Αμερικανικός τουρισμός | social media, pop κουλτούρα και τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζουν τα ταξίδια
10 Apr 2025, 10:43 | ΑΓΟΡΕΣ
TornosNews.gr
- Οι νέες συνήθειες των ταξιδιωτών στις ΗΠΑ όπως καταγράφονται από έρευνα της Data Axle
Καθώς πλησιάζει η πιο πολυάσχολη τουριστική περίοδος του έτους, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουν και βιώνουν τα ταξίδια τους. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Data Axle σε δείγμα 1.000 Αμερικανών ταξιδιωτών, η νέα τάση συνδυάζει έμπνευση με πρακτικότητα, με έντονη παρουσία των social media, της τεχνητής νοημοσύνης και των προσωποποιημένων προτάσεων.
Τα εγχώρια ταξίδια στην κορυφή, αλλά με αυξανόμενο ενδιαφέρον για το εξωτερικό
Το 54% των συμμετεχόντων επιλέγει ταξίδια εντός ΗΠΑ, προτιμώντας παραλίες, εθνικά πάρκα και road trips. Ωστόσο, η διεθνής τουριστική κίνηση ανακάμπτει, με το 25% να σχεδιάζει ταξίδια στο εξωτερικό για το καλοκαίρι. Κοινός παρονομαστής η άνεση και η ευελιξία, αντί για πολυτέλεια και υπερβολές.
Οι γενιές ταξιδεύουν… διαφορετικά
Η έρευνα αποκαλύπτει σαφείς διαφορές ανά γενιά:
Baby Boomers: Αποφεύγουν διεθνή ταξίδια (72%) και κρουαζιέρες (78%), δείχνοντας προτίμηση στη σταθερότητα.
Gen X: Επιλέγουν κυρίως εγχώριους προορισμούς, με αυξημένο ενδιαφέρον για καλοκαιρινές αποδράσεις στο εξωτερικό.
Millennials: Ταξιδεύουν συχνά με παιδιά (46%) και αναζητούν συνδυασμό εμπειριών για την οικογένεια και πολυτελών απολαύσεων.
Gen Z: Δείχνει τη μεγαλύτερη διάθεση για διεθνή ταξίδια και περιπέτειες, ενώ επηρεάζεται περισσότερο από τα social media (66%).
Η δύναμη της εξατομίκευσης και του ψηφιακού περιβάλλοντος
Η εξατομίκευση καθορίζει πλέον την πιστότητα των ταξιδιωτών. Το 61% των συμμετεχόντων προτιμά προτάσεις που υπερβαίνουν το βασικό πρόγραμμα ταξιδιού, ενώ σχεδόν οι μισοί Millennials (45%) και Gen Z (49%) έχουν αλλάξει πάροχο λόγω κακής ψηφιακής εμπειρίας ή έλλειψης προσωποποίησης.
Τα social media, η pop κουλτούρα και η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζουν σε πρωτοφανή βαθμό τις ταξιδιωτικές αποφάσεις, με το 15% των Millennials να χρησιμοποιεί ήδη εργαλεία όπως το ChatGPT για σχεδιασμό διακοπών.
Όπως σημειώνει ο Andrew Frawley, CEO της Data Axle: «Το ταξίδι πλέον δεν αφορά μόνο τον προορισμό, αλλά το πώς βιώνεται κάθε βήμα της διαδρομής».
διαβάστε ακόμα
-
Τουρισμός 2025 | 2 στους 3 Βρετανούς σχεδιάζουν διακοπές στο εξωτερικό 21/06 | 12:39
-
Τουρισμός | Ελλάδα και Ισπανία οι νικητές της γερμανικής αγοράς το 2025 – Σε πτώση η Τουρκία λόγω ακρίβειας 20/06 | 10:10
-
Η τιμή πρώτο κριτήριο επιλογής διακοπών για τους Γάλλους – Τυνησία και Κρήτη οι πρώτες επιλογές 22/06 | 07:35
-
Η Μέση Ανατολή καίει (και) τον Ελληνικό Τουρισμό | Tι λένε στο ΤΝ τουριστικοί παράγοντες - οι πιθανές απώλειες 18/06 | 06:10
-
Γαλλικό ενδιαφέρον για την Αττική | Νέα σύνδεση Μασσαλία–Αθήνα από την Transavia 20/06 | 07:43
-
Οι δημοφιλείς προορισμοί των Αμερικανών αυτό το καλοκαίρι στην Ευρώπη 19/06 | 12:16
-
McKinsey: Αυξημένη η διάθεση των Ευρωπαίων για τις θερινές διακοπές - Υποτονική η αγορά των ΗΠΑ 14/06 | 07:05
-
Γερμανία | Ο υπερτουρισμός επηρεάζει 1 στους 4 στην επιλογή προορισμού 17/06 | 14:22
-
Ηνωμένο Βασίλειο | Οι διαδηλώσεις οδηγούν σε αύξηση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής 18/06 | 11:34
-
«Ασφαλής Επιστροφή» | Επαναπατρισμός 150.000 Ισραηλινών από το εξωτερικό και δια θαλάσσης 17/06 | 06:10
δημοφιλέστερα
- 1 ΕΤΑΔ | Ο πλειοδότης του εμβληματικού κτηρίου Ασάνη στην Κέρκυρα 23.06.2025 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 2 Νέο 5άστερο ξενοδοχείο 762 κλινών στη Ρόδο 22.06.2025 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 3 Βαρκελώνη: Πρωτεύουσα του υπερτουρισμού – και της τουρισμοφοβίας 23.06.2025 | ΚΟΣΜΟΣ
- 4 Άννα Καραμανλή | Στρατηγική ανάπτυξη με άξονα την “Αθέατη Ελλάδα” 23.06.2025 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 5 Μοντέλο Ιταλίας και στην Ελλάδα - Διαγωνισμός για μίσθωση ξενώνα έναντι 100 ευρώ μηνιαίως 21.06.2025 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 6 Θέμα χρόνου οι συγχωνεύσεις στον κλάδο της φιλοξενίας στην Ελλάδα 23.06.2025 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 7 Tο τοπίο των στρατηγικών επενδύσεων στην Ελλάδα 23.06.2025 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- 8 Μοναδική εμπειρία στον Έβρο προσφέρει το Λεβάντα ΦΕΣΤ 24.06.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 9 «Επνίγη ενώ εκολύμβα» | Δύο θάνατοι λουομένων στην Κρήτη μέσα σε μία ημέρα 23.06.2025 | ΚΟΙΝΩΝΙΑ
- 10 Στα 2,16 δισ. οι εισπράξεις για τον Ελληνικό τουρισμό το α’ τετράμηνο 23.06.2025 | ΜΕΛΕΤΕΣ