα (data-driven pricing),
- Εστιασμένη διαφήμιση σε ταξιδιώτες υψηλής δαπάνης,
- Δημιουργία ολοκληρωμένων πακέτων που συνδυάζουν διαμονή, εμπειρίες και μεταφορές.
Διαπίστωση: Ο αθλητικός τουρισμός δεν είναι πλέον «ειδική» ή «δευτερεύουσα» μορφή ταξιδιού – είναι ένας ανερχόμενος πυλώνας ανάπτυξης για τον παγκόσμιο τουρισμό. Οι προορισμοί και οι επιχειρήσεις που θα αξιοποιήσουν τα δεδομένα και τις τάσεις, θα είναι αυτοί που θα κεφαλαιοποιήσουν τη νέα αυτή δυναμική.
διαβάστε ακόμα
-
Eurostat: Υψηλή η αποδοτικότητα της εργασίας σε τουρισμό και εστίαση στην Ελλάδα 13/05 | 06:34
-
Πώς το φύλο και η εμφάνιση των ρομπότ επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις των πελατών 09/05 | 11:44
-
Alpha Bank | Οι επιπτώσεις στον ελληνικό τουρισμό των δασμών Τραμπ 08/05 | 13:49
-
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Οι οριστικές επιδόσεις σε έσοδα, αφίξεις, κρουαζιέρα, περιφέρειες 08/05 | 14:53
-
Η Sojern αποκαλύπτει τις ταξιδιωτικές τάσεις για το καλοκαίρι του 2025 07/05 | 13:00
-
Τουρισμός: Πόσα ξοδεύουν οι τουρίστες στην Ελλάδα – Κι όμως, είμαστε πίσω από τη Ρουμανία και τη Σερβία! 05/05 | 07:08
-
Ελληνικός τουρισμός - γ΄τρίμηνο | Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το 97% των αφίξεων 30/04 | 07:05
-
Ελληνικός τουρισμός/ Webhotelier: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι στις online κρατήσεις για το 2025 27/04 | 07:14
-
Οι Έλληνες ταξίδεψαν (πολύ!) το 2024 – Πού πήγαν, πόσα ξόδεψαν 26/04 | 06:30
-
Booking.com | Όχι στον περιορισμό των τουριστών, ναι σε επενδύσεις υποδομών 23/04 | 14:45
δημοφιλέστερα
- 1 Hilton | Η ποιοτική φιλοξενία ξεκινά (και τελειώνει) με ένα χαμόγελο 13.05.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 2 10% περισσότερα ταξίδια από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι | Allianz Partners 14.05.2025 | ΑΓΟΡΕΣ
- 3 Δημήτρης Πτωχός | Πελοπόννησος ένας προορισμός για όλους 13.05.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 4 Δήμος Ρόδου: Βραβεία σε Ινδό φιλάνθρωπο και ζευγάρι Ολλανδών τουριστών- φίλων του νησιού 13.05.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 5 Καλαμαριά | «Όχι» στον αποκλεισμό της από τον σχεδιασμό ανάπτυξης του παραλιακού μετώπου 13.05.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 6 Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο ΕΒΕΑ | Σύνδεση του τουρισμού με το εμπόριο και τη μεταποίηση 13.05.2025 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 7 Celestyal: Διπλασιασμός των προσεγγίσεων στη Ντόχα και ενίσχυση της συνεργασίας με το Κατάρ 13.05.2025 | ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
- 8 Η TUI χρησιμοποιεί πτήσεις τρίτων για να ενισχύσει την επιμήκυνση της σεζόν 13.05.2025 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 9 Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για υποδομές στάθμευσης τροχόσπιτων ζητεί η Έλενα Κουντουρά 13.05.2025 | ΠΟΛΙΤΙΚΗ
- 10 ΕΟΤ: Προβολή της Ελλάδας στη Σουηδία ως προορισμού για silver τουρισμό 13.05.2025 | ΕΟΤ