Οι προσπάθειες διάσωσης της ΚLM
24 Feb 2021, 10:23 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Σοφία Κοντογιάννη
Διαβουλεύσεις με την Επίτροπο Ανταγωνισμού Margrethe Vestager σχετικά με την κρατική ενίσχυση της KLM είχαν πρόσφατα ο Υπουργός Οικονομικών της Ολλανδίας Wopke Hoekstra και η Υπουργός Διαχείρισης Υποδομών και Υδάτων Cora van Nieuwenhuizen.
Οι εν λόγω διαβουλεύσεις ήρθαν σε συνέχεια επιστολής των ενώσεων εργαζομένων της KLM στην αρμόδια Ευρωπαία Επίτροπο με την οποία εκφράζοντο φόβοι ότι η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να προβεί σε σημαντικές παραχωρήσεις ώστε να πληροί τις προϋποθέσεις αύξησης κεφαλαίου. Επί της ουσίας ζητούν αλλαγή των όρων της συμφωνίας διάσωσης της εταιρείας που επιτεύχθηκε το περασμένο καλοκαίρι μεταξύ εταιρείας και ολλανδικής Κυβέρνησης και εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στην προοπτική παραχώρησης από την KLM “slots” (υπολογίζονται σε 24 ημερησίως ήτοι 3% των πτήσεων), όπως συνέβη και με την Lufthansa η οποία επίσης έλαβε κρατική ενίσχυση λόγω της κρίσης της πανδημίας. Οι ενώσεις εργαζομένων ισχυρίζονται ότι με τις υπό διαβούλευση ρυθμίσεις ευνοούνται επιδοτούμενες αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής και Άπω Ανατολής, ισχυρισμό που αντικρούει η Ε. Επιτροπή δεδομένου ότι τα υπο παραχώρηση slots δεν θα δοθούν σε εταιρείες που δέχονται κρατική επιχορήγηση. Ο πραγματικός «κίνδυνος» για την KLM έγκειται στο γεγονός ότι από τις ανωτέρω παραχωρήσεις slots θα ωφεληθούν οι εταιρείες χαμηλού κόστους. Οι εργαζόμενοι επισημαίνουν ότι οι κυοφορούμενες ρυθμίσεις είναι άδικες δεδομένου ότι οδηγούν σε αθέμιτο ανταγωνισμό και καθιστούν δύσκολη της ανάκαμψη της εταιρείας.
Εκπρόσωπος του ολλανδικού Υπουργείου Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων, μετά το πέρας της διαβούλευσης, χωρίς να αναφερθεί σε λεπτομέρειες, δήλωσε ότι γενικά, εταιρείες με σημαντική ισχύ στην αγορά θα πρέπει να προτείνουν πρόσθετα μέτρα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε περιπτώσεις ανακεφαλαιοποίησης άνω των 250 εκ. ευρώ.
Επίσης, εκπρόσωπος του Ταμείου Spaak στο οποίο συμμετέχουν οι πιλότοι της KLM, δήλωσε ότι οι όροι που επιβάλλονται στην σύμπραξη Air France-KLM υπονομεύουν την ανταγωνιστική της θέση και την ικανότητα σύντομης αποπληρωμής των δανείων της.
Σημειώνεται ότι η Air France-KLM ανακοίνωσε τα επίσημα ετήσια οικονομικά στοιχεία της, σύμφωνα με τα οποία η εταιρεία κατέγραψε το 2020 τις υψηλότερες ιστορικά απώλειες, δηλαδή ζημία 7,1 δισ. ευρώ. Τα έσοδα ανήλθαν σε 11,1 δισ. ευρώ, 60% λιγότερο από το 2019.
Τα ετήσια αποτελέσματα ανά αεροπορική εταιρεία του ομίλου διαφέρουν σημαντικά. Η KLM είχε λειτουργικές απώλειες 1,15 δισ. ευρώ, η θυγατρική της Transavia 300 εκατ. και η Air France 3,4 δισ. ευρώ. Στο τέλος του 2020 τα καθαρά χρέη του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 11 δισ. ευρώ και τα ρευστά περιουσιακά στοιχεία σε 9,8 δισ. ευρώ. Εξ αιτίας της εν λόγω δυσμενούς οικονομικής θέσης της Air France-KLM καθίσταται αναγκαία η άμεση οικονομική ενίσχυση της εταιρείας.
Προκειμένου να καλυφθούν ανωτέρω απώλειες, ο όμιλος θα προχωρήσει σε αναδιοργάνωση που θα αφορά περικοπές 6.000 θέσεων εργασίας τα επόμενα χρόνια. Με αυτόν τον τρόπο, ο αριθμός προσωπικού θα μειωθεί σε 70.000. Επισημαίνεται ότι στην KLM τον Ιανουάριο απολύθηκαν 6.000 εργαζόμενοι.
Τέλος, προκειμένου να καταστεί βιώσιμη η Air France-KLM, η Ολλανδία θα πρέπει να επενδύσει 1 δισ. ευρώ από ίδια κεφάλαια ή να προβεί σε λήψη δανείου, το οποίο θα προστεθεί σε προηγούμενο χορηγηθέν στην KLM δάνειο ύψους 3,4 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα, η γαλλική Κυβέρνηση πρόκειται να παράσχει οικονομική στήριξη ύψους 5 δισ. ευρώ. Με αυτό τον τρόπο, η συνολική υποστήριξη για τον όμιλο θα είναι της τάξεως των 16 δισ. ευρώ.
διαβάστε ακόμα
- Ryanair | Πτήσεις Αθήνα- Τελ Αβίβ από τις 3 Ιουνίου 04/04 | 17:52
- Απεργίες στη Γερμανία μέχρι το Πάσχα; 11/03 | 22:18
- Έφτασαν 140 ηλεκτρικά λεωφορεία μέσω του Λιμένος Πειραιώς 06/03 | 14:25
- ΥΠΑ | Εργασίες αναβάθμισης των διαδρόμων στο αεροδρόμιο Ηρακλείου 06/02 | 16:19
- Υδροπλάνα | Οι πρώτες πιλοτικές πτήσεις της Hellenic Seaplanes στην Αττική 19/01 | 21:34
- Αστικές συγκοινωνίες Αθήνας | Πληρωμή εισιτηρίου με τραπεζική κάρτα 11/01 | 14:28
- Εγκρίθηκαν Υδάτινα Πεδία στα Διαπόντια Νησιά, για πτήσεις υδροπλάνων 10/01 | 12:52
- Με το νυχτερινό τρένο από το Βερολίνο στο Παρίσι 15/12 | 13:18
- Λεωφορεία χωρίς οδηγό έως το 2030 στο Αμβούργο 12/11 | 07:53
- Γερμανικό δικαστήριο | Καμιά αποζημίωση από τον διοργανωτή για χαμένη πτήση λόγω καθυστέρησης στους ελέγχους ασφαλείας 30/08 | 10:29
δημοφιλέστερα
- 1 Ελληνικός τουρισμός | 4 ξενοδοχεία προστίθενται αυτό το καλοκαίρι στη συλλογή Curio Collection by Hilton 17.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 2 Η AEGEAN επενδύει σε 4 νέα Airbus A321neo 17.04.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 3 H Nikki Beach Global γίνεται Nikki Beach Hospitality Group 17.04.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 4 Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην 9η Διεθνή Διάσκεψη "Our Ocean Conference" 17.04.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 5 Η Aida ακυρώνει τις φθινοπωρινές κρουαζιέρες μέσω της Ερυθράς Θάλασσας - Η Κέρκυρα κερδίζει δύο κρουαζιέρες 17.04.2024 | ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
- 6 Γερμανικό ενδιαφέρον για την Κρήτη και τα εκλεκτά προϊόντα της 17.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 7 Γερμανία: Υποχωρεί ο πληθωρισμός, αλλά... 17.04.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 8 Τουρισμός | ForwardKeys: Προς ολική ανάκαμψη τα εξερχόμενα ταξίδια των Κινέζων - Ευρώπη θέλει το 27% 17.04.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 9 Η Αρχαία Ολυμπία άναψε τη φλόγα της Ειρήνης και της Εκεχειρίας 17.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 10 Η Αθήνα δεν αντέχει άλλο τσιμέντο | Ανοιχτή επιστολή προς τον υπουργό Περιβάλλοντος 17.04.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ