ΙΑΤΑ: Νέο δεκαετές σχέδιο εκσυγχρονισμού της διαχείρισης αποσκευών στις πτήσεις

15 May 2025, 07:21 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

ΙΑΤΑ: Νέο δεκαετές σχέδιο εκσυγχρονισμού της διαχείρισης αποσκευών στις πτήσεις

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Με στόχο την ψηφιακή αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας και τη μείωση των προβλημάτων στις αποσκευές, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) παρουσίασε έναν δεκαετή οδικό χάρτη για τον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών διαχείρισης αποσκευών.

Η πρωτοβουλία της ΙΑΤΑ στοχεύει στην ενίσχυση της αποδοτικότητας των επίγειων υπηρεσιών στα αεροδρόμια και στην αύξηση της ικανοποίησης των επιβατών.

Το σχέδιο, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια και άλλους φορείς της βιομηχανίας αερομεταφορών, περιλαμβάνει την αντικατάσταση παλαιών τεχνολογιών όπως το teletype με σύγχρονα πρότυπα ανταλλαγής δεδομένων τύπου API, που θα μειώσει το κόστος των αεροπορικών εταιριών, καθώς και εφαρμογή GPS, ηλεκτρονικών ετικετών και ρομποτικής τεχνολογίας, με τα οποία οι επιβάτες θα μπορούν να παρακολουθούν τις αποσκευές τους καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού.

Ειδικότερα προβλέπεται:

  • Ανταλλαγή Πληροφοριών Αποσκευών και Τυποποίηση Δεδομένων για την ευθυγράμμιση του τρόπου με τον οποίο κοινοποιούνται οι πληροφορίες αποσκευών μεταξύ αεροπορικών εταιρειών, αεροδρομίων και συνεργατών.

Για τους επιβάτες, η αντικατάσταση παλαιών συστημάτων όπως το τηλετυπικό σύστημα με σύγχρονα πρότυπα ανταλλαγής μηνυμάτων θα σημαίνει ταχύτερη συμφωνία αποσκευών, λιγότερες καθυστερήσεις λόγω σφαλμάτων δεδομένων και πιο αξιόπιστη αποκατάσταση των υπηρεσιών όταν προκύπτουν προβλήματα.

Η ώθηση του μετασχηματισμού προς αυτά τα νέα πρότυπα ανταλλαγής μηνυμάτων αποσκευών που βασίζονται σε API θα μειώσει σημαντικά ετήσιες δαπάνες της αεροπορικής βιομηχανίας που φτάνουν το 1 δισ. δολάρια ΗΠΑ για ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω τηλετυπικού συστήματος.

  • Παρακολούθηση και Αυτοματοποίηση Αποσκευών καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Περιλαμβάνει τη χρήση ηλεκτρονικών ετικετών στις αποσκευές, εντοπισμού GPS και ρομποτικής που θα επιτρέπει στους επιβάτες να παρακολουθούν τις αποσκευές τους σε πραγματικό χρόνο.
  • Βελτίωση της Διαδικασίας Υποβολής Αιτήσεων Αποσκευών, καταπολέμηση της απάτης και βελτίωση της εμπειρίας των πελατών, ώστε οι αεροπορικές εταιρείες να μπορούν να επιλύουν τις αιτήσεις των επιβατών ταχύτερα και να έχουν καλύτερη προστασία από απάτες που σχετίζονται με τις αποσκευές.

Σύμφωνα με την Διευθύντρια Επίγειων Επιχειρήσεων της IATA, κ. Monika Mejstrikova, το 81% των επιβατών ζητά καλύτερη παρακολούθηση αποσκευών, ενώ το 67% δηλώνει πρόθυμο να χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικές ετικέτες. Παράλληλα, ζητούν να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες για την τοποθεσία των αποσκευών τους σε πραγματικό χρόνο.

Η υλοποίηση του σχεδίου της ΙΑΤΑ θα περιλαμβάνει καθοδήγηση, εκπαίδευση και τακτική αξιολόγηση σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Η IATA εκπροσωπεί περίπου 340 αεροπορικές εταιρείες που καλύπτουν πάνω από το 80% της παγκόσμιας εναέριας κυκλοφορίας.

Facebook Twitter Linkedin
Vavoulas.com

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα