Τουρισμός | Οι Αμερικανοί περιορίζουν τις ταξιδιωτικές δαπάνες

21 May 2025, 00:05 | ΑΓΟΡΕΣ

TornosNews.gr

Τουρισμός | Οι Αμερικανοί περιορίζουν τις ταξιδιωτικές δαπάνες

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Η πολιτική Τραμπ επηρεάζει καθοριστικά τις ταξιδιωτικές δαπάνες των Αμερικανών αυτό το καλοκαίρι.

Χαρακτηριστική είναι καλοκαιρινή έρευνα της Deloitte για το 2025 (“Right-sized American Summer”), η οποία βασίζεται σε δύο κύματα ερευνών – το πρώτο τον Μάρτιο και το δεύτερο τον Απρίλιο του 2025, όταν οι συνέπειες από τις απολύσεις και την αβεβαιότητα της οικονομίας άρχισαν να γίνονται πραγματικά αισθητές.

Η διαφορά στα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακή: τον Μάρτιο, οι Αμερικανοί δήλωναν πρόθεση να δαπανήσουν 3.987 δολάρια για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, ποσό αυξημένο κατά 13% σε σχέση με το 2024. Ένα μήνα αργότερα, η πρόθεση δαπάνης είχε μειωθεί στα 3.471 δολάρια, αύξηση λιγότερη από 1% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.

Λιγότερες ημέρες, περισσότερα ταξίδια

Με περιορισμένους προϋπολογισμούς, οι ταξιδιώτες στρέφονται σε νέες πρακτικές: περισσότερα, αλλά μικρότερα ταξίδια. Σύμφωνα με την Deloitte, οι Αμερικανοί σχεδιάζουν κατά μέσο όρο 3,1 ταξίδια φέτος το καλοκαίρι, σε σύγκριση με 2,3 πέρυσι. Παράλληλα, το 41% σχεδιάζει τουλάχιστον ένα ταξίδι μόνο τριών διανυκτερεύσεων ή και λιγότερο, σε σχέση με 37% το 2024.

Η οικονομική πίεση φαίνεται να επηρεάζει κάθε πτυχή του ταξιδιού – από τον προορισμό και τη μετακίνηση, μέχρι και τις εμπειρίες στον τόπο διακοπών. Το 22% των ταξιδιωτών δηλώνει ότι επέλεξε οδικώς μετακίνηση αντί για αεροπορικά ταξίδια, ενώ το 24% αναφέρει ότι προτίμησε να φιλοξενηθεί σε φίλους ή συγγενείς αντί για ξενοδοχείο.

Συγκράτηση στις εμπειρίες και τη διασκέδαση

Ακόμη και στον προορισμό, η οικονομική κατάσταση επηρεάζει τις επιλογές. Όσοι δήλωσαν ότι νιώθουν οικονομικά πιο πιεσμένοι φέτος, είναι πολύ λιγότερο πιθανό να ξοδέψουν σε δραστηριότητες όπως:

  • Οργανωμένες εκδρομές ή ξεναγήσεις (μόλις 30%, έναντι 42% όσων νιώθουν καλύτερα οικονομικά),
  • Εισιτήρια για φεστιβάλ ή συναυλίες (27% έναντι 31%),
  • Συμμετοχή σε ομαδικά ή ατομικά μαθήματα (9% έναντι 17%).

Όπως συνοψίζει η Kate Ferrara, αντιπρόεδρος και επικεφαλής του κλάδου μεταφορών και φιλοξενίας της Deloitte:
«Οι ταξιδιώτες είναι έτοιμοι να ζήσουν τις καλοκαιρινές τους αποδράσεις, αλλά η οικονομική πίεση καθορίζει πλέον τον τρόπο. Αντικαθιστώντας τις πτήσεις με οδικά ταξίδια ή σχεδιάζοντας μικρότερες, πιο οικονομικές εξορμήσεις, οι Αμερικανοί αναζητούν αξία χωρίς να στερηθούν τις αναμνήσεις.»

Η νέα τάση του «Pop-Up Escape»: μικρές αποδράσεις, μεγάλη ζήτηση

Η δεύτερη έρευνα που επιβεβαιώνει αυτή την τάση προέρχεται από την Campspot και την Pilot, οι οποίες δημοσίευσαν την έκθεση τάσεων για το καλοκαίρι του 2025 με επίκεντρο τη ραγδαία άνοδο του φαινομένου «Pop-Up Escapes».

Πρόκειται για ταξίδια 1 έως 3 διανυκτερεύσεων σε κοντινές αποστάσεις, ιδανικά για οδική μετακίνηση. Σύμφωνα με την έρευνα σε 2.000 ταξιδιώτες:

  • Το 53% σκοπεύει να κάνει περισσότερα σύντομα ταξίδια ή Σαββατοκύριακα,
  • Το 90% ενδιαφέρεται για Pop-Up Escapes και
  • Το 88% σχεδιάζει κάμπινγκ εντός οδικής ακτίνας από την κατοικία του.

Οι Millennials (75%) και η Generation Z (73%) οδηγούν αυτή την τάση, με τους Gen X (63%) και τους Baby Boomers (42%) να ακολουθούν.

Ενδεικτικά, για τα ταξίδια αυτά, οι περισσότεροι δηλώνουν πως δεν θα διανύσουν πάνω από 200 μίλια και το 76% θα δαπανήσει λιγότερα από 500 δολάρια συνολικά.

Το συμπέρασμα: Οι Αμερικανοί δεν εγκαταλείπουν το ταξίδι – το επαναπροσδιορίζουν. Και μέσα από νέες μορφές, όπως τα Pop-Up Escapes, δείχνουν ότι ακόμη και σε δύσκολους οικονομικά καιρούς, η ανάγκη για απόδραση, έστω και κοντινή στον τόπο κατοικίας, παραμένει ισχυρή.

 
 
 

Facebook Twitter Linkedin
Amaronda

Buka

Messina

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα