McKinsey: Αυξημένη η διάθεση των Ευρωπαίων για τις θερινές διακοπές - Υποτονική η αγορά των ΗΠΑ

14 Jun 2025, 07:05 | ΑΓΟΡΕΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

McKinsey: Αυξημένη η διάθεση των Ευρωπαίων για τις θερινές διακοπές - Υποτονική η αγορά των ΗΠΑ

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Αυξημένη πρόθεση για υψηλότερες δαπάνες  σε υπηρεσίες που σχετίζονται με τα ταξίδια και τις διακοπές το ερχόμενο τρίμηνο, καταγράφει στους Ευρωπαίους καταναλωτές η πιο πρόσφατη έρευνα, β’ τριμήνου του 2025, της McKinsey με τίτλο «ConsumerWise».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα σχετικά με τις κατηγορίες προαιρετικών δαπανών, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές σχεδιάζουν να αυξήσουν τις δαπάνες τους περισσότερο από το κανονικό για κρουαζιέρα, διεθνείς πτήσεις, ξενοδοχεία και βραχυχρόνια μίσθωση, ενδεικτικό της τυπικής εποχικής δαπάνης για διακοπές.

Η κρουαζιέρα αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη προαιρετική τουριστική υπηρεσία, με σημαντική πρόθεση αύξησης δαπανών από τους περισσότερους Ευρωπαίους, και ιδιαίτερα από Γερμανούς, Βρετανούς και Ιταλούς, για τους οποίους αποτελεί τον νούμερο ένα λόγο αύξησης προαιρετικών δαπανών μέσα στο ερχόμενο τρίμηνο. Συγκεκριμένα, υψηλότερες δαπάνες μέσα στο ερχόμενο τρίμηνο πρόκειται να πραγματοποιήσει το 29% των Γερμανών, το 17% των Βρετανών, το 20% των Γάλλων, το 27% των Ιταλών και το 13% των Ισπανών. 

Στις διεθνείς πτήσεις υψηλότερες δαπάνες προβλέπει το 19% των Γερμανών και των Βρετανών, το 14% των Γάλλων, το 22% των Ιταλών και το 19% των Ισπανών. 

Ισχυρότερη αύξηση δαπανών στα ξενοδοχεία παρά στη βραχυχρόνια μίσθωση

Σε επίπεδο δαπανών σε ξενοδοχεία, περισσότερα σκοπεύει να δαπανήσει το 22% των Γερμανών, το 20% των Βρετανών, το 16% των Γάλλων, το 26% των Ιταλών και το 19% των Ισπανών. Τα ποσοστά αυτά είναι αρκετά υψηλότερα σε σχέση με το ποσοστό των ατόμων που ανέφεραν ότι θα αυξήσουν τις δαπάνες τους για διαμονή σε βραχυχρόνια μίσθωση (16% των Γερμανών, 17% των Βρετανών, Ιταλών και Ισπανών και 15% των Γάλλων).

Παράλληλα, μόνο το 37% των Ευρωπαίων καταναλωτών ανέφεραν ότι σκοπεύουν να προβούν σε υπερβολικές δαπάνες μέσα στο ερχόμενο τρίμηνο (και το 45% των Γερμανών και 34% των Βρετανών). Από αυτούς, το 34% θα το κάνει σε υπηρεσίες εστίασης (μπαρ και εστιατόρια) και το 31% στα ταξίδια, τα οποία σημειώνουν τη δεύτερη σημαντικότερη κατηγορία υπηρεσιών στις προθέσεις υψηλών δαπανών.

Σε επίπεδο αγορών, τα ταξίδια είναι η δεύτερη σημαντικότερη κατηγορία για υψηλές δαπάνες από τους Γερμανούς (32%), τους Βρετανούς (29%) και τους Γάλλους (38%). Για τους Ιταλούς είναι απόλυτη προτεραιότητα υψηλών δαπανών (34%) ενώ για τους Ισπανούς (32%) τα ταξίδια βρίσκονται στην τρίτη θέση μετά την αγορά ρούχων και την εστίαση.

Millenials, Gen X και Baby Boomers θεωρούν τα ταξίδια ως την καταλληλότερη υπηρεσία για πραγματοποίηση υψηλών δαπανών, σε ποσοστά 32%, 38% και 44% αντίστοιχα, ενώ το χαμηλότερο ποσοστό καταγράφεται στη γενιά Gen Z (23%) η οποία προκρίνει την αγορά ρουχισμού, την εστίαση, την αγορά υποδημάτων και τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας.

Συγκρατημένοι σε υψηλές δαπάνες στα ταξίδια οι Αμερικανοί

Συνολικά, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ανέφεραν μια μικρή αύξηση στην πιθανότητα να δαπανήσουν τόσο σε προαιρετικές όσο και σε μη προαιρετικές κατηγορίες. Αυτή η εικόνα έρχεται σε αντίθεση τους καταναλωτές στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η απαισιοδοξία αυξήθηκε τις εβδομάδες που ακολούθησαν τις ανακοινώσεις δασμών. Επίσης, έρχεται σε αντίθεση με τις μειώσεις του καταναλωτικού κλίματος στην Ευρώπη που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια προηγούμενων σημαντικών αναταραχών - συμπεριλαμβανομένης της πανδημίας COVID-19, της έναρξης του πολέμου στην Ουκρανία και των πρόσφατων αυξήσεων του πληθωρισμού. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, τα ταξίδια για τους Αμερικανούς, ως προτεραιότητα υψηλών δαπανών, βρίσκονται στην πέμπτη θέση της σχετικής κατάταξης (28%), μετά την αγορά τροφίμων για το σπίτι (35%), την εστίαση (34%), τον ρουχισμό (31%) και τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (30%).

Facebook Twitter Linkedin
Amaronda

Buka

Messina

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα