Φορολόγηση και σε κρυπτονομίσματα τύπου Bitcoin

12 Apr 2019, 09:49 | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σοφία Κοντογιάννη

Φορολόγηση και σε κρυπτονομίσματα τύπου Bitcoin

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στο πλαίσιο του νέου επιχειρησιακού της σχεδίου εξετάζει τη θεσμοθέτηση της φορολόγησης των κρυπτονομισμάτων τύπου Bitcoin ως επένδυση χαρτοφυλακίου.

Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ η φορολογική αρχή αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις σε επίπεδο ανταγωνισμού και φορολογικών εσόδων στο μέτωπο των νέων με παγκόσμια εμβέλεια, ψηφιακών πλατφόρμων εμπορίας ή παροχής υπηρεσιών και συστημάτων πληρωμών.

Η χρήση κρυπτονομισμάτων (Bitcoin, Ethereum, Ripple, κ.α.) στο εξωτερικό έχει ξεκινήσει ακόμη και από φορολογούμενους για την αποπληρωμή των φορολογικών τους υποχρεώσεων. Αυτό σημαίνει ότι το προσεχές διάστημα η φορολογική αρχή θα κληθεί να αντιμετωπίσει τη νέα τάση συναλλαγών με ψηφιακό χρήμα που υπάρχει μέσω διαδικτύου, αλλά και να προτείνει τη θεσμοθέτηση της φορολόγησης των κρυπτονομισμάτων και ως επένδυση χαρτοφυλακίου.

Εξάλλου, στην Ελλάδα το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, καθώς ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού (36,4% το 2017 από 32,85% το 2016 ) πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές. Η τάση αυτή είναι αξιοσημείωτη σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, αλλά κυρίως στα νησιά του Αιγαίου-Κρήτη και Αττική, ενώ το 71,7% έχει πρόσβαση στο ίντερνετ από σταθερή ή κινητή συσκευή. Σημαντική είναι και η χρήση/υιοθέτηση ηλεκτρονικών μεθόδων πληρωμής, καθώς γίνεται χρήση χρεωστικών καρτών από το 71% του πληθυσμού όταν το 2014 η χρήση περιοριζόταν στο 55%.

Η αύξηση της πρόσβασης στο ίντερνετ, αυξάνει καθημερινά το ηλεκτρονικό εμπόριο και αναμένεται να οδηγήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη του ψηφιακού μάρκετινγκ (search engine optimization, social media marketing, display advertising, pay per click κ.λπ.). Οι δαπάνες για ψηφιακή διαφήμιση στην Ευρώπη για το 2017 εκτιμώνται σε 48 δισ. ευρώ, σχεδόν διπλάσιες σε σχέση με το 2012 και αυξημένες κατά 13% σε σχέση με το 2016. Στην Ελλάδα το 75% της δαπάνης για ψηφιακή διαφήμιση προήλθε από πληρωμένη αναζήτηση (paid-for-search), που συμβαδίζει με το γεγονός ότι το 82% των χρηστών του ίντερνετ πραγματοποίησε ηλεκτρονική αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες.

 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα