Γερμανία | Η τουριστική βιομηχανία κινδυνεύει να χάσει τους ηλικιωμένους πελάτες

11 Apr 2025, 10:58 | ΑΓΟΡΕΣ

TornosNews.gr

Γερμανία | Η τουριστική βιομηχανία κινδυνεύει να χάσει τους ηλικιωμένους πελάτες

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Φιλοξενία με Αξία για όλους
  • Μήνυμα προς τη γερμανική τουριστική αγορά να επαναξιολογήσει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τους παραδοσιακούς της πελάτες, απηύθυνε ο Guido Wiegand, Managing Director της Studiosus Reisen και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της FUR (Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen), κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνάντησης της TSS Group. Ο ίδιος προειδοποίησε πως η υπερβολική εστίαση στις νεότερες γενιές, όπως η Generation Z, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για το μέλλον του κλασικού ταξιδιωτικού γραφείου.

Παρότι, όπως παραδέχθηκε, είναι γεγονός ότι λιγότεροι νέοι άνθρωποι κλείνουν σήμερα ταξίδια μέσω τουριστικών γραφείων, αυτό δεν οφείλεται απαραίτητα σε αλλαγή προτιμήσεων, αλλά κυρίως στον δημογραφικό μετασχηματισμό. «Οι νέοι είναι λιγότεροι, ενώ ο αριθμός των ηλικιωμένων αυξάνεται διαρκώς. Παρ’ όλα αυτά, βλέπουμε πως και στον σταθερότερο πυρήνα των πελατών, τους ηλικιωμένους, ο σταθμισμένος τουριστικός κλάδος χάνει σημαντικά μερίδια αγοράς», προειδοποίησε.

Αύξηση κόστους και μείωση αγοραστικής δύναμης – 750.000 λιγότεροι ηλικιωμένοι ταξιδιώτες

Στην ομιλία του, ο Wiegand αναφέρθηκε στην οικονομική πίεση που δέχονται οι Γερμανοί καταναλωτές, ιδίως οι μεγαλύτεροι σε ηλικία. Όπως τόνισε, το καθαρό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών άνω των 60 ετών αυξήθηκε κατά μόλις 6,5% την τελευταία πενταετία, την ώρα που οι δαπάνες για πακέτα διακοπών εκτοξεύθηκαν κατά 20%.

Αποτέλεσμα; Περίπου 750.000 ηλικιωμένοι έχουν σταματήσει να κάνουν πακέτα διακοπών σε σύγκριση με την προ πανδημίας εποχή – μια πτώση της τάξης του 21%. «Και όλα αυτά σε μια ομάδα που αναμένεται να αυξάνεται συνεχώς τα επόμενα χρόνια», επεσήμανε με νόημα.

Η δυσαρέσκεια αυξάνεται – Έκκληση για καλύτερες υπηρεσίες και προσιτές τιμές

Ο Wiegand στάθηκε ιδιαίτερα στην αυξανόμενη δυσαρέσκεια για τις τιμές. Το 43% των ηλικιωμένων δηλώνει σήμερα ενοχλημένο από τις αυξήσεις στα κόστη διακοπών, έναντι 32% πέρσι. «Έχουμε πρόβλημα τιμής στον τουρισμό», δήλωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως οι πολλές προσφορές και τα κουπόνια αποτελούν απόδειξη αυτής της τάσης.

Κάλεσε δε την τουριστική βιομηχανία να προσαρμόσει τις υπηρεσίες της στις ανάγκες των ηλικιωμένων ταξιδιωτών, τόσο στο κομμάτι των πτήσεων όσο και στους χειρισμούς εδάφους στα αεροδρόμια. Έκανε λόγο για ελλιπείς χρόνος μετεπιβίβασης, μεγάλες ουρές στους ελέγχους ασφαλείας, αλλά και «μικροσκοπικά καθίσματα» στα αεροπλάνα.

Αναφέρθηκε επίσης στην πρόκληση της ψηφιοποίησης: «Να μην ξεχνάμε εκείνους που δεν έχουν καν κινητό τηλέφωνο. Ναι, πρέπει να προχωρήσουμε στην ψηφιοποίηση ως κλάδος, αλλά χωρίς να αφήσουμε πίσω εκείνους που σήμερα αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της αγοράς μας», τόνισε.

Μήνυμα και από την TSS: «Όλοι οι πελάτες μετρούν»

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο CEO της TSS Group, Manuel Molina, ο οποίος υπογράμμισε ότι οι τουριστικοί φορείς και τα ταξιδιωτικά γραφεία πρέπει να γνωρίζουν και να σέβονται τις ανάγκες όλων των πελατών τους. «Πολλοί πελάτες μας συνεχίζουν να κινούνται παραδοσιακά. Οφείλουμε να τους προσφέρουμε τις ανάλογες επιλογές και εμπειρίες, όπως κάνουμε και για τη Generation Z», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Facebook Twitter Linkedin
Vavoulas.com

Φιλοξενία με Αξία για όλους

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα