Expedia Group: 12% περισσότερες διανυκτερεύσεις το 2024

10 Feb 2025, 08:00 | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

TornosNews.gr

Expedia Group: 12% περισσότερες διανυκτερεύσεις το 2024

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com
  • Αύξηση κρατήσεων και εσόδων για τον παγκόσμιο OTA – Στοχεύει σε επενδύσεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη μέσω συνεργασιών

Η Expedia Group ανακοίνωσε ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024, ολοκληρώνοντας μια επιτυχημένη χρονιά με σημαντικές αυξήσεις σε βασικούς δείκτες απόδοσης.

Κατά το τέταρτο τρίμηνο, η εταιρεία σημείωσε αύξηση 12% στις κρατήσεις διανυκτερεύσεων σε ξενοδοχεία σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Οι συνολικές ακαθάριστες κρατήσεις αυξήθηκαν κατά 13%, φτάνοντας τα 24,4 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 10%, αγγίζοντας τα 3,18 δισεκατομμύρια δολάρια. Συνολικά για το 2024, οι ακαθάριστες κρατήσεις και τα έσοδα παρουσίασαν αύξηση 7% σε σύγκριση με το 2023. 

Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Expedia, Ariane Gorin, απέδωσε την ανάπτυξη αυτή στην ισχυρή απόδοση του τομέα business-to-business (B2B), ο οποίος σημείωσε αύξηση 24% στις κρατήσεις κατά το τέταρτο τρίμηνο. Επιπλέον, ο διαφημιστικός τομέας της εταιρείας παρουσίασε αύξηση εσόδων κατά 25%. 

Η τελευταία ευκαιρία που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη αφορά πιθανές συνεργασίες με startups και τεχνολογικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της AI, πρόσθεσε.

Ο Οικονομικός Διευθυντής της Expedia, Scott Schenkel, ο οποίος ανέλαβε τη θέση τον Δεκέμβριο, έθεσε ρεαλιστικές προσδοκίες για το πρώτο τρίμηνο του έτους. Οι προβλέψεις της εταιρείας κάνουν λόγο για σταθερές ή ελαφρώς βελτιωμένες ετήσιες μεταβολές σε ορισμένους δείκτες. Ο Schenkel υπενθύμισε σε όλους ότι το πρώτο τρίμηνο είναι παραδοσιακά το πιο αδύναμο για την Expedia.

«Περιμένουμε η αύξηση των συνολικών κρατήσεων κατά το πρώτο τρίμηνο να κυμανθεί μεταξύ 4% και 6%, ενώ η αύξηση των εσόδων να διαμορφωθεί μεταξύ 3% και 5%», ανέφερε. «Αυτό αντανακλά περίπου δύο ποσοστιαίες μονάδες αρνητικής επίδρασης από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες στα τρέχοντα επίπεδα, καθώς και την επίδραση από το πέρασμα του δίσεκτου έτους και τη μετατόπιση του Πάσχα στον Απρίλιο».

Επιστροφή μερίσματος και επαναγορά μετοχών

Η εταιρεία ανακοίνωσε την επαναφορά του τριμηνιαίου μερίσματος, αντανακλώντας την εμπιστοσύνη της στις μακροπρόθεσμες προοπτικές της. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του 2024, η Expedia επαναγόρασε 12 εκατομμύρια μετοχές, ενισχύοντας περαιτέρω την αξία για τους μετόχους της. 

Επιδόσεις των Hotels.com και Vrbo

Οι πλατφόρμες Hotels.com και VRBO, μετά από αναβαθμίσεις τα προηγούμενα τρίμηνα, επέστρεψαν σε τροχιά ανάπτυξης. Το Hotels.com σημείωσε ελαφρά ανάπτυξη, κυρίως λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος από διεθνείς αγορές, ενώ η Vrbo (η πλατφόρμα καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης) βελτίωσε την επισκεψιμότητα και τις κρατήσεις. 

Στρατηγική και μελλοντικές προοπτικές

Η Gorin τόνισε την πρόθεση της εταιρείας να αξιοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη (AI) για τη βελτίωση των προϊόντων της, τόσο για τους πελάτες όσο και για τους συνεργάτες της. Επιπλέον, αναγνώρισε την αλλαγή στη συμπεριφορά των ταξιδιωτών, οι οποίοι στρέφονται όλο και περισσότερο σε γενετικά μοντέλα AI για την αναζήτηση πληροφοριών κρατήσεων, και υπογράμμισε την ανάγκη προσαρμογής της Expedia σε αυτές τις νέες τάσεις. 

«Οι ταξιδιώτες θα αρχίσουν να αναζητούν πληροφορίες με διαφορετικούς τρόπους, και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα brands μας εμφανίζονται σε αυτά τα νέα περιβάλλοντα, όπου οι χρήστες αξιοποιούν τις εγγενείς δυνατότητες αναζήτησης μέσω γενετικής τεχνητής νοημοσύνης (GenAI)», δήλωσε.

Facebook Twitter Linkedin
Vavoulas.com

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα