Το χτύπημα της πανδημίας στην παγκόσμια -και ισπανική- αυτοκινητοβιομηχανία

10 Jun 2021, 08:51 | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

TornosNews.gr

Το χτύπημα της πανδημίας στην παγκόσμια -και ισπανική- αυτοκινητοβιομηχανία

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως έκλεισαν το οικονομικό έτος του 2020 με μείωση του καθαρού κέρδους τους στα 26 δισ. ευρώ συνολικά, σε σύγκριση με το οικονομικό έτος του 2019.

Η κρίση της πανδημίας έχει οδηγήσει στο κλείσιμο εργοστασίων παραγωγής αυτοκινήτων και αντιπροσωπειών. Οι περισσότερες εταιρείες σημείωσαν μείωση στα κέρδη τους, εκτός των Toyota και Daimler, οι οποίες παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση, κατάφεραν να αυξήσουν τα κέρδη τους, κατά 1,8 και 1,3 δισ. ευρώ αντιστοίχως.

Ο όμιλος Wolkswagen, κατά το 2020, σημείωσε καθαρό κέρδος 8,8 δισ. ευρώ, πτώση της τάξης του 37%, συγκριτικά με το 2019 και τα λειτουργικά της έξοδα ανήλθαν στα 931 εκατ. ευρώ. Αναμένεται, ωστόσο, να αυξήσει τις πωλήσεις της το 2021, παρά την ασταθή τρέχουσα οικονομική κατάσταση, του αυξημένου ανταγωνισμού και της αστάθειας των αγορών εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, αναμένεται να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 5% -6,5%, όσον αφορά τα επιβατικά οχήματα και, κατά 4%-5,5%, σχετικά με τα επαγγελματικά οχήματα.

H Renault ήταν αδιαμφισβήτητα η εταιρία, που επηρεάστηκε περισσότερο από όλες καθώς κατέγραψε την ιστορικά μεγαλύτερη καθαρή απώλειά της, 8 δισ. ευρώ. Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι καθοριστικό ρόλο στην απώλεια αυτή δεν είχε μόνο η κρίση της πανδημίας, αλλά και η αρνητική συμβολή των συνδεδεμένων εταιρειών, όπως η Nissan, που σημείωσε πτώση κατά 4,97 δισ. ευρώ. Επίσης, αναμένεται ότι η Nissan θα συνεχίσει την αρνητική πορεία της και το τρέχον έτος.

Σύμφωνα με το σχέδιο του ομίλου Renaulution, προβλέπεται ότι η Luca de Meo θα συμβάλλει στην κερδοφόρα επαναφορά του ομίλου.

Στην ίδια κατεύθυνση βρέθηκε και η Ford, η οποία από το κέρδος των 38,5 εκατ. ευρώ το 2019, κατέληξε να σημειώσει καθαρές απώλειες 1,047 δισ. ευρώ. Η πολυεθνική της Βόρειας Αμερικής επιταχύνει τη διαδικασία ανακατεύθυνσής της προς την ηλεκτροκίνηση, επενδύοντας 24,53 δισ. ευρώ έως το 2025 και αναμένει να καταγράψει λειτουργικό κέρδος μεταξύ των 6,675 και 7,510 δισ. ευρώ το 2021.

Όσον αφορά τις PSA και Fiat Chrysler Automobiles, η συγχώνευσή τους έχει ολοκληρωθεί από τον Ιανουάριο του 2021. Σημείωσαν κοινό κέρδος 2,2 δισ. ευρώ το 2020, σε σχέση με τα 5,9 δισ. ευρώ, που είχαν καταγράψει το 2019. Η πρόβλεψη των δύο εταιρειών για το 2021 είναι η διακύμανση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους, μεταξύ 5,5% και 7,5%.

 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα