McKinsey: Αυξημένη η διάθεση των Ευρωπαίων για τις θερινές διακοπές - Υποτονική η αγορά των ΗΠΑ
14 Jun 2025, 07:05 | ΑΓΟΡΕΣ
Χριστίνα Λαΐνοπούλου
Αυξημένη πρόθεση για υψηλότερες δαπάνες σε υπηρεσίες που σχετίζονται με τα ταξίδια και τις διακοπές το ερχόμενο τρίμηνο, καταγράφει στους Ευρωπαίους καταναλωτές η πιο πρόσφατη έρευνα, β’ τριμήνου του 2025, της McKinsey με τίτλο «ConsumerWise».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα σχετικά με τις κατηγορίες προαιρετικών δαπανών, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές σχεδιάζουν να αυξήσουν τις δαπάνες τους περισσότερο από το κανονικό για κρουαζιέρα, διεθνείς πτήσεις, ξενοδοχεία και βραχυχρόνια μίσθωση, ενδεικτικό της τυπικής εποχικής δαπάνης για διακοπές.
Η κρουαζιέρα αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη προαιρετική τουριστική υπηρεσία, με σημαντική πρόθεση αύξησης δαπανών από τους περισσότερους Ευρωπαίους, και ιδιαίτερα από Γερμανούς, Βρετανούς και Ιταλούς, για τους οποίους αποτελεί τον νούμερο ένα λόγο αύξησης προαιρετικών δαπανών μέσα στο ερχόμενο τρίμηνο. Συγκεκριμένα, υψηλότερες δαπάνες μέσα στο ερχόμενο τρίμηνο πρόκειται να πραγματοποιήσει το 29% των Γερμανών, το 17% των Βρετανών, το 20% των Γάλλων, το 27% των Ιταλών και το 13% των Ισπανών.
Στις διεθνείς πτήσεις υψηλότερες δαπάνες προβλέπει το 19% των Γερμανών και των Βρετανών, το 14% των Γάλλων, το 22% των Ιταλών και το 19% των Ισπανών.
Ισχυρότερη αύξηση δαπανών στα ξενοδοχεία παρά στη βραχυχρόνια μίσθωση
Σε επίπεδο δαπανών σε ξενοδοχεία, περισσότερα σκοπεύει να δαπανήσει το 22% των Γερμανών, το 20% των Βρετανών, το 16% των Γάλλων, το 26% των Ιταλών και το 19% των Ισπανών. Τα ποσοστά αυτά είναι αρκετά υψηλότερα σε σχέση με το ποσοστό των ατόμων που ανέφεραν ότι θα αυξήσουν τις δαπάνες τους για διαμονή σε βραχυχρόνια μίσθωση (16% των Γερμανών, 17% των Βρετανών, Ιταλών και Ισπανών και 15% των Γάλλων).
Παράλληλα, μόνο το 37% των Ευρωπαίων καταναλωτών ανέφεραν ότι σκοπεύουν να προβούν σε υπερβολικές δαπάνες μέσα στο ερχόμενο τρίμηνο (και το 45% των Γερμανών και 34% των Βρετανών). Από αυτούς, το 34% θα το κάνει σε υπηρεσίες εστίασης (μπαρ και εστιατόρια) και το 31% στα ταξίδια, τα οποία σημειώνουν τη δεύτερη σημαντικότερη κατηγορία υπηρεσιών στις προθέσεις υψηλών δαπανών.
Σε επίπεδο αγορών, τα ταξίδια είναι η δεύτερη σημαντικότερη κατηγορία για υψηλές δαπάνες από τους Γερμανούς (32%), τους Βρετανούς (29%) και τους Γάλλους (38%). Για τους Ιταλούς είναι απόλυτη προτεραιότητα υψηλών δαπανών (34%) ενώ για τους Ισπανούς (32%) τα ταξίδια βρίσκονται στην τρίτη θέση μετά την αγορά ρούχων και την εστίαση.
Millenials, Gen X και Baby Boomers θεωρούν τα ταξίδια ως την καταλληλότερη υπηρεσία για πραγματοποίηση υψηλών δαπανών, σε ποσοστά 32%, 38% και 44% αντίστοιχα, ενώ το χαμηλότερο ποσοστό καταγράφεται στη γενιά Gen Z (23%) η οποία προκρίνει την αγορά ρουχισμού, την εστίαση, την αγορά υποδημάτων και τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας.
Συγκρατημένοι σε υψηλές δαπάνες στα ταξίδια οι Αμερικανοί
Συνολικά, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ανέφεραν μια μικρή αύξηση στην πιθανότητα να δαπανήσουν τόσο σε προαιρετικές όσο και σε μη προαιρετικές κατηγορίες. Αυτή η εικόνα έρχεται σε αντίθεση τους καταναλωτές στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η απαισιοδοξία αυξήθηκε τις εβδομάδες που ακολούθησαν τις ανακοινώσεις δασμών. Επίσης, έρχεται σε αντίθεση με τις μειώσεις του καταναλωτικού κλίματος στην Ευρώπη που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια προηγούμενων σημαντικών αναταραχών - συμπεριλαμβανομένης της πανδημίας COVID-19, της έναρξης του πολέμου στην Ουκρανία και των πρόσφατων αυξήσεων του πληθωρισμού.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, τα ταξίδια για τους Αμερικανούς, ως προτεραιότητα υψηλών δαπανών, βρίσκονται στην πέμπτη θέση της σχετικής κατάταξης (28%), μετά την αγορά τροφίμων για το σπίτι (35%), την εστίαση (34%), τον ρουχισμό (31%) και τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (30%).
διαβάστε ακόμα
-
Γερμανία | Ακριβότερες οι πτήσεις το α' εξάμηνο ειδικά εντός Ευρώπης 15/07 | 10:41
-
Οι Αμερικανοί συνεχίζουν να ταξιδεύουν παρά την αβεβαιότητα – Τι δείχνει νέα έρευνα της MMGY 11/07 | 11:32
-
Ακριβή μου Ελλάδα... | + 12% οι τιμές των πακέτων για τους Βρετανούς - Φθηνότεροι οι ανταγωνιστές 11/07 | 06:22
-
Γιατί πολλοί Αμερικανοί αναβάλλουν τις κρατήσεις για καλοκαιρινές διακοπές 09/07 | 06:05
-
Ισραήλ: Επανέρχονται οι διεθνείς πτήσεις 09/07 | 07:35
-
Οι διακοπές των Γερμανών: Με ποιον ταξιδεύουν, τι τους χαλάει, τι θα έκαναν σε... ναυάγιο 07/07 | 11:29
-
Εξαιρετικοί τουρίστες οι Αυστριακοί: Ταξιδεύουν και ξοδεύουν πολλά... 08/07 | 08:06
-
Οι Βρετανοί γονείς παρακάμπτουν τη σχολική περίοδο για φθηνότερες διακοπές 07/07 | 13:27
-
Οι Γερμανοί πίνουν νερό στο όνομα «Ελλάδα» – Ρεκόρ θετικών εντυπώσεων με όχημα τον τουρισμό 05/07 | 06:58
-
Εκατομμύρια Γερμανών δεν θα κάνουν διακοπές 05/07 | 12:17
δημοφιλέστερα
- 1 Στην ατζέντα του Υπερταμείου τα δημόσια κάμπινγκ: Σειρά παίρνει η Ασπροβάλτα - Έπεται η Κρυοπηγή 15.07.2025 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 2 Ο Νίκος Χαλκιαδάκης στο Tornos News: Η Κρήτη δεν αντέχει δομή μεταναστών 15.07.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 3 Δήμος Οιχαλίας: Πλατφόρμα προβολής του τουρισμού και του πολιτισμού 15.07.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 4 Άνοιγμα της Πιερίας στην Τουρκική αγορά μέσω των influencers 15.07.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 5 Μείωση ελάχιστης απόστασης από γειτονικές χρήσεις για πίστα καρτ στα Μάλια 15.07.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 6 WAVErunning 2025: Τρέχοντας πλάι στο κύμα για καθαρές παραλίες 15.07.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 7 Γ. Χατζημάρκος: Πράξη ευθύνης και ωριμότητας η νέα ΣΣΕ στη Ρόδο 15.07.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 8 Ηχοχρώματα της Ροδόπης: Μουσική αναδρομή στην πολυπολιτισμική κληρονομιά της Θράκης 15.07.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 9 Τουριστικοί Φορείς Κρήτης: Συγχαρητήρια στη Λίνα Μενδώνη για την ένταξη των Μινωικών Ανακτορικών Κέντρων στη UNESCO 15.07.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 10 Πόσο στοίχισε η ηχορρύπανση από τρωκτικά σε ξενοδοχείο της Κρήτης; | Η απόφαση γερμανικού δικαστηρίου 15.07.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ