Barclays | Τα πακέτα διακοπών επιστρέφουν στο Ηνωμένο Βασίλειο
06 Jun 2025, 07:00 | ΑΓΟΡΕΣ
TornosNews.gr
Αναζωπύρωση καταγράφει η αγορά των οργανωμένων διακοπών στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες να βλέπουν σταθερή αύξηση στη δαπάνη και τον όγκο συναλλαγών χρόνο με τον χρόνο, σύμφωνα με νέα έρευνα της Barclays. Η μελέτη «10 Years of Spend», που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη, αναλύει τάσεις δαπανών της τελευταίας δεκαετίας και καταγράφει τον μετασχηματισμό των καταναλωτικών συνηθειών, με αφορμή πολιτικές και οικονομικές αναταράξεις αλλά και την εμπειρία της πανδημίας.
Παρά την πτώση της εμπιστοσύνης στην οικονομία –η οποία μειώθηκε από 45% το 2015 σε μόλις 24% τον Μάιο του 2025– οι δαπάνες για ταξίδια συνεχίζουν να αυξάνονται αδιάλειπτα από το 2021. Οι καταναλωτές, επηρεασμένοι από το γενικότερο περιβάλλον αβεβαιότητας, επαναξιολογούν τις προτεραιότητές τους, δίνοντας νέα αξία στις διακοπές και τις προσωπικές εμπειρίες.
Νέο ρεύμα προς τα οργανωμένα ταξίδια
Μετά από μια δεκαετία κυριαρχίας των “DIY” διακοπών (οργάνωση ταξιδιού χωρίς μεσάζοντες), η ζήτηση για πακέτα διακοπών επιστρέφει δυναμικά. Το 26% των Βρετανών ταξιδιωτών δηλώνει πλέον προτίμηση στις οργανωμένες διακοπές, ποσοστό που αυξάνεται στο 38% για τους ταξιδιώτες κάτω των 35 ετών. Η επιθυμία για αξία, ευκολία και καταναλωτική προστασία οδηγεί τη μεταστροφή αυτή, με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες να επωφελούνται σημαντικά.
Ο επικεφαλής του τομέα φιλοξενίας και αναψυχής της Barclays, Rich Robinson, σχολίασε: «Το παραδοσιακό πακέτο διακοπών γνωρίζει αναγέννηση, καθώς οι ταξιδιώτες –και κυρίως οι νεότερες ηλικίες– επιζητούν ξεκούραστες και οργανωμένες εμπειρίες. Οι διακοπές δεν είναι πια απλώς μια πολυτέλεια – αποτελούν ουσιαστική ανάγκη».
Συναισθηματική αξία και κοινωνική επιρροή
Η πανδημία ανέδειξε τη συναισθηματική σημασία των διακοπών: σχεδόν οι μισοί (49%) εκτιμούν τις διακοπές περισσότερο σε σχέση με δέκα χρόνια πριν, ενώ το 33% αφιερώνει πλέον μεγαλύτερο ποσοστό του εισοδήματός του για ταξίδια.
Οι κοινωνικές πλατφόρμες διαδραματίζουν επίσης σημαντικό ρόλο, καθώς το 38% των καταναλωτών αντλεί έμπνευση για τα ταξίδια του από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το Instagram και το TikTok έχουν καταστεί οι νέοι «ταξιδιωτικοί πράκτορες» της ψηφιακής εποχής.
Μεταβολές στους δημοφιλείς προορισμούς
Η Τουρκία κερδίζει συνεχώς έδαφος, ανεβαίνοντας από την όγδοη θέση το 2019 στην πέμπτη στις προτιμήσεις των Βρετανών, εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης για πακέτα και της ανάπτυξης της βιομηχανίας αισθητικής. Η Ισπανία και η Γαλλία παραμένουν κορυφαίες επιλογές, με τις ΗΠΑ και την Ιταλία να ακολουθούν.
Η γενική εικόνα των δαπανών
Η ετήσια αύξηση δαπανών για ταξίδια το 2024 διαμορφώθηκε στο 5%, σημαντικά χαμηλότερη από το 15,5% του 2023, το 105,4% του 2022 και το 10,2% του 2021 – ποσοστά που αντανακλούν την ανάκαμψη μετά την άρση των περιορισμών Covid. Ωστόσο, οι δαπάνες για ταξίδια και ψυχαγωγία εξακολουθούν να ξεπερνούν τις επιδόσεις του λιανεμπορίου, εκτός από τον τομέα ομορφιάς, που συνεχίζει την ανοδική του πορεία.
Η Karen Johnson, επικεφαλής λιανικής της Barclays, επισήμανε πως παρά την πτώση εμπιστοσύνης στην οικονομία, τα νοικοκυριά διατηρούν εμπιστοσύνη στις προσωπικές τους οικονομικές δυνατότητες. «Μέσα σε μια δεκαετία διαρκών ανατροπών –από αυξημένα κόστη ζωής και εργασιακή ανασφάλεια έως οικονομική αστάθεια– οι Βρετανοί συνεχίζουν να επενδύουν στα πράγματα που τους φέρνουν χαρά».
Η μεγάλη εικόνα
Ο επικεφαλής οικονομολόγος της Barclays στο Ηνωμένο Βασίλειο, Jack Meaning, σχολίασε πως τα ευρήματα του report προσφέρουν πολύτιμη οπτική από απόσταση. «Οι πρόσφατες αναταράξεις είναι σημαντικές, αλλά αυτή η μακροχρόνια ανάλυση δείχνει πως οι καταναλωτές προσαρμόζουν διαρκώς τις συνήθειες και τις δαπάνες τους σε κάθε νέα πρόκληση».
Με τα ταξίδια να θεωρούνται πλέον ουσιαστική ανάγκη αντί για προνόμιο, και τους νέους ταξιδιώτες να οδηγούν την αλλαγή, η στροφή προς τα πακέτα διακοπών φαίνεται πως ήρθε για να μείνει – με τους πράκτορες και τις τουριστικές επιχειρήσεις να έχουν ξανά τον πρώτο λόγο.
διαβάστε ακόμα
-
Οι Αμερικανοί συνεχίζουν να ταξιδεύουν παρά την αβεβαιότητα – Τι δείχνει νέα έρευνα της MMGY 11/07 | 11:32
-
Ακριβή μου Ελλάδα... | + 12% οι τιμές των πακέτων για τους Βρετανούς - Φθηνότεροι οι ανταγωνιστές 11/07 | 06:22
-
Γιατί πολλοί Αμερικανοί αναβάλλουν τις κρατήσεις για καλοκαιρινές διακοπές 09/07 | 06:05
-
Ισραήλ: Επανέρχονται οι διεθνείς πτήσεις 09/07 | 07:35
-
Οι διακοπές των Γερμανών: Με ποιον ταξιδεύουν, τι τους χαλάει, τι θα έκαναν σε... ναυάγιο 07/07 | 11:29
-
Εξαιρετικοί τουρίστες οι Αυστριακοί: Ταξιδεύουν και ξοδεύουν πολλά... 08/07 | 08:06
-
Οι Βρετανοί γονείς παρακάμπτουν τη σχολική περίοδο για φθηνότερες διακοπές 07/07 | 13:27
-
Οι Γερμανοί πίνουν νερό στο όνομα «Ελλάδα» – Ρεκόρ θετικών εντυπώσεων με όχημα τον τουρισμό 05/07 | 06:58
-
Εκατομμύρια Γερμανών δεν θα κάνουν διακοπές 05/07 | 12:17
-
Η Ελλάδα χάνει έδαφος στη Γαλλία – Άνοδος για Τυνησία, Αλβανία και Αίγυπτο 04/07 | 06:45
δημοφιλέστερα
- 1 Η Χίος υποδέχεται την Ομηρική Ακαδημία και το συνέδριο Euroclassica 13.07.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 2 Κρήτη 2025: Τα 10 κορυφαία ξενοδοχεία, σύμφωνα με το House & Garden 13.07.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 3 Π. Σημανδηράκης: Mεγάλη γιορτή η σημερινή μέρα για την Κρήτη, τον ελληνικό πολιτισμό και τα Χανιά 13.07.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 4 «Δώστε ζωή στα καρνάγια που σβήνουν» – Από τα 300 πλέον στην Ελλάδα έχουν μείνει 70 13.07.2025 | ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- 5 Danaos Travel: Η Κρήτη στην καρδιά της Γερμανικής αγοράς – Έξι fam trip για δεκάδες ταξιδιωτικούς πράκτορες του Alltours 12.07.2025 | TOUR OPERATORS
- 6 Ποια ξενοδοχεία αεροδρομίων στην Ευρώπη προσφέρουν αξία και ποια… απλά κοστίζουν 13.07.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 7 Στρατηγικές... καθυστερήσεις: Τουριστικά projects fast track που σέρνονται επί δεκαετίες στην Κρήτη 05.07.2025 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 8 Νέος γύρος δασμών από τον Τραμπ: 30% σε ΕΕ και Μεξικό– Φόβοι για εμπορικό πόλεμο 13.07.2025 | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- 9 Η κλιματική κρίση απειλεί το ΑΕΠ της Ευρωζώνης: Πιθανή πτώση έως και 5% μέχρι το 2030 13.07.2025 | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
- 10 Η Κνωσός στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO 13.07.2025 | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ