To αφεντικό της EasyJet προειδοποιεί: Έρχονται λουκέτα το χειμώνα στις αερομεταφορές

03 Oct 2022, 14:57 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

To αφεντικό της EasyJet προειδοποιεί: Έρχονται λουκέτα το χειμώνα στις αερομεταφορές

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Τα πράγματα δείχνουν πολύ άσχημα για πολλούς αερομεταφορείς και το χειμώνα είναι πιο πιθανό να υπάρξουν πτωχεύσεις αεροπορικών εταιριών παρά συγχωνεύσεις και εξαγορές, ενόψει των νέων προκλήσεων στις αερομεταφορές μετά την έξοδο από την υγειονομική κρίση.

Αυτό δήλωσε ο γενικός διευθυντής της EasyJet, Johan Lundgren, μιλώντας στη The Mail, προειδοποιώντας ότι «θα υπάρξουν ορισμένοι αερομεταφορείς οι οποίοι θα βρεθούν σε μια πολύ δύσκολη θέση» τους επόμενους μήνες.

Η EasyJet χρειάστηκε να καθηλώσει στο έδαφος τα αεροσκάφη της για 11 εβδομάδες κατά τη διάρκεια του 2020, και συγκέντρωσε περισσότερες από 5,5 δισ. λίρες προκειμένου να διαχειριστεί την κρίση του Covid, η οποία συνεχίστηκε ακόμη και όταν οι πτήσεις ξεκίνησαν και πάλι λόγω του κατακερματισμού των ταξιδιωτικών οδηγιών και των περιορισμών λόγω COVID.

O κ. Lundgren είπε ότι η κατάσταση κατά τη διάρκεια της πανδημίας επιδεινώθηκε από το Ην. Βασίλειο το οποίο συχνά βρισκόταν σε αντιπαράθεση με τους κανονισμούς και τους περιορισμούς, ή την έλλειψή τους, στην Ευρώπη όπου πετά κατά κύριο λόγο η easyJet.

Το καλοκαίρι η κατάσταση βελτιώθηκε παρά τα δημοσιεύματα περί χάους στα αεροδρόμια, όπως είπε, και η easyJet διακίνησε 16 εκατ. επιβάτες τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, αντιμετωπίζοντας λιγότερα προβλήματα από το 2019.

Η easyJet είχε απώλειες 1 δισ. λιρών το 2021, όμως παρά τις συνέπειες αυτών, ο κ. Lundgren έκανε λόγο για προοπτικές μικρού κέρδους το 2022, αν και παρέπεμψε στην καθοδήγηση από αναλυτές που προβλέπουν απώλειες 127 εκατ. λιρών.

Τον περασμένο μήνα, η easyJet holidays ανακοίνωσε προβλέψεις για αύξηση κερδών κατά 35 εκατ. λίρες το 2022, και τον στόχο της για αύξηση των πελατών της κατά 30% το 2023. Μεσοπρόθεσμος στόχος της είναι να επιτύχει ετήσια κέρδη προ φόρων ύψους 100 εκατ. λιρών.

Τέλος, ο κ. Lundgren αναγνώρισε τον αντίκτυπο του αυξημένου κόστους ζωής στο Ην. Βασίλειο, όμως υπογράμμισε ότι οι διακοπές θα είναι πάντα σημαντικές για τους καταναλωτές.

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα