ETC: Μειωμένη διάθεση για ταξίδια στην Ευρώπη από μακρινές αγορές

11 Jun 2025, 07:15 | ΑΓΟΡΕΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

ETC: Μειωμένη διάθεση για ταξίδια στην Ευρώπη από μακρινές αγορές

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Mείωση της πρόθεσης για ταξίδια στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2025 από τις μακρινές αγορές, καταγράφει η πιο πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC) και της Eurail BV, με κύρια αίτια το κόστος, τη γεωπολιτική αστάθεια και την πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης.

Η έρευνα έδειξε ότι το 57% των ερωτηθέντων (1% λιγότεροι από πέρυσι) από τις βασικές μακρινές αγορές (ΗΠΑ, Βραζιλία, Καναδάς, Ιαπωνία), σχεδιάζουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό κατά την περίοδο από το Μάιο έως τον Αύγουστο του 2025, ενώ αναφορικά με τον προορισμό Ευρώπη το ποσοστό τους διαμορφώνεται σε 39% έναντι 41% πέρυσι.

Οι μεγαλύτερες απώλειες στην ταξιδιωτική πρόθεση για Ευρώπη σημειώνονται στις ΗΠΑ (-7%), στη Βραζιλία (-6%), στον Καναδά (-5%) και στην Ιαπωνία (-5%). Ωστόσο, στην Κίνα, λόγω της οικονομικής ανάκαμψης, το 72% των ερωτηθέντων αναφέρουν ότι σχεδιάζουν να επισκεφθούν την Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι, παρουσιάζοντας αύξηση 10% σε ετήσια βάση.

Το κυριότερο εμπόδιο που αντιμετωπίζουν οι αγορές αυτές για ταξίδια στην Ευρώπη, δεδομένης της ευαλωτότητας στις τιμές που παρουσιάζουν και των επιπτώσεων του πληθωρισμού, είναι το κόστος, σύμφωνα με τους μισούς ερωτηθέντες οι οποίοι δεν σχεδιάζουν να ταξιδέψουν στη γηραιά ήπειρο, με το ποσοστό τους να παρουσιάζει αύξηση 7% σε σχέση με το καλοκαίρι του 2024.

Πάνω από τους μισούς Αμερικανούς και Βραζιλιάνους αναφέρουν ως κύριο αποθαρρυντικό παράγοντα το κόστος του ταξιδιού, ενώ ο περιορισμένος χρόνος διακοπών και η προτίμηση για διακοπές εσωτερικού αναφέρονται ως λόγοι αποφυγής της Ευρώπης από τους Ιάπωνες, του Νοτιοκορεάτες και τους Αυστραλούς.

Ωστόσο, η ανησυχία σχετικά με τον Ρωσο-Ουκρανικό πόλεμο έχουν υποχωρήσει, με μόλις το 4% να την θεωρεί εμπόδιο διακοπών στην Ευρώπη.

Αναλυτικότερα, ανά αγορά, την Ευρώπη σχεδιάζουν να επισκεφθούν φέτος...

-7% λιγότεροι Αμερικανοί από πέρυσι (33%), λόγω αυξημένων τιμών, πολιτικών ανησυχιών και ανησυχιών για το πώς είναι αντιληπτή η χώρα στο εξωτερικό.

-6% λιγότεροι Βραζιλιάνοι από πέρυσι (45%), με πιο ενθουσιώδεις τις νεαρές ηλικίες και τους ταξιδιώτες υψηλών εισοδημάτων.

-5% λιγότεροι Καναδοί από πέρυσι (37%), με κυριότερες ανησυχίες το κόστος των διακοπών και τις γεωπολιτικές εντάσεις

-5% λιγότεροι Ιάπωνες (13%), λόγω του αντίκτυπου του αδύναμου Γιέν και της υποτονικής καταναλωτικής εμπιστοσύνης.

-Μόλις το 30% των Νοτιοκορεατών, με επίκεντρο τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία.

- Παράλληλα με την Κίνα, η Αυστραλία ξεχωρίζει ως η μόνη άλλη αγορά που καταγράφει σαφή αύξηση στην πρόθεση ταξιδιού, με το 40% των ερωτηθέντων να σχεδιάζουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη, σημειώνοντας αύξηση 3% σε σύγκριση με το περασμένο καλοκαίρι

Πότε όμως θα ταξιδέψουν; Περισσότεροι ταξιδιώτες φέτος φαίνεται να προτιμούν ταξίδια στις αρχές της καλοκαιρινής σεζόν. Ενώ ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παραμένουν μήνες αιχμής για το 46% των ερωτηθέντων, το ταξιδιωτικό ενδιαφέρον για Μάιο και Ιούνιο παρουσιάζει αύξηση, σε ετήσια βάση, από 24% σε 34% το 2025.

Επιπλέον, το μερίδιο των ερωτηθέντων που σκοπεύει να δαπανήσει πάνω από 200 ευρώ την ημέρα παρουσιάζει μείωση 11%, ενώ όσοι αναμένεται να δαπανήσουν από 100 έως 200 ευρώ έχει αυξηθεί στο 40%.

Σε όλες τις αγορές, η εστίαση παραμένει κορυφαία προτεραιότητα στον προϋπολογισμό διακοπών (65%) και ακολουθούν οι τουριστικές δραστηριότητες και τα ψώνια. Οι προϋπολογισμοί για τις μεταφορές (41%) είναι επίσης σημαντικοί, αντανακλώντας τον υψηλό αριθμό ταξιδιών πολλαπλών προορισμών που σχεδιάζονται — μια τάση που συνεχίζει να καθορίζει την ελκυστικότητα των ευρωπαϊκών ταξιδιών.

Facebook Twitter Linkedin
Amaronda

Buka

Messina

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα