Η IAG ακύρωσε τη συμφωνία εξαγοράς της Air Europa

02 Aug 2024, 11:23 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

TornosNews.gr

Η IAG ακύρωσε τη συμφωνία εξαγοράς της Air Europa

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Η ιδιοκτήτρια της British Airways και της Iberia,  International Consolidated Airlines (IAG), αποφάσισε να ακυρώσει τη συμφωνία εξαγοράς του ισπανικού αερομεταφορέα Air Europa από την ιδιοκτήτρια Globalia, αφού κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «το τρέχον ρυθμιστικό περιβάλλον» στην ΕΕ είναι πολύ εχθρικό.

Η IAG επιβεβαίωσε την απόφασή της να ακυρώσει τη συμφωνία μετά το κλείσιμο των χρηματοπιστωτικών αγορών στην Ευρώπη χθες (Πέμπτη) για να συμπέσει με την ανακοίνωση των εξαμηνιαίων αποτελεσμάτων του ομίλου.

Ο όμιλος είχε ανακοινώσει συμφωνία για την εξαγορά της Air Europa τον Φεβρουάριο του 2023, με την IAG να αγοράζει το υπόλοιπο 80% των μετοχών που κατείχε η Globalia έναντι 400 εκατ. ευρώ. Η IAG συνεχίζει να κατέχει το 20% της Air Europa, που εξαγοράστηκε τον Αύγουστο του 2022.

Σε δήλωση, η IAG ανέφερε: «Το Διοικητικό Συμβούλιο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι στο τρέχον κανονιστικό περιβάλλον δεν θα ήταν προς το συμφέρον των μετόχων να συνεχίσουν τη συναλλαγή».

Ο όμιλος σημείωσε την εκτίμησή του ότι η εξαγορά δεν ήταν πλέον πιθανή. Θα καταβάλει στην Globalia "ακυρωτικη" αποζημίωση 50 εκατ. ευρώ για την ακύρωση της συμφωνίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της IAG, Luis Gallego, δήλωσε: "Πιστεύουμε ότι αυτή η απόφαση είναι προς το συμφέρον των μετόχων μας. Η IAG παραμένει προσηλωμένη στη στρατηγική της, συμπεριλαμβανομένου του αποτελεσματικού ανταγωνισμού από τον κόμβο της στη Μαδρίτη".

Η IAG υπέγραψε για πρώτη φορά συμφωνία για την εξαγορά της Air Europa έναντι 1 δισεκατομμυρίου ευρώ το 2019. Η συμφωνία  εγκαταλείφθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αφού οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ ανέφεραν ότι τα προτεινόμενα «διορθωτικά μέτρα» της IAG ήταν ανεπαρκή για την αντιμετώπιση των προβλημάτων ανταγωνισμού.

Ωστόσο, ο όμιλος έδωσε δάνειο 100 εκατομμυρίων ευρώ στην Air Europa ως μέρος της συμφωνίας για τον τερματισμό αυτής της συμφωνίας, που μετατράπηκε σε μερίδιο 20% το 2022.

Όταν η συμφωνία αναβίωσε το 2023, η IAG την περιέγραψε ως «στρατηγικά σημαντική», καθώς θα ενίσχυε τη θέση της στις αγορές της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής.

Ωστόσο, η εξασφάλιση ρυθμιστικής έγκρισης ήταν πάντα μια πρόκληση, καθώς η IAG κατέχει ήδη την Iberia και τη Vueling με έδρα τη Βαρκελώνη.

Ο κ.Gallego σημείωσε τότε: «Αυτή η συμφωνία θα επιτρέψει στον κόμβο της IAG στη Μαδρίτη να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις με άλλους ευρωπαϊκούς κόμβους και να εδραιώσει τη θέση του στον Νότιο Ατλαντικό. Η Μαδρίτη είναι η κύρια πύλη μεταξύ της Λατινικής Αμερικής και της Ευρώπης και υπάρχουν ευκαιρίες για επέκταση του δικτύου της».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε μια διεξοδική έρευνα αφού επισήμανε «προκαταρκτικές ανησυχίες» ότι η συναλλαγή θα μπορούσε να μειώσει τον ανταγωνισμό σε εσωτερικά δρομολόγια, μικρών και μεγάλων αποστάσεων εντός και εκτός Ισπανίας.

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα