Πώς η συρρίκνωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα πλήξει τις ελληνικές εξαγωγές στη Γερμανία

16 Jul 2020, 10:35 | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σοφία Κοντογιάννη

Πώς η συρρίκνωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα πλήξει τις ελληνικές εξαγωγές στη Γερμανία

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Ως αποτέλεσμα των επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού στη γερμανική οικονομία οι εκτιμήσεις για την πορεία του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας για το τρέχον έτος είναι δυσοίωνες.

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η Ευρωπαϊκή Ένωση Παραγωγών Αυτοκινήτων εκτιμά ότι η μείωση της παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα ανέλθει σε 2,466 εκατ. εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό πτώσης θα καταγραφεί στη Γερμανία (25%, 616.590 αυτοκίνητα) και ακολούθως στην Ισπανία (18,5%, 452.150), στη Γαλλία (11,4%, 278.450), στη Βρετανία (10,7%, 262.715) και στην Ιταλία (6,46%, 157.933).

Οι ανωτέρω εξελίξεις εκτιμάται ότι θα πλήξουν εν μέρει και τις ελληνικές εξαγωγές πρώτων υλών και ημιέτοιμων προϊόντων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις οι κατηγορίες ελληνικών εξαγωγών προς Γερμανία όπως προϊόντα αλουμινίου, ηλεκτρολογικό υλικό, τεχνουργήματα από αργίλιο καθώς και τεχνουργήματα από χυτοσίδηρο, σίδηρο ή χάλυβα, κατηγορίες οι οποίες προορίζονται και για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, πιθανότατα θα επηρεαστούν αρνητικά. Επιπρόσθετα, η μείωσης της παραγωγής οχημάτων στη Γερμανία θα επισύρει και πτώση των πωλήσεων σε κάποιες επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων οι οποίες έχουν επενδύσει και δραστηριοποιούνται στον τομέα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί για τη γερμανική οικονομία των μεγαλύτερο από πλευράς κύκλου εργασιών μεταποιητικό-βιομηχανικό της κλάδο. Σύμφωνα με τη γερμανική Στατική Υπηρεσία οι εταιρείες του κλάδου πραγματοποίησαν το 2019 πωλήσεις άνω των 435 δισ. ευρώ ενώ ο αριθμός των εργαζομένων τους ξεπέρασε τα 832 χιλ. άτομα.

 

 

 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα