Έρευνα για τις Ξενοδοχειακές Τάσεις του 2022: Θετικό κλίμα και αυξημένη επενδυτική διάθεση από τους Έλληνες Επαγγελματίες Τουρισμού

29 Mar 2022, 12:50 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

TornosNews.gr

Έρευνα για τις Ξενοδοχειακές Τάσεις του 2022: Θετικό κλίμα και αυξημένη επενδυτική διάθεση από τους Έλληνες Επαγγελματίες Τουρισμού

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η έρευνα που διεξάχθηκε σε συνεργασία της Έκθεσης 100% Hotel Show με το Tornos News, καταγράφοντας αξιοσημείωτα υψηλή επενδυτική διάθεση των Ελλήνων Επαγγελματιών Τουρισμού, αλλά και αισιοδοξία για την επικείμενη τουριστική σεζόν.

Για πρώτη φορά, η Premium Έκθεση για Ξενοδόχους και Επαγγελματίες Τουρισμού 100% Hotel Show, και το κορυφαίο ειδησεογραφικό Media του Τουριστικού Κλάδου Tornos News, συνεργάζονται και παρουσιάζουν τα αποτελέσματα έρευνας για την επενδυτική διάθεση αλλά και το κλίμα που επικρατεί στους ήδη, ή επίδοξους, ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων. Η συνεργασία αυτή αποτελεί το πρώτο βήμα για μια σταθερή συνέργεια στο κομμάτι της έρευνας σχετικά με τον κλάδο της Φιλοξενίας, που στόχο έχει να αποτυπώσει τα δεδομένα της τουριστικής αγοράς και να βοηθήσει τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται σ’ αυτόν τον τομέα.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ των επισκεπτών της online πλατφόρμας του 100% Hotel Show (www.hotelshow.gr) και αυτής του Tornos News (www.tornosnews.gr), το χρονικό διάστημα από 16/12/2021 έως 8/3/2022. Σε αυτήν περιλαμβάνονταν 11 ερωτήσεις που αποσκοπούσαν στη συλλογή στατιστικών συμπερασμάτων για 3 κύρια ζητήματα, σχετικά με το ποια είναι:

1. Η επενδυτική διάθεση στον ξενοδοχειακό κλάδο

2. Η αίσθηση των επαγγελματιών για την επερχόμενη χρονιά.

3. Η εξοικείωση των επαγγελματιών με τις ξενοδοχειακές τεχνολογίες.

Δείτε παρακάτω τα συνοπτικά συμπεράσματα της έρευνας, ανά στατιστικό δείγμα 100 συμμετεχόντων:

Αξιοσημείωτο επενδυτικό ενδιαφέρον για νέα καταλύματα και δυναμική τάση στις ανακαινίσεις

Με το 49,5% των συμμετεχόντων να απαντά θετικά στην πρόθεση δημιουργίας ενός νέου καταλύματος, φαίνεται ότι τόσο η θετική χροιά της Ελλάδας μετά την πανδημία, όσο και τα νέα επενδυτικά προγράμματα, προφανώς προάγουν την επενδυτική διάθεση των επιχειρηματιών. Ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζει το γεγονός ότι, η επένδυση στην αγορά των καταλυμάτων δεν φαίνεται να αφορά αποκλειστικά ξενοδοχεία, αφού η πλειοψηφία του κοινού (32,1%) πιστεύει ότι τα συγκροτήματα βιλών έχουν τη μεγαλύτερη προοπτική στη μετά-covid περίοδο, με το υπόλοιπο κοινό να μοιράζεται μεταξύ ξενοδοχείων (27,5%) και Airbnb καταλυμάτων (22,1%) αλλά και μεμονωμένων βιλών, με ποσοστό 18,3%. Ωστόσο, η τεράστια επενδυτική τάση στον ξενοδοχειακό κλάδο επιβεβαιώνεται και από τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων, αφού το 81,2% απάντησε ότι πρόκειται να κάνει ανακαίνιση μέσα στην επόμενη διετία, με το 81,9% από αυτούς να δηλώνει ότι θα κάνει μικρής η μεσαίας κλίμακας ανακαίνιση, και το 18,1% να προτίθεται να προβεί σε ριζική ανακαίνιση.

Αισιοδοξία για τη σεζόν του 2022 και θετικός απολογισμός.

Στα ερωτήματα σχετικά με το αποτύπωμα της πανδημίας για την περασμένη σεζόν, ο απολογισμός είναι κάτι περισσότερο από θετικός, αφού 44% των συμμετεχόντων την αξιολόγησε από καλή έως πολύ καλή, το 45,9% ως μέτρια και μόλις το 10% ως κακή. Για την επικείμενη σεζόν του 2022, το 96,3% πιστεύει ότι η πανδημία θα μας απασχολήσει από λιγότερο έως το ίδιο, γεγονός που έχει απόλυτη συνάφεια με την αίσθηση ότι το 99,1% πιστεύει ότι η season θα είναι ίδια ή και καλύτερη από την προηγούμενη, με τους αισιόδοξους να ξεπερνάνε το 74%. Ωστόσο, το κοινό (σε επίπεδο 43,1% των συμμετεχόντων) θεωρεί μεγάλη πρόκληση μετά την πανδημία να επιτευχθούν οι προ covid τζίροι, το 14,7% ανησυχεί για την υγειονομική ασφάλεια, και το 37,6% για την εύρεση προσωπικού.

Καλή εξοικείωση με τα άμεσα κανάλια πωλήσεων αλλά και τις τεχνολογίες.

Στο πεδίο των τεχνολογιών μεγάλη φαίνεται να είναι η εξοικείωση σε επίπεδο αυτόνομων κρατήσεων, αφού το 82,6% έχει δικό του Website, το 92,6% χρησιμοποιεί Booking Engine και το 62,4% Channel Manager, ενώ ένα 17,4% έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί και την τελευταία λέξη της ξενοδοχειακής τεχνολογίας, τα RMS, για να αποφασίσει την τιμολογιακή του στρατηγική. Εντύπωση ωστόσο δημιουργεί η απάντηση ότι το κοινό, συνδυάζοντας τόσο επενδυτές όσο και ενεργά εργαζομένους, είναι σε ένα επίπεδο κάτω του 60% (συνολικά) εξοικειωμένο με τρίτα online κανάλια πωλήσεων όπως OTAS, GDS και BedBanks, ενώ οι Travel Agents και οι Tour Operators εξακολουθούν να διατηρούν τη δυνατή τους φήμη. Τέλος, σημαντικό δρόμο φαίνεται να έχουν οι τεχνολογίες εσωτερικής ξενοδοχειακής οργάνωσης, αφού για τα PMS γνωρίζει μόλις το 43,1%, γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για καλύτερη ενημέρωση της αγοράς.

Αναλυτικά τα ερωτήματα και ευρήματα της έρευνας

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα