Deloitte: Οι τάσεις που ενισχύουν τη ζήτηση για ταξίδια

07 Apr 2025, 14:30 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

TornosNews.gr

Deloitte: Οι τάσεις που ενισχύουν τη ζήτηση για ταξίδια

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Φιλοξενία με Αξία για όλους
  • Η ζήτηση για ταξίδια αναμένεται να παραμείνει ισχυρή και το 2025, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Deloitte Development. Η μελέτη εστιάζει σε τέσσερις βασικές τάσεις που καλούνται να διαχειριστούν οι επιχειρήσεις του κλάδου, προκειμένου να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις ευκαιρίες της νέας χρονιάς – από την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης μέχρι τις επιδράσεις της νέας κυβέρνησης των ΗΠΑ.

 
Τι τροφοδοτεί τη ζήτηση για ταξίδια

Από τη λήξη των περιορισμών της πανδημίας, η ταξιδιωτική δραστηριότητα γνώρισε απότομη άνοδο και όλα δείχνουν ότι η δυναμική αυτή θα συνεχιστεί. Κατά την πρόσφατη εορταστική περίοδο, οι Αμερικανοί σχεδίασαν περισσότερα και μακρύτερα ταξίδια, με αυξημένες δαπάνες σε σχέση με το 2023. Η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια των ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 7% την περίοδο 20 Δεκεμβρίου – 5 Ιανουαρίου.

Τρεις κύριοι παράγοντες αυξημένης ζήτησης:

  • Νέες προτεραιότητες μετά την πανδημία: Πολλοί ταξιδιώτες δήλωσαν ότι θα αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους για ταξίδια, καθώς το 40% αυτών θεωρεί πλέον τα ταξίδια σημαντικότερα στη ζωή τους.
  • Η εργασία εν κινήσει ως νέα πραγματικότητα: Το ποσοστό των ταξιδιωτών που εργάζονται κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου ταξιδιού τους αυξήθηκε από το 33% στο 50%, δείχνοντας ότι ο συνδυασμός δουλειάς και ταξιδιού καθιερώνεται ως τρόπος ζωής.
  • Θετική οικονομική προοπτική: Το 37% των Αμερικανών δήλωσε ότι η οικονομική τους κατάσταση είναι καλύτερη σε σχέση με το προηγούμενο έτος (έναντι 31% το 2023).
     
    Προκλήσεις και ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις του τουρισμού

Για να κεφαλαιοποιήσουν τη ζήτηση, οι τουριστικές επιχειρήσεις καλούνται να διαχειριστούν μια σειρά μεταβαλλόμενων παραμέτρων:

1. Επιτάχυνση της τεχνητής νοημοσύνης (AI)

Η AI εφαρμόζεται πλέον σε ποικίλες πτυχές του τουρισμού: από την εξυπηρέτηση πελατών και τη διαχείριση λειτουργιών, μέχρι τη συντήρηση και την εμπειρία κράτησης. Οι επιχειρήσεις δοκιμάζουν λύσεις που αναμένεται να μεταμορφώσουν τόσο τη λειτουργία τους όσο και την εμπειρία του ταξιδιώτη – από την εξατομικευμένη επικοινωνία με πελάτες ξενοδοχείων μέχρι τη διαχείριση εσόδων αεροπορικών εταιρειών.

2. Εξατομίκευση εμπειριών

Η εξατομικευμένη πώληση εμπειριών αποτελεί κεντρική στρατηγική για ξενοδόχους και αεροπορικές. Οι έννοιες όπως "modern retailing" για τις αεροπορικές και "attribute-based selling" στη φιλοξενία αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία. Οι online ταξιδιωτικοί πράκτορες επενδύουν στο λεγόμενο “connected trip” – μια ενιαία εμπειρία που ενσωματώνει όλες τις φάσεις του ταξιδιού.

3. Ανισορροπία εισερχόμενου και εξερχόμενου τουρισμού

Ενώ οι διεθνείς ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ έχουν επανέλθει δυναμικά, οι επισκέψεις προς τις ΗΠΑ παραμένουν κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Η προσαρμογή της στρατηγικής μάρκετινγκ, η στόχευση αναδυόμενων αγορών (π.χ. Ινδία) και η διευκόλυνση της έκδοσης visa είναι κάποιες από τις προτάσεις για την ενίσχυση του εισερχόμενου τουρισμού.

4. Η νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ

Η αλλαγή κυβέρνησης φέρνει και νέες πολιτικές που ενδέχεται να επηρεάσουν τον τουριστικό τομέα. Ο νέος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει προτείνει σειρά αλλαγών, όπως μειώσεις φόρων, δασμούς και ρυθμίσεις για τις αεροπορικές εξαγορές, που μπορούν να έχουν άμεσες συνέπειες στη λειτουργία των επιχειρήσεων του κλάδου.

 

Facebook Twitter Linkedin
Vavoulas.com

Φιλοξενία με Αξία για όλους

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα