Deloitte: Οι τάσεις που ενισχύουν τη ζήτηση για ταξίδια
07 Apr 2025, 14:30 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
TornosNews.gr
- Η ζήτηση για ταξίδια αναμένεται να παραμείνει ισχυρή και το 2025, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Deloitte Development. Η μελέτη εστιάζει σε τέσσερις βασικές τάσεις που καλούνται να διαχειριστούν οι επιχειρήσεις του κλάδου, προκειμένου να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις ευκαιρίες της νέας χρονιάς – από την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης μέχρι τις επιδράσεις της νέας κυβέρνησης των ΗΠΑ.
Τι τροφοδοτεί τη ζήτηση για ταξίδια
Από τη λήξη των περιορισμών της πανδημίας, η ταξιδιωτική δραστηριότητα γνώρισε απότομη άνοδο και όλα δείχνουν ότι η δυναμική αυτή θα συνεχιστεί. Κατά την πρόσφατη εορταστική περίοδο, οι Αμερικανοί σχεδίασαν περισσότερα και μακρύτερα ταξίδια, με αυξημένες δαπάνες σε σχέση με το 2023. Η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια των ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 7% την περίοδο 20 Δεκεμβρίου – 5 Ιανουαρίου.
Τρεις κύριοι παράγοντες αυξημένης ζήτησης:
- Νέες προτεραιότητες μετά την πανδημία: Πολλοί ταξιδιώτες δήλωσαν ότι θα αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους για ταξίδια, καθώς το 40% αυτών θεωρεί πλέον τα ταξίδια σημαντικότερα στη ζωή τους.
- Η εργασία εν κινήσει ως νέα πραγματικότητα: Το ποσοστό των ταξιδιωτών που εργάζονται κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου ταξιδιού τους αυξήθηκε από το 33% στο 50%, δείχνοντας ότι ο συνδυασμός δουλειάς και ταξιδιού καθιερώνεται ως τρόπος ζωής.
- Θετική οικονομική προοπτική: Το 37% των Αμερικανών δήλωσε ότι η οικονομική τους κατάσταση είναι καλύτερη σε σχέση με το προηγούμενο έτος (έναντι 31% το 2023).
Προκλήσεις και ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις του τουρισμού
Για να κεφαλαιοποιήσουν τη ζήτηση, οι τουριστικές επιχειρήσεις καλούνται να διαχειριστούν μια σειρά μεταβαλλόμενων παραμέτρων:
1. Επιτάχυνση της τεχνητής νοημοσύνης (AI)
Η AI εφαρμόζεται πλέον σε ποικίλες πτυχές του τουρισμού: από την εξυπηρέτηση πελατών και τη διαχείριση λειτουργιών, μέχρι τη συντήρηση και την εμπειρία κράτησης. Οι επιχειρήσεις δοκιμάζουν λύσεις που αναμένεται να μεταμορφώσουν τόσο τη λειτουργία τους όσο και την εμπειρία του ταξιδιώτη – από την εξατομικευμένη επικοινωνία με πελάτες ξενοδοχείων μέχρι τη διαχείριση εσόδων αεροπορικών εταιρειών.
2. Εξατομίκευση εμπειριών
Η εξατομικευμένη πώληση εμπειριών αποτελεί κεντρική στρατηγική για ξενοδόχους και αεροπορικές. Οι έννοιες όπως "modern retailing" για τις αεροπορικές και "attribute-based selling" στη φιλοξενία αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία. Οι online ταξιδιωτικοί πράκτορες επενδύουν στο λεγόμενο “connected trip” – μια ενιαία εμπειρία που ενσωματώνει όλες τις φάσεις του ταξιδιού.
3. Ανισορροπία εισερχόμενου και εξερχόμενου τουρισμού
Ενώ οι διεθνείς ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ έχουν επανέλθει δυναμικά, οι επισκέψεις προς τις ΗΠΑ παραμένουν κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Η προσαρμογή της στρατηγικής μάρκετινγκ, η στόχευση αναδυόμενων αγορών (π.χ. Ινδία) και η διευκόλυνση της έκδοσης visa είναι κάποιες από τις προτάσεις για την ενίσχυση του εισερχόμενου τουρισμού.
4. Η νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ
Η αλλαγή κυβέρνησης φέρνει και νέες πολιτικές που ενδέχεται να επηρεάσουν τον τουριστικό τομέα. Ο νέος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει προτείνει σειρά αλλαγών, όπως μειώσεις φόρων, δασμούς και ρυθμίσεις για τις αεροπορικές εξαγορές, που μπορούν να έχουν άμεσες συνέπειες στη λειτουργία των επιχειρήσεων του κλάδου.
διαβάστε ακόμα
-
Mastercard | Οι ταξιδιωτικές τάσεις το 2025- στο επίκεντρο τα «ταξίδια με σκοπό» 15/05 | 12:24
-
Eurostat: Υψηλή η αποδοτικότητα της εργασίας σε τουρισμό και εστίαση στην Ελλάδα 13/05 | 06:34
-
Πώς το φύλο και η εμφάνιση των ρομπότ επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις των πελατών 09/05 | 11:44
-
Alpha Bank | Οι επιπτώσεις στον ελληνικό τουρισμό των δασμών Τραμπ 08/05 | 13:49
-
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Οι οριστικές επιδόσεις σε έσοδα, αφίξεις, κρουαζιέρα, περιφέρειες 08/05 | 14:53
-
Η Sojern αποκαλύπτει τις ταξιδιωτικές τάσεις για το καλοκαίρι του 2025 07/05 | 13:00
-
Τουρισμός: Πόσα ξοδεύουν οι τουρίστες στην Ελλάδα – Κι όμως, είμαστε πίσω από τη Ρουμανία και τη Σερβία! 05/05 | 07:08
-
Ελληνικός τουρισμός - γ΄τρίμηνο | Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το 97% των αφίξεων 30/04 | 07:05
-
Ελληνικός τουρισμός/ Webhotelier: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι στις online κρατήσεις για το 2025 27/04 | 07:14
-
Οι Έλληνες ταξίδεψαν (πολύ!) το 2024 – Πού πήγαν, πόσα ξόδεψαν 26/04 | 06:30
δημοφιλέστερα
- 1 Μήνυμα αφύπνισης από τον πρόεδρο της ΠΟΞ | «Ο τουρισμός δεν μπορεί να λειτουργεί στον αυτόματο πιλότο» 18.05.2025 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 2 Προβολή της Πιερίας στην αγορά της Σερβίας 17.05.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 3 Skyros Sports Festival στη Σκύρο 18.05.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 4 Ιωάννινα | Υποδοχή των τουριστών τσάρτερ τη Δευτέρα με γεύσεις Ηπείρου 18.05.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 5 “Express Visa” | Ισχυρό στήριγμα των οικονομιών νησιών του Αιγαίου από Τουρκους τουρίστες 18.05.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 6 FAZ: «Ευχαριστούμε Κλαυδία!» 17.05.2025 | ΚΟΙΝΩΝΙΑ
- 7 Χίος | Προτεινόμενος προορισμός στη χειμερινή κρουαζιέρα στη Μεσόγειο 18.05.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 8 Οι 10 πιο πολυσύχναστες διεθνείς αεροπορικές διαδρομές στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2025 11.05.2025 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 9 Οι τουρίστες με αυτοκινούμενα φεύγουν από την Ελλάδα | Χάνεται μια σημαντική αγορά- Δηλώσεις στο ΤΝ 07.05.2025 | ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
- 10 «Ώρα για ένα Παγκόσμιο Ταμείο Ανθεκτικότητας στον Τουρισμό» 16.04.2025 | ΠΡΟΣΩΠΑ