Ανάλυση της ανταγωνιστικότητας των προορισμών μέσω των Social Media
24 Mar 2025, 09:16 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
TornosNews.gr
- Η διαρκώς αυξανόμενη επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των διαδικτυακών πλατφορμών αξιολόγησης έχει κάνει πιο διαφανείς τους παράγοντες που επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητα ενός τουριστικού προορισμού. Στο πλαίσιο αυτό, οι τουριστικές αρχές έχουν πλέον στη διάθεσή τους ένα πρωτοποριακό μοντέλο για την αξιολόγηση της ανταγωνιστικότητας, που ανέπτυξαν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ και του Πανεπιστημίου Griffith.
Η δυναμική της ανταγωνιστικότητας προορισμών
Σύμφωνα με τη μελέτη, η ανταγωνιστικότητα ενός προορισμού ορίζεται ως η ικανότητά του να προσελκύει και να ικανοποιεί τους επισκέπτες συγκριτικά με άλλους προορισμούς. Η κατανόηση των δυναμικών μεταβολών στην τουριστική εμπειρία είναι κρίσιμη, καθώς θετικές εμπειρίες μπορούν να αξιοποιηθούν για αποτελεσματικό μάρκετινγκ και ενίσχυση της πιστότητας των επισκεπτών.
Τα παραδοσιακά μοντέλα συχνά αποτυγχάνουν να καταγράψουν αυτές τις αλλαγές, καθώς βασίζονται σε στατικές αξιολογήσεις. Ωστόσο, η άνοδος των big data επιτρέπει πλέον σε προορισμούς να αναλύουν σε πραγματικό χρόνο τις προτιμήσεις των τουριστών και να προσαρμόζουν στρατηγικές διαχείρισης ανάλογα με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες τους.
Ανάλυση ανταγωνιστικότητας μέσω των Social Media
Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από αναρτήσεις Κινέζων τουριστών στο Χονγκ Κονγκ, με στόχο να μετατοπίσουν την εστίαση από εξωτερικούς παράγοντες σε υποκειμενικές εμπειρίες. Για τον σκοπό αυτό, προσαρμόστηκε η μήτρα McKinsey, η οποία αξιολογεί την ελκυστικότητα της αγοράς και τη συγκριτική ισχύ ενός προορισμού.
Η ανάλυση επικεντρώθηκε σε επτά βασικές κατηγορίες που επηρεάζουν την εμπειρία των τουριστών: γαστρονομία, αγορές, αξιοθέατα, καταλύματα, μεταφορές, πολιτισμός & τέχνες και ζητήματα συνόρων. Η μήτρα αυτή αποκάλυψε δυναμικές μεταβολές στην ανταγωνιστικότητα αυτών των παραμέτρων μεταξύ 2018-2023.
Βασικά ευρήματα και στρατηγικές βελτίωσης
Τα αξιοθέατα, η κουλτούρα και η τέχνη αναδείχθηκαν ως οι πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες, ενώ η διαμονή κρίθηκε ως τομέας που απαιτεί βελτίωση. Αντίθετα, οι αγορές και η γαστρονομία εμφάνισαν αστάθεια, καθώς οι τουρίστες εξέφρασαν δυσαρέσκεια για την παλαιότητα των εγκαταστάσεων εστίασης και τις περιοριστικές πολιτικές. Παράλληλα, η ελκυστικότητα του shopping στο Χονγκ Κονγκ μειώθηκε λόγω ξεπερασμένων συστημάτων πληρωμής και ανεπαρκούς εξυπηρέτησης.
Οι ερευνητές τονίζουν ότι η διαρκής προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των τουριστών είναι κρίσιμη για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας. Για παράδειγμα, η κυβέρνηση του Χονγκ Κονγκ θα μπορούσε να δώσει προτεραιότητα στη βελτίωση των εστιατορίων και στη διευκόλυνση των αγορών μέσω ηλεκτρονικών πληρωμών.
Εφαρμογή του μοντέλου σε άλλους προορισμούς
Αν και η έρευνα επικεντρώθηκε στο Χονγκ Κονγκ, το μοντέλο αυτό μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλους τουριστικούς προορισμούς για την κατανόηση της ανταγωνιστικότητάς τους. Με τη χρήση προηγμένων εργαλείων ανάλυσης δεδομένων, οι τουριστικές αρχές μπορούν να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις για τη βελτίωση της τουριστικής εμπειρίας και την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών.
Η μελέτη αυτή σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην τουριστική διαχείριση, προσφέροντας ένα δυναμικό πλαίσιο αξιολόγησης που επιτρέπει στους προορισμούς να προσαρμόζονται συνεχώς στις εξελισσόμενες ανάγκες των τουριστών.
διαβάστε ακόμα
-
Τουρισμός | Η Ελλάδα 4η επιλογή για τις διακοπές των Ευρωπαίων το 2025 - τι δείχνει η έρευνα της ETC 26/04 | 23:20
-
Ελληνικός τουρισμός/ Webhotelier: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι στις online κρατήσεις για το 2025 27/04 | 07:14
-
Οι Έλληνες ταξίδεψαν (πολύ!) το 2024 – Πού πήγαν, πόσα ξόδεψαν 26/04 | 06:30
-
Booking.com | Όχι στον περιορισμό των τουριστών, ναι σε επενδύσεις υποδομών 23/04 | 14:45
-
Στις τελευταίες θέσεις για Millennials η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και η Λευκωσία 23/04 | 13:55
-
Ελληνικός τουρισμός: Μείωση των εισπράξεων από Γαλλία και Γερμανία το α’ δίμηνο 22/04 | 18:10
-
Ο πιο συχνός εφιάλτης στον κόσμο: Να πέφτουν τα δόντια 22/04 | 14:52
-
Το φαγητό ως μοχλός ευημερίας: 6 τάσεις που αναδιαμορφώνουν τη Φιλοξενία 19/04 | 00:05
-
Expedia | O αθλητικός τουρισμός αντιπροσωπεύει το 10% της παγκόσμιας τουριστικής δαπάνης 16/04 | 12:41
-
Πώς θα είναι ο κόσμος μας το 2035; - Διαβάστε τι απάντησαν οι μετέχοντες στο Φόρουμ των Δελφών 15/04 | 14:48
δημοφιλέστερα
- 1 Ξενοδόχοι εναντίον Booking.com: Η ευρωπαϊκή εξέγερση ξεκίνησε 28.04.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 2 Ρόδος: Αυτά είναι τα πεντάστερα ξενοδοχεία με τα μεγαλύτερα έσοδα – Ποια «γεμίζουν» πρώτα 29.04.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 3 Η Vogue ταξιδεύει στη Χίο: Φωτογραφίσεις μόδας στα τοπία του νησιού 29.04.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 4 Οι Δρόμοι του Βουβαλιού για την τουριστική ανάπτυξη της Κερκίνης 29.04.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 5 Ξάνθης Γεύσεις: Ένα φεστιβάλ γαστρονομίας με πολιτισμικό άρωμα 29.04.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 6 Ισχυρή εκκίνηση το 2025 για Aegean και SKY express 29.04.2025 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 7 Ανακαλύψτε τη μαγεία της ορεινής Αρκαδίας τον Μάιο 29.04.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 8 Μπλακ άουτ άνευ προηγουμένου σε Ισπανία, Πορτογαλία, Γαλλία 28.04.2025 | ΚΟΣΜΟΣ
- 9 Explora Journeys: Έναρξη της θερινής σεζόν με το πολυτελές EXPLORA I από τον Πειραιά 29.04.2025 | ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
- 10 Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στην παγκόσμια σκηνή του αθλητικού τουρισμού 28.04.2025 | ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ