Έκθεση JLL και WTTC: Είναι ο προορισμός σας έτοιμος για βιώσιμο τουρισμό;

30 Apr 2022, 12:34 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Σοφία Κοντογιάννη

Έκθεση JLL και WTTC: Είναι ο προορισμός σας έτοιμος για βιώσιμο τουρισμό;

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Τη νέα έκθεση «Προορισμός 2030: Η ετοιμότητα των πόλεων παγκοσμίως για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη» δημοσίευσαν πρόσφατα οι  JLL και WTTC, στην οποία εξετάστηκαν 63 πόλεις, που στη συνέχεια κατηγοριοποιήθηκαν σε ένα από τα πέντε επίπεδα «ετοιμότητας».

Οι κατηγορίες ετοιμότητας καθορίστηκαν αναλύοντας δεδομένα για 75 δείκτες σε 8 πυλώνες: κλίμακα, συγκέντρωση, αναψυχή, επιχειρήσεις, αστική ετοιμότητα, ιεράρχηση πολιτικής, περιβαλλοντική ετοιμότητα και ασφάλεια.

Εξειδικεύοντας τη μελέτη, η κα Bethanie DeRose, Αντιπρόεδρος στο JLL's Hotels and Hospitality Tourism Practice ξεκαθάρισε το τοπίο για τους ξενοδόχους, ξεχωρίζοντας μεταξύ άλλων μερικές βασικές προτάσεις:

Πριν από την πανδημία, ως ένας από τους μεγαλύτερους οικονομικούς τομείς παγκοσμίως, τα ταξίδια και ο τουρισμός αντιπροσώπευαν το 10,3% του παγκόσμιου ΑΕΠ και 1 στις 10 θέσεις εργασίας στον πλανήτη. Ο κλάδος αποδεικνύεται απίστευτα ανθεκτικός μέσω της παγκόσμιας ανάκαμψης και η εν λόγω έκθεση στοχεύει να απαντήσει στο τι θα ακολουθήσει για την τουριστική ανάπτυξη και τι μπορούν να κάνουν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, οι ηγέτες προορισμών και οι ενδιαφερόμενοι για να ενισχύσουν την ετοιμότητα του κλάδου με εφαρμόσιμες ιδέες.

Η ιδέα να συλλέξουμε τα δεδομένα και να σκεφτούμε πώς μπορούν να προετοιμαστούν οι προορισμοί σε παγκόσμια κλίμακα, ήταν εξαιρετική, καθώς όπως μάθαμε από την πανδημία, όλα είναι αλληλένδετα. Όταν εξετάσαμε τα δεδομένα, προέκυψαν 5 τυπολογίες. Καθώς διερευνήσαμε προορισμούς που κυμαίνονται από αναδυόμενους τουριστικούς κόμβους μέχρι εδραιωμένους τουριστικούς κόμβους με διαφορετικά επίπεδα υποδομής, στη συνέχεια τους τοποθετήσαμε σε τυπολογίες και προσφέραμε συστάσεις για την οικοδόμηση και τη διατήρηση της τουριστικής δραστηριότητας με βάση την τρέχουσα κατάστασή τους. Αν και οι 5 τυπολογίες θα απαιτήσουν διαφορετικές προσεγγίσεις στην ανάπτυξη, καμία τυπολογία δεν είναι καλύτερη από την άλλη. Ακολουθούν τα παραδείγματα προορισμών:

Οι αναπτυσσόμενοι προορισμοί, όπως το Νέο Δελχί και το Ριάντ, είναι πόλεις με αναδυόμενες τουριστικές υποδομές, βραδύτερη τουριστική ανάπτυξη και χαμηλότερη συγκέντρωση επισκεπτών. Τέτοιοι προορισμοί συχνά έχουν καθαρό πλάνο στον σχεδιασμό της μακροπρόθεσμης τουριστικής ανάπτυξης με πολλές ευκαιρίες στο μέλλον.

Οι αναδυόμενες πόλεις, όπως το Ντουμπρόβνικ και το Μπουένος Άιρες, βιώνουν αυξανόμενη τουριστική δυναμική, χάρη στις αναδυόμενες τουριστικές υποδομές και παρέχουν τεράστιες ευκαιρίες για στρατηγική ανάπτυξη. Ωστόσο, οι προορισμοί αυτής της κατηγορίας ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πιέσεις και προκλήσεις όπως ο συνωστισμός.

Οι ισορροπημένες δυνάμεις, όπως το Ώκλαντ και το Βανκούβερ, είναι πόλεις που έχουν δημιουργήσει τουριστική υποδομή και δυνατότητες για περαιτέρω ανάπτυξη ταξιδιών και τουρισμού, τόσο σε τομείς αναψυχής όσο και σε επιχειρηματικούς τομείς, ενώ εξισορροπούν την κλίμακα και τη συγκέντρωση.

Οι ώριμοι προορισμοί, όπως το Μαϊάμι, το Βερολίνο και το Χονγκ Κονγκ, είναι πόλεις με έντονη δυναμική αναψυχής ή/και επαγγελματικών ταξιδιών και καθιερωμένη τουριστική υποδομή. Καθώς αυτοί οι προορισμοί προσπαθούν να προωθήσουν περαιτέρω την ανάπτυξη των ταξιδιών και του τουρισμού, θα πρέπει να εξετάσουν προληπτικά τις πιθανές πιέσεις, καθώς και τις ευκαιρίες για διαφοροποίηση για να αποφύγουν πιέσεις που συνδέονται με τον όγκο των επισκεπτών.

Οι προορισμοί που διαχειρίζονται καλά το timing, όπως το Άμστερνταμ, το Λονδίνο και το Λας Βέγκας, είναι πόλεις με ιστορικά υψηλή δυναμική ανάπτυξης, που υποστηρίζονται από μια καθιερωμένη τουριστική υποδομή. Οι προορισμοί αυτής της τυπολογίας είναι πιο πιθανό να έχουν ήδη φτάσει στο στάδιο να αισθάνονται τις πιέσεις της εξισορρόπησης της κλίμακας και της συγκέντρωσης, καθώς συνεχίζουν να επωφελούνται από τα ταξίδια και τον τουρισμό.

Οι 3 κορυφαίες προτάσεις για τους ξενοδόχους

Όσον αφορά στους ξενοδόχους, οι 3 κορυφαίες επιλογές σύμφωνα με την κα DeRose ώστε να κατανοήσουν πού βρίσκονται τα ξενοδοχεία τους στο ευρύτερο πλαίσιο των προορισμών τους και του κόσμου, είναι οι εξής:

Τα ξενοδοχεία πρέπει να συνδέονται με την εμπειρία του προορισμού, στηρίζοντας την κουλτούρα, την ανάπτυξη πολιτικής ή προϊόντος που θα ωφελήσει τον προορισμό. Τα ξενοδοχεία που έχουν επενδύσει σε ένα μέρος πρέπει να ακούγονται, όταν οι ηγέτες των πόλεων σχεδιάζουν το μέλλον και θεωρούν τον τουρισμό ως σημαντική πτυχή της οικονομίας της πόλης.

Περαιτέρω, η κινητικότητα, η συνδεσιμότητα και η ασφάλεια είναι δείκτες που έχουν γίνει πολύ σημαντικοί για τους επισκέπτες. Οι πόλεις προσπαθούν να γίνουν πιο φιλικές προς τους πεζούς με λύσεις μεταφοράς, αλλά αυτό είναι δαπανηρό και απαιτεί χρόνο. Όπου τα ξενοδοχεία μπορούν να προσφέρουν λύσεις μεταφοράς και μετακίνησης, είναι μια προστιθέμενη αξία στον προορισμό. Μια λύση θα μπορούσε για παράδειγμα να είναι η κοινή χρήση ποδηλάτων και σκούτερ, η τακτική υπηρεσία μεταφοράς και άλλα. Η ανάγκη για τους επισκέπτες να μετακινούνται είναι σημαντική και η ικανότητά τους να το κάνουν εύκολα και με ασφάλεια είναι ακόμη σημαντικότερη.

Τα ξενοδοχεία ως προορισμός εντός του προορισμού. Ο δείκτης περιλάμβανε 75 σημεία δεδομένων σημαντικά για τον σχεδιασμό πόλεων για τουρισμό, αλλά θα μπορούσατε να εφαρμόσετε αυτά τα 75 σημεία δεδομένων στα ίδια τα ξενοδοχεία. Είναι το ξενοδοχείο ένας προορισμός που αξίζει να επισκεφτείτε και όχι απλώς να μείνετε; Τι προσφέρει για να προσελκύσει επισκέπτες και ποια είναι η στρατηγική του για τη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας των επισκεπτών;

Πρακτικές βιωσιμότητας ξενοδοχείων. Η αειφορία έχει γίνει ένα τεράστιο θέμα και προφανώς συμπεριλήφθηκε στον δείκτη. Οι ταξιδιώτες λαμβάνουν αποφάσεις έχοντας κατά νου τη βιωσιμότητα σε επίπεδο προορισμού και σε επίπεδο ξενοδοχείου. Παράλληλα με την εν λόγω έκθεση, ο WTTC μόλις κυκλοφόρησε και τα Βασικά Στοιχεία για την Αειφορία Ξενοδοχείων: Καθώς τα ξενοδοχεία ενσωματώνονται περισσότερο σε αυτές τις πρακτικές, είναι σημαντικό να το κοινοποιούμε για να προσθέσουμε αξία στο brand του προορισμού. Τότε οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ προορισμού μπορούν να αξιοποιήσουν τη βιωσιμότητα, σε ταξιδιώτες που απαιτούν δράση και διαφάνεια.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα